Forfatter Emne: Stokerkontrol Udgang til diverse ekstra udstyr ?  (Læst 1928 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hangaard

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 183
  • Respekt optjent: +2/-0
Stokerkontrol Udgang til diverse ekstra udstyr ?
« Dato: Dec 12, 2012, 20:41 »
Hej Alle,
Er ved at hjælpe en ven med opstilling / tilslutning af en Scotte med Blckstar kedel med selvrens.
Styringen er NBE stokerkontrol chip V 6.74
Fyret står i et udhus og VVB står i huset og er koblet til som første del, vil så lave varme delen til huset (radiator / gulvvarme) med en shunt og egen cirkulationspumpe således jeg kan køre laver tempratur på husets varme.
Da jeg åbner styringen ser jeg der KUN er 1 udgang tilrådig (L6) kan det virklig passe der kun er 1 udgang som ikke er i brug ?
Der kan da købes diverse tilbehør til den, VVB priotering (en 2-vejs ventil) en extern tempratur styring som kan slukke evt. cirkulationspumpe.

Men da der kun er en udgang fri så kan jeg jo kun styre den 2-vejs ventil til VVB priotering, der kan ikke styres 1-2 cirkulationspumper og der kan vel tænkes andre ting som heller ikke kan styres.
Hvad gør jeg ?
Kan der købes ekstra udvidelses print så der er flere udgange eller kan styringen ikke køre med de udvidelser som ellers er vist i manualen ?

Vh
Søren
Vh.
Søren Andersen
Easypell 32Kwh, 18kvm solfanger +60rør samt 8,19Kwh solceller

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Stokerkontrol Udgang til diverse ekstra udstyr ?
« Svar #1 Dato: Dec 12, 2012, 20:48 »
Hej Søren,

Der er to ekstra udgange i styringen, L5 og L6, men i nyere styringer/brændere er L5 ført til brænderen for at kunne bruges til kompressorrens.
Hvis du ikke har kompressorrens, kan du bruge L5 til noget andet.

Alle de ting som du kan se i manualen kan tilsluttes, blot ikke på samme tid  ;)

Du kan ikke købe udvidelsesprint, men du kan købe en styring version 10 som har flere udgange.

Hilsen
Michael


Hej Alle,
Er ved at hjælpe en ven med opstilling / tilslutning af en Scotte med Blckstar kedel med selvrens.
Styringen er NBE stokerkontrol chip V 6.74
Fyret står i et udhus og VVB står i huset og er koblet til som første del, vil så lave varme delen til huset (radiator / gulvvarme) med en shunt og egen cirkulationspumpe således jeg kan køre laver tempratur på husets varme.
Da jeg åbner styringen ser jeg der KUN er 1 udgang tilrådig (L6) kan det virklig passe der kun er 1 udgang som ikke er i brug ?
Der kan da købes diverse tilbehør til den, VVB priotering (en 2-vejs ventil) en extern tempratur styring som kan slukke evt. cirkulationspumpe.

Men da der kun er en udgang fri så kan jeg jo kun styre den 2-vejs ventil til VVB priotering, der kan ikke styres 1-2 cirkulationspumper og der kan vel tænkes andre ting som heller ikke kan styres.
Hvad gør jeg ?
Kan der købes ekstra udvidelses print så der er flere udgange eller kan styringen ikke køre med de udvidelser som ellers er vist i manualen ?

Vh
Søren
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Hangaard

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 183
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Stokerkontrol Udgang til diverse ekstra udstyr ?
« Svar #2 Dato: Dec 12, 2012, 21:56 »
Hej Michael,
Styring ver. 10 ??
Trode jeg havde den nyeste styring da systemet lige er købt, chip ver.6.74 , vil det sige at min styring er en udgående model ?
Har du et link til denne Ver.10 styring ?
Vh.
Søren Andersen
Easypell 32Kwh, 18kvm solfanger +60rør samt 8,19Kwh solceller