Forfatter Emne: Hjælp til BS+ 16  (Læst 1351 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Av8tor68

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 17
  • Respekt optjent: +0/-0
Hjælp til BS+ 16
« Dato: Okt 03, 2020, 10:15 »
Hej
Vi er vendt tilbage til vores ejendom efter flere år i udlandet og i mellemtiden er der skiftet fyr fra Passat til Black star+ 16 med 380 liter silo.
Vores lejere har været glade for det men ved opstart var det helt dødt. Montøren har været ude og skifte alt styring i fyret da det menes der har været lyn nedslag engang i løbet af sommeren. Nu køre fyret fint men der er nogle ting som jeg gerne vil vide mere om. Jeg har lavet afvejning af piller men kan ikke rigtig gøre andet da der ikke er monteret lambda sonde. Hvad kan der elllers gøres?
Hvorfor er 100% effekt sat til 10 kw når der er et 16 kw fyr? Og 10% effekt til 2 kw. Den bliver ved med skrive: afstandsmåler viser lav pillebeholdning i magasin, selvom det er helt fuld.
Håber der nogen deruden der kan hjælpe.

Mvh Lars
BS+16KW
Eftermonteret kompressorrens og iltstyring.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4449
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Hjælp til BS+ 16
« Svar #1 Dato: Okt 03, 2020, 11:14 »
Når du ikke har lambdasonde skal montøren indstille det med en røggas analyzer.

Jeg kan dog kun anbefale dig at få iltstyring.

Styringen er universal, så du ændrer bare til 16kW, det kræver andre lufttal, men dem du har er næppe særlig gode hvis det blot er gætværk.

Afstandsmåler, har du overhovedet sådan en, ellers slås den bare fra.

Det er en god ide at få fyret online, så kan vi nemlig se dig over skulderen og se om der er noget i styringen der er helt hen i skoven  ;)
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Av8tor68

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 17
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Hjælp til BS+ 16
« Svar #2 Dato: Okt 03, 2020, 16:41 »
Hej,

Jeg er på stokercloud.dk  som 54818 / av8tor68
Ja der var ikke noget indstilling af fyret efter montøren havde skiftet styre printet. Er der nogen “grund” lufttal der indsættes indtil jeg finder ud af om jeg skal have iltstyring monteret eller kan dette fjern ændres via stokercloud?

Mvh

Lars
BS+16KW
Eftermonteret kompressorrens og iltstyring.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4449
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Hjælp til BS+ 16
« Svar #3 Dato: Okt 09, 2020, 00:19 »
Hvis du ikke har iltstyring, hvordan styrer du så forbrændingen? har du selv en røggas analyzer, eller kommer montøren rendende konstant?

Når jeg kigger på din styring ser det da ud som om du har O2 styring.

Dit fyr har været godt beskidt, og renset i løbet af i forgårs, det er en god ide at iagttage skakt temperaturen.

Dine blæsertal er ikke helt rigtige, det har ingen praktisk betydning da O2 styringen jo retter det, men jeg kan godt lide at det presser rimeligt.
Blæser høj er tæt på optimal, det er værst med lav, men jeg kan se at der rodes med det, så nogen er igang.

Ellers ser det ud til at køre godt, der mangler dig lidt følere.. Røggas er væsentlig, retur er rar, og VVB ville jeg heller ikke undvære.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html