Forfatter Emne: Hvor starter jeg?  (Læst 3590 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kosmic

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Hvor starter jeg?
« Dato: Okt 22, 2013, 20:46 »
Jeg er ny i dette forum. Jeg meldte mig fordi mit hus er opvarmet med et Gejs pillefyr.  www.gejs.dk
Imidlertid er der meget beskeden styring på anlægget, og det vil jeg naturligvis gerne optimere. Desuden vil jeg gerne have adgang til "begivenhederne" i fyrrummet via nettet eller på anden vis, så jeg f.eks. får alarm hvis fyret mangler assistance.
Hvilke indlæg bør jeg læse først?

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: Hvor starter jeg?
« Svar #1 Dato: Okt 23, 2013, 20:21 »
Hej
Du skal nok starte med at skrive ind hvilken styring der er på din Gejs, mon det er en TM? En TM kan vist kobles til noget gsm halløj. Der er sikkert andre der ved mere om den slags. På dette forum er der dog flest Scotte/woody folk, og de kender ikke til så meget andet end det.  :P :P :P ;D ;D ;D
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline kosmic

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Hvor starter jeg?
« Svar #2 Dato: Okt 29, 2013, 21:07 »
Der sidder et panel med nogle piletaster og fire andre knapper. Med dem navigerer man rundt i tidsintervaller m.m.  Se billede.
Desuden sidder der en termotat til vandtemperaturen. Der er kun et passivt termometer på skorstenen.
Panelet styrer sneglen og blæseren. That's it.

Jeg forestiller mig et styresystem, som bedre kan dosere brændsel, og at man kan fjernaflæse  status. Har et fyrrum, som ligger seperat fra huset. Ville være rart at kunne aflæse i baggangen og endda via nettet på en måde.



« Senest Redigeret: Okt 29, 2013, 21:09 af kosmic »