Forfatter Emne: Vejret driller min opsætning  (Læst 19207 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Vejret driller min opsætning
« Svar #30 Dato: Apr 09, 2011, 06:35 »
Hvordan har du så sat den du bruger på styringen til fyret?

Der sidder to relæer i min styring som kan slukke eller tænde. Relæet lukker eller åbner altså bare og jeg har så trukket en ledning fra EXT (termostat) på scottens print direkte til min Danfoss styring. Altså når Danfoss lukker relæet så er der forbindelse ligesom lusen gør standard på EXT og så kører fyret. Det er dælme effektivt. førhen startede Scotten op og varmede shunt samt fremløb til gulv op. Så gik den på 70grader og slukkede. 20 min efter lavede den samme nummer. Spild af træpiller til ingen verdens nytte når huset jo ikke kalder på varme. Nu slukker fyret bare.

Hvilken gulvvarme styring har du? måske der også er et relæ i?

Tak for svaret. Den styring jeg har til gulvvarmen er der desværre ikke muligheden i, jeg skal have en løs termostat sat op hvis jeg skal køre på den måde.
Biomax 16 fyrbøder

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: Vejret driller min opsætning
« Svar #31 Dato: Apr 09, 2011, 09:39 »
Tak for svaret. Den styring jeg har til gulvvarmen er der desværre ikke muligheden i, jeg skal have en løs termostat sat op hvis jeg skal køre på den måde.
Hvis din gulvvarme styring kan tænde og slukke din gulvvarme pumpe alt efter om der er et behov for varme i sløjfen, så kan du jo sætte et 230v relæ ind over, og så koble din scotte på det relæ....?
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Vejret driller min opsætning
« Svar #32 Dato: Apr 09, 2011, 09:55 »
Tak for svaret. Den styring jeg har til gulvvarmen er der desværre ikke muligheden i, jeg skal have en løs termostat sat op hvis jeg skal køre på den måde.
Hvis din gulvvarme styring kan tænde og slukke din gulvvarme pumpe alt efter om der er et behov for varme i sløjfen, så kan du jo sætte et 230v relæ ind over, og så koble din scotte på det relæ....?

Hej Martin. Jeg spekulerer i at investere i sådan en trådløs rum termostat da det godt kunne se ud til at være en fornuftig løsning. Temperaturen indenfor er vigtig for mig, er det koldt så er fanden løs fra konens side, så vejrkompensering vil drille mig til tider hvis jeg fortsætter med at bruge det.
Det skyldes vores hus beliggenhed, vi ligger som det højest placerede hus i den vestlige bydel, der er intet læ, så når det blæser som det for det meste gør her, så bevirker det, at temperaturen selv om den er f.eks 10 grader udenfor, føles meget koldere, det driller vejrkompenseringen.
Der mener jeg så efter at have læst flere indlæg, at en termostat vil være det bedste valg, og jeg kan komme til den til billige penge i kraft af mine sønner arbejder i et VVS firma
Biomax 16 fyrbøder

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Vejret driller min opsætning
« Svar #33 Dato: Apr 09, 2011, 19:17 »
Hej,

Diff på sommerstop findes i v6.60+ og er lige under selve Sommer Stop, men hvis du ikke har en version hvor Diff på sommerstop kan indstilles, ser du bare bort fra det.

Hilsen
Michael

Tak for budet, det prøver jeg ski da. Diff på sommerstop hvor søren finder du den?
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Vejret driller min opsætning
« Svar #34 Dato: Apr 10, 2011, 10:55 »
Ok det har jeg ikke endnu, men den er bestilt
Biomax 16 fyrbøder