Forfatter Emne: tryk fejl  (Læst 4996 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline steenh

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
tryk fejl
« Dato: Dec 11, 2014, 16:40 »
Hej
jeg har lige fået sat et Atakck 45kw fastbrændselses fyr op ved siden af min gode gamle Benekov.
Jeg har et tryk problem.
Anlæget køre med trykexpantion og er koblet ind paralelt med stokeren som ikke køre for tiden.
Trykket på anlæget må ikke overstige 2,5 bar og kommer den derover begynder den at lukke vand ud.
Hvis vi antager at jeg varmer den op til 85 grader og trykket er 2,5 bar så vil dette tryk være faldet til 0 bar når den kommer ned under 40 grader ??
Det begynder også at lyde som luft i pumpen men da der ikke er noget tryk er der heller ikke noget luft at lukke ud. Så fylder jeg vand på anlæget (0,5 bar) og kan lukke lidt luft ud på min 2000 l akkumulerings tank. Derefter fyre jeg op men allerede ved 60 grader er den ved at nærme sig de 2,5 bar og begynder at lukke vand ud.
Hvor er det lige kæden hopper af ?
Mvh. Steen

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: tryk fejl
« Svar #1 Dato: Dec 11, 2014, 16:46 »
Din ekspansionsbeholder er enten:
 - For lille
 - Har tabt fortrykket
 - Er blevet utæt.

Hilsen
Michael

Hej
jeg har lige fået sat et Atakck 45kw fastbrændselses fyr op ved siden af min gode gamle Benekov.
Jeg har et tryk problem.
Anlæget køre med trykexpantion og er koblet ind paralelt med stokeren som ikke køre for tiden.
Trykket på anlæget må ikke overstige 2,5 bar og kommer den derover begynder den at lukke vand ud.
Hvis vi antager at jeg varmer den op til 85 grader og trykket er 2,5 bar så vil dette tryk være faldet til 0 bar når den kommer ned under 40 grader ??
Det begynder også at lyde som luft i pumpen men da der ikke er noget tryk er der heller ikke noget luft at lukke ud. Så fylder jeg vand på anlæget (0,5 bar) og kan lukke lidt luft ud på min 2000 l akkumulerings tank. Derefter fyre jeg op men allerede ved 60 grader er den ved at nærme sig de 2,5 bar og begynder at lukke vand ud.
Hvor er det lige kæden hopper af ?
Mvh. Steen
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline steenh

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: tryk fejl
« Svar #2 Dato: Dec 12, 2014, 07:29 »
expantionsbeholderen er på 140 l helt ny og har ikke tabt trykket.
Mvh. Steen

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: tryk fejl
« Svar #3 Dato: Dec 12, 2014, 08:04 »
Har oplevet noget lign. hos en bekendt. Det var endda på trods af at ekspansionsbeholderen var af nyere dato. Så kunne vi lukke vand ud af bundventilen - der skulle jo kun helst komme luft ud. Membranen var itu. Skidtet blev skiftet og problemet var løst.  ;)

/Frank 

PS.
Jeg har det samme problem (i mellemøret) når jeg flyver i 10.000 meters højde eller dykker ned på 30 meters dybde.  ^-^   
« Senest Redigeret: Dec 12, 2014, 08:34 af Frank Chr. »