Forfatter Emne: Tænd / sluk pumpe  (Læst 4424 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline varm på piller

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Tænd / sluk pumpe
« Dato: Apr 06, 2011, 14:12 »
Hvordan for jeg min fyrrum pc til at starte og stoppe cirkulationspumpen. Kan man bruge en elspareskinne? Er der nogen der kender en program der kan styre skinnen via usb. Jeg er ikke tryg ved en alm. tænd/sluk timer da den jo kan komme ud af trit ved strøm afbrydelse.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Tænd / sluk pumpe
« Svar #1 Dato: Apr 06, 2011, 15:31 »
Hvordan for jeg min fyrrum pc til at starte og stoppe cirkulationspumpen. Kan man bruge en elspareskinne? Er der nogen der kender en program der kan styre skinnen via usb. Jeg er ikke tryg ved en alm. tænd/sluk timer da den jo kan komme ud af trit ved strøm afbrydelse.

Hej

Jeg købte engang en strømskinne hos http://www.elektronik-lavpris.dk/ den kunne styres på de enkelte sokler (tænd/sluk) via USB porten og det fik jeg så koblet sammen med StokerKontrol. Desværre var driveren til strømskinnen ikke særlig stabil på Windows 2000 som jeg kørte dengang så projektet blev droppet og koden pillet ud af StokerKontrol igen. Tror det er ok på Windows XP og nyere og du kan styre skinnens forskellige sokler fra en kommandoprompt på pc'en så det er ret smart.

Du kan evt. prøve at ringe til dem, jeg ved de brugte skinnen i deres lysshowsafdeling nede i butikken, så de kan sikkert godt huske den.

Mvh. Jens
« Senest Redigeret: Apr 06, 2011, 15:31 af BoinkUser »
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)