Forfatter Emne: Iltstyring opfører sig pludselig mærkeligt  (Læst 1568 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline cejstrup

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +1/-0
Iltstyring opfører sig pludselig mærkeligt
« Dato: Apr 07, 2016, 21:11 »
Iltstyringen på vores 16 kW RTB er pludselig begyndt at opføre sig dybt underligt.

Har kørt upåklageligt i 1.5 år. Men pludselig her til aften kan den ikke regulere mere. Hvis jeg slår iltstyring fra og sætter den til VIS så viser den godt nok ilt procent. Slår jeg den til går den langsomt imod 0 og bliver der.

Kalibrerede sonden og den kalibrerede til 123.

Startede fyret og troede det virkede.. men efter kort tid gik ilt procent på 0 igen. Så slog jeg regulering fra og satte den til VIS og nu kan den godt vise ilt procent   ???

Er sonden gået død ? Er mit umiddelbare gæt.

Kører version 0522 og det har som sagt kørt uden problemer i lang tid..Indtil i aften :(

Offline cejstrup

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Iltstyring opfører sig pludselig mærkeligt
« Svar #1 Dato: Apr 07, 2016, 21:13 »
Nu checkede jeg lige igen og den er igen på vej imod 0 også selvom den er sat til VIS.. Kan godt være jeg skal have en ny sonde.

Holder de normalt ikke længere end 1.5 år ? Er da lidt fristet til at køre uden efterhånden ellers kan det da blive dyrt i længden

Offline MortenEV

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 178
  • Respekt optjent: +3/-0
    • Link til stokercloud
Sv: Iltstyring opfører sig pludselig mærkeligt
« Svar #2 Dato: Apr 08, 2016, 17:42 »
Har du et link til din styring ?

Det kan også være at kedlen er stoppet til , blæseren ikke levere nok luft , sneglen er begyndt at yde bedre ( skal afvejes) osv.
http://stokercloud.dk/dev/oestervang.html
RTB30 - Iltstyring - VVB - Komp rens - 10Pa Trækstabilisator
Opvarmer 305kvm (45% gulvarme) - 21 grader , forbrug ca. 14 tons

Offline cejstrup

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Iltstyring opfører sig pludselig mærkeligt
« Svar #3 Dato: Apr 09, 2016, 07:56 »
Blæseren køer fint. Og havde lige renset det hele og afvejet.

Efter jeg lod den køre et par timer på VIS hvor den havde vist ilt procenter der så reelle ud ,satte jeg intstyring til og nu ser det ud til at virke.

Så ved ikke lige hvad problemet var eller hvad der gjorde det virkede :D  Men pyt,nu kører det forhåbentlig. Holder øje med den :)