Forfatter Emne: uforbrændte piller  (Læst 18041 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7554
  • Respekt optjent: +224/-179
  • Montør NBE
Sv: uforbrændte piller
« Svar #45 Dato: Jan 01, 2019, 09:10 »
Min lambdasonden er død Jeg er sikker på, ellers forstår jeg ikke noget .... I øjeblikket har jeg fint aske med meget høje lambda værdier og med lambdasonden på OFF. Hvis jeg sætter den i drift, har jeg sod og sorte piller.

Godt Nytår 2019 til jer alle.

Så fortsæt med de indstillinger du har nu  :)
Vent med ændringer indtil i får kontrol målt sonden.

Godt Nytår til alle  :)
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: uforbrændte piller
« Svar #46 Dato: Jan 01, 2019, 09:23 »
Min lambdasonden er død Jeg er sikker på, ellers forstår jeg ikke noget .... I øjeblikket har jeg fint aske med meget høje lambda værdier og med lambdasonden på OFF. Hvis jeg sætter den i drift, har jeg sod og sorte piller.

Godt Nytår 2019 til jer alle.

Det tyder jo på den er kaput og efter som det er en slidgenstand lyder det rimeligt sandsynligt den er færdig.

Det tog godt nok noget tid at finde ud af det, men godt du fandt fejlen.

Uden at være træls er det for at undgå den slags "muligheder" jeg vil indstille fyret UDEN lampdasonden aktiveret i første omgang og lave fin aske uden, hvorefter den jo så sættes til at fastholde O2 niveauet bedre end uden.


Hvis du vi gå helt amok, og sikre en endnu bedre og præcis drift når du får en anden sonde på kan du jo trimme ned i blæsertal igen til du rammer lidt ringere aske og et hak op.

Så har sonden, i min optik, de bedste muligheder for at regulere.
Med dine hæje tal nu risikere du jo at den så vil "vride" i det hele igen når den regulere, så kan du starte forfra.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline fabjedi

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 51
  • Respekt optjent: +0/-1
    • Rtb
Sv: uforbrændte piller
« Svar #47 Dato: Jan 01, 2019, 09:32 »
Min RTB er to måneder gammel ... og har aldrig arbejdet ordentligt. Så ikke let at finde årsagen ...

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: uforbrændte piller
« Svar #48 Dato: Jan 01, 2019, 13:07 »
Min RTB er to måneder gammel ... og har aldrig arbejdet ordentligt. Så ikke let at finde årsagen ...

Nu håber jeg jo så du får den til at køre ordentligt med en ny sonde, men ærligt talt. Hvis fyret køre fint uden O2 regulering og elendigt med og sondens tal ikke giver mening med noget andet ville det være et oplagt sted at kigge inden for den første uge, eller bare slå O2 reguleringen fra som ivrigt var det aller første jeg snakkede om.

Tjekkede lige kurver og indstillinger.
Jeg tror godt du kan stille blæseren 2 hak ned ved 10% 1 hak ned ved 50%

Så ville jeg kigge på vejrreguleringen, den giver en meget meget svingende belastning, hvad regulere du?

Som udgangspunkt kunne P ledet sættes til 1 i vejrreguleringen, det er et tal der passer dejligt i de fleste tilfælde.

Hvis det er en AMV 150 fra Danfoss du bruger er åbningstiden ikke 135 sekunder med 120 hvis det ikke passer sammen vil ventilen jo regulere anderledes end styringen tror så få evt. styr på det også.

og lad lortet køre mindst 1 døgn og kig på asken og kurverne.



Men hvor er installatøren henne i det her billede?
« Senest Redigeret: Jan 01, 2019, 13:34 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline fabjedi

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 51
  • Respekt optjent: +0/-1
    • Rtb
Sv: uforbrændte piller
« Svar #49 Dato: Jan 01, 2019, 14:09 »
Jeg bruger en Siemens-ventil, hvis tid er 135 sekunder.
Min installatør kender intet og skal snart returnere, men i mellemtiden stoler jeg ikke på ham.
P regulering sat til 1.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: uforbrændte piller
« Svar #50 Dato: Jan 01, 2019, 14:41 »
Jeg bruger en Siemens-ventil, hvis tid er 135 sekunder.
Min installatør kender intet og skal snart returnere, men i mellemtiden stoler jeg ikke på ham.
P regulering sat til 1.

Tjek, jeg bruger bare den anden og her er tiden 120 sekunder og det var mit indtryk flertallet brugte den, men så er det jo fint.

Dine O2 kurver ser faktisk både fine og stabile ud, ved eftertanke tænker jeg kun det er nederste trin der skal 2 ned, den følger jo fint med det samme ydelsen stider, det er kun på min den ligger noget over konsekvent.

Generalt er kurverne og O2 niveauet dog noget højere end mit, men det kan jo ikke tages som udtryk for de er for højt så længe røgen ikke er alarmerende varm og vi ikke har en analyse måler.

Dine PI tal i O2 reguleringen er noget fra de anbefalede så jeg lige men det bør jo ikke have noget at sige når reguleringen er slået fra.

Jeg køre med Blæser P=4,75 I=0 og Piller P=0 og I=,01

Maks regulering 100%

Der er en tilpasset version af en udførlig grundig vejledning her.
mod dine Pb=0,1 rest =0


Men O2 målingen er jo, tilsyneladende fin

Hvorfor så?
Min lambdasonden er død Jeg er sikker på, ellers forstår jeg ikke noget .... I øjeblikket har jeg fint aske med meget høje lambda værdier og med lambdasonden på OFF. Hvis jeg sætter den i drift, har jeg sod og sorte piller.

Godt Nytår 2019 til jer alle.

Når jeg tænker på at O2 kan komme til at stå og modarbejde hinanden kan og med dine indstillinger der er langt fra dem i vejledningen tænker jeg at det KUNNE være O2 reguleringne der drejer det hele af lort.

Se evt. mine indstillinger, der køre perfekt her med varierende varmeaftag.
« Senest Redigeret: Jan 01, 2019, 14:50 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline fabjedi

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 51
  • Respekt optjent: +0/-1
    • Rtb
Sv: uforbrændte piller
« Svar #51 Dato: Jan 01, 2019, 16:30 »
Jeg tror, ​​at min lambdasonden er død O2-værdier betyder ingenting. Jeg ville se med en ny og med forbrændingsanalysatoren. tak

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: uforbrændte piller
« Svar #52 Dato: Jan 01, 2019, 17:11 »
Jeg tror, ​​at min lambdasonden er død O2-værdier betyder ingenting. Jeg ville se med en ny og med forbrændingsanalysatoren. tak

Jamen det er så ok med mig, jeg syntes bare det er underligt at udlæsningen passer rimeligt fornuftigt og stiger og falder. Det må betyde der er signal fra O2 føleren, men det er op til dig selv hvad du gør og ikke gør.

Jeg siger ikke du ikke har ret, jeg nægtede jo selv at pille ved optændingen da oraklerne fra NBE sagde det var skyld i mine "udgangstest problemer" det viste sig jo så også at jeg kom videre uden at pille i optændingen, men med fjernet funktion i styringen.
Siden er der dog pillet i optændingden.

Men god fornøjelse, jeg har beskrevet hvad jeg ville gøre for at få fyret på ret køl, brug det eller ej, men eller uden ny sonde.

Som tekniker har jeg det meget dårligt med "tror" erkender jeg, i fejlfindinger vil jeg helst vide og udelukke systematisk og som resten af O2 regulering står kan jeg se temmeligt mange udfordringer i den der kan give sorte piller, specielt når fyret jo køre fornuftigt uden O2 regulering og derfor kan give rimeligt korrekt luft.

Så problemet må ligge i reguleringen, om du så tror på det er en defekt føler eller jeg tænker mig til det er forkert indstiling, tjaaa, det kommer jo an på en prøve når du får en anden føler. Eller ikke får rettere, den koster jo 1500 penge men det er da det vrd for en bedre forbranding.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline fabjedi

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 51
  • Respekt optjent: +0/-1
    • Rtb
Sv: uforbrændte piller
« Svar #53 Dato: Jan 01, 2019, 17:42 »
hvad der virker mærkeligt for mig er det. før det fungerede.
Og du? Kan du kontrollere O2 over 18%?



« Senest Redigeret: Jan 01, 2019, 17:45 af fabjedi »

Offline fabjedi

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 51
  • Respekt optjent: +0/-1
    • Rtb
Sv: uforbrændte piller
« Svar #54 Dato: Jan 01, 2019, 18:39 »
min aske af dagen. Lidt imbrulé, men jeg synes, det skal komme fra stop RTB. Jeg øgede tiden før blæser kompressoren.


Offline fabjedi

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 51
  • Respekt optjent: +0/-1
    • Rtb
Sv: uforbrændte piller
« Svar #55 Dato: Jan 02, 2019, 14:16 »
hvad der virker mærkeligt for mig er det. før det fungerede.
Og du? Kan du kontrollere O2 over 18%?





Nogen har svaret?

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7554
  • Respekt optjent: +224/-179
  • Montør NBE
Sv: uforbrændte piller
« Svar #56 Dato: Jan 02, 2019, 14:46 »
hvad der virker mærkeligt for mig er det. før det fungerede.
Og du? Kan du kontrollere O2 over 18%?





Nogen har svaret?

Lige nu har du indstilling på 19% så den kan indstilles over 18%  :)
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline fabjedi

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 51
  • Respekt optjent: +0/-1
    • Rtb
Sv: uforbrændte piller
« Svar #57 Dato: Jan 02, 2019, 15:01 »






nej :-)

Offline fabjedi

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 51
  • Respekt optjent: +0/-1
    • Rtb
Sv: uforbrændte piller
« Svar #58 Dato: Jan 23, 2019, 06:49 »
Ok news are in:
- lambda probe has been changed
- air combustion bas been tested with analyzer with the new lambda probe and the oldest
- All is OK with the new lambda probe and the oldest was completely out Of usage
- my ashes are fine now  maybe still be some minor fixes.
- perhaps My chimney draft is too important it will have to be reduced in a while.
« Senest Redigeret: Jan 23, 2019, 07:04 af fabjedi »

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: uforbrændte piller
« Svar #59 Dato: Jan 23, 2019, 19:00 »
Min lambdasonden er død Jeg er sikker på, ellers forstår jeg ikke noget .... I øjeblikket har jeg fint aske med meget høje lambda værdier og med lambdasonden på OFF. Hvis jeg sætter den i drift, har jeg sod og sorte piller.

Godt Nytår 2019 til jer alle.

Ellers har du O2 indstillinger der ligger væsentligt under det niveau der skal til for at lave den fine aske du har nu.
Så køre det fint uden O2 styring, når den så regulere på det forsøger den at tvinge O2 niveauet ned på det ønskede i stedet for det niveau der passer med fin aske.

Så stil O2 værdierne så de passer med det der giver dig faktuel flot aske nu.

Eller den langsommelige måde der har virket til UG her

Juster blæseren ned lidt af gangen, igen uden O2 aktiv, og når du ikke kan få finere aske, eller den begynder at lave lidt sort aske skal blæseren lidt op igen.

Her tog den proces nok en ugen tid, men nu har jeg så også opnået en forbranding der kun får kompressorens hver 50kg. og der er kun lidt, meget lidt, sort aske i efter netop rens så i princippet burde jeg kunne køre helt uden kompressor rens og ikke få skidt i herden.

Øhhhn, ville du ik¨øvrigt ikke skifte den føler for længe siden?
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.