Forfatter Emne: Stokerkontrol svigter mig for første gang i 2 år  (Læst 5715 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Stokerkontrol svigter mig for første gang i 2 år
« Dato: Maj 08, 2013, 14:42 »
Nu har jeg i over 2 år brugt den samme Koenig usb-seriel adapter uden problemer. Her den sidste 14 dages tid har stokerkontrol låst op til flere gange dagligt. Er der andre der oplever dette? Kan det være en Windows update der laver ged i noget, eller hvad pokker er der sket?
Biomax 16 fyrbøder

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Stokerkontrol svigter mig for første gang i 2 år
« Svar #1 Dato: Maj 08, 2013, 20:49 »
Jeg skiftede til en anden usb sag, samme problem, Stokerkontrol låser igen efter få time.  >:(
Biomax 16 fyrbøder

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Stokerkontrol svigter mig for første gang i 2 år
« Svar #2 Dato: Maj 10, 2013, 13:35 »
Lidt flere info kan måske udlede en løsning?
Jeg har en anden computer hvor Stokerkontrol ver 3.20 er installeret, tilslutter jeg den til styringen kører det uden problemer, SK låser ikke, men flytter jeg så data mappen "pillefyr" fra den anden computer til den hvor 3.20 er installeret, ja så låser den version også.
Stadig ingen bud på hvad der kan være galt??
Biomax 16 fyrbøder

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Stokerkontrol svigter mig for første gang i 2 år
« Svar #3 Dato: Maj 10, 2013, 13:43 »
Lidt flere info kan måske udlede en løsning?
Jeg har en anden computer hvor Stokerkontrol ver 3.20 er installeret, tilslutter jeg den til styringen kører det uden problemer, SK låser ikke, men flytter jeg så data mappen "pillefyr" fra den anden computer til den hvor 3.20 er installeret, ja så låser den version også.
Stadig ingen bud på hvad der kan være galt??

Hej,

Det kan godt lyde some korrupt database, men det er selvfølgelig svært at sige.

Du kan prøve at følge denne guide, så kan jeg næsten helt sikkert sige, hvad der sker:
http://stokersoft.com/blog/stokerkontrol/guide-til-at-sende-en-log-fra-stokerkontrol/

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Stokerkontrol svigter mig for første gang i 2 år
« Svar #4 Dato: Maj 11, 2013, 20:15 »
Lidt flere info kan måske udlede en løsning?
Jeg har en anden computer hvor Stokerkontrol ver 3.20 er installeret, tilslutter jeg den til styringen kører det uden problemer, SK låser ikke, men flytter jeg så data mappen "pillefyr" fra den anden computer til den hvor 3.20 er installeret, ja så låser den version også.
Stadig ingen bud på hvad der kan være galt??

Hej,

Det kan godt lyde some korrupt database, men det er selvfølgelig svært at sige.

Du kan prøve at følge denne guide, så kan jeg næsten helt sikkert sige, hvad der sker:
http://stokersoft.com/blog/stokerkontrol/guide-til-at-sende-en-log-fra-stokerkontrol/

Mvh. Jens

Hej Jens, næe den er begyndt at låse med det trick jeg prøvede, jeg laver lige det nummer du linker til næste gang den vælter. Jeg fatter ikke lige hvad der er sket, den har kørt klippestabilt snart 2 år så det er rigtig øv.
Biomax 16 fyrbøder