Forfatter Emne: Trådløs "første" udgave  (Læst 6050 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Svaleb

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 52
  • Respekt optjent: +1/-0
Trådløs "første" udgave
« Dato: Nov 14, 2011, 15:31 »
Jeg har et problem med min trådløse forbindelse.
Den har ellers virket fint, men da jeg startede op i denne sæson var der ingen forbindelse.
Jeg har efterset ledninger og skiftet KOMchip (måske til en der også er defekt ??).
Chip 4.99f stokerkontrol 3.15 b2.
Er det ikke sådan at den enhed der er forbundet til fyret skal blinke når den har forbindelse til fyret ? (Den ene pære lyser jo hele tiden når der er strøm til.)
Modtageren ved computeren blinker først mår den modtager signal ? Eller er det sådan at enheden ved fyret kun blinker når den modtager forespørgsel fra computer enheden ?
Stokerkontrol kan ikke finde porten og søger kun på de 2 COM porte og altså ikke på usb portene. Jeg har en konverter på (sandberg) jeg har tidligere været ude for at konverteren er stået af...det er stadig en mulighed.
MEN for at gøre det lidt kortere. Skal enheden ved fyret ikke blinke uanset om om computerenheden er tændt ?
Jeg har ikke prøvet at trække ledning direkte, endnu, det er ikke så lidt besværligt.
Gode ideer modtages.
Biocomfort 24 (16) kw ver. 4.99f, Rocca p30-7, Trækstabilisator, interface

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Trådløs "første" udgave
« Svar #1 Dato: Nov 14, 2011, 15:39 »
Jeg har et problem med min trådløse forbindelse.
Den har ellers virket fint, men da jeg startede op i denne sæson var der ingen forbindelse.
Jeg har efterset ledninger og skiftet KOMchip (måske til en der også er defekt ??).
Chip 4.99f stokerkontrol 3.15 b2.
Er det ikke sådan at den enhed der er forbundet til fyret skal blinke når den har forbindelse til fyret ? (Den ene pære lyser jo hele tiden når der er strøm til.)
Modtageren ved computeren blinker først mår den modtager signal ? Eller er det sådan at enheden ved fyret kun blinker når den modtager forespørgsel fra computer enheden ?
Stokerkontrol kan ikke finde porten og søger kun på de 2 COM porte og altså ikke på usb portene. Jeg har en konverter på (sandberg) jeg har tidligere været ude for at konverteren er stået af...det er stadig en mulighed.
MEN for at gøre det lidt kortere. Skal enheden ved fyret ikke blinke uanset om om computerenheden er tændt ?
Jeg har ikke prøvet at trække ledning direkte, endnu, det er ikke så lidt besværligt.
Gode ideer modtages.

Hej Svaleb

Du skal starte med at finde ud af om din usb-seriel adapter er installeret. Gå til kontrolpanel->system->enhedshåndtering->porte, og se at den dukker op der når du sætter den i.

Enheden der sidder ved fyret skal ikke blinke når pc'en ikke er tilsluttet, eller der ikke er forbindelse. StokerKontrol sender et signal engang imellem, og det er det blink som du ser.

Det er jo blevet så moderne med de blogs, så jeg har også lavet en, og skrevet en lille historie om det at have mistet forbindelsen :-) Måske du kan finde noget inspiration der.

http://stokersoft.com/blog/stokerkontrol/stokerkontrol-kan-ikke-finde-porten-hvad-nu/

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Svaleb

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 52
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Trådløs "første" udgave
« Svar #2 Dato: Nov 14, 2011, 15:55 »
Mange tak Jens

Så er jeg, næsten, helt sikker på at det er konveteren der er stået af.
Den bliver ikke registreret.
Men jag har så prøvet med COM porten, altså uden at bruge konverter, heller ikke her er der nogen registrering.
Såeh..der er måske en dobbeltfejl.
Venlig hilsen
           Carl Erik
Biocomfort 24 (16) kw ver. 4.99f, Rocca p30-7, Trækstabilisator, interface

Offline Svaleb

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 52
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Trådløs "første" udgave
« Svar #3 Dato: Nov 15, 2011, 15:32 »
jeg har nu bestilt en ny adapter hos hedestoker, men jeg kan se her i forum at der er nogle problemer med adapter og i særlig grad trådløs forbindelse. Hvad er status ?

Jeg kan også se at der er planer om en ny styring. Jeg havde overvejet at anskaffe en 6, men vil sætte det i bero hvis der er en ny på vej.
Jeg er stadig noget afhængig af en trådløs forbindelse og hvad er mulighederne i en ny styring. Og skal de to sender moduler så også udskiftes ? Hvad er tidshorisonten.
Venlig hilsen
           Carl Erik
Biocomfort 24 (16) kw ver. 4.99f, Rocca p30-7, Trækstabilisator, interface

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Trådløs "første" udgave
« Svar #4 Dato: Nov 15, 2011, 18:58 »
jeg har nu bestilt en ny adapter hos hedestoker, men jeg kan se her i forum at der er nogle problemer med adapter og i særlig grad trådløs forbindelse. Hvad er status ?

Jeg kan også se at der er planer om en ny styring. Jeg havde overvejet at anskaffe en 6, men vil sætte det i bero hvis der er en ny på vej.
Jeg er stadig noget afhængig af en trådløs forbindelse og hvad er mulighederne i en ny styring. Og skal de to sender moduler så også udskiftes ? Hvad er tidshorisonten.
Venlig hilsen
           Carl Erik

Hej Carl Erik

Status på usb-seriel adaptere er at de nye der leveres fra f.eks. hedestoker, de fungerer perfekt på alle Windows versioner. Før i tiden var der forskel på om de skulle køre på Windows xp og Windows 7 og byttede man dem rundt, så gik det galt. Men sådan er det ikke mere.

Der arbejdes på en ny styring, hvornår den kommer på markedet vides ikke endnu. Når den kommer, så kører den 100% ethernet via netkabel, så der er ikke længere noget serielt på den. Dvs. du kan bruge en trådløs router (der understøtter client mode som mange gør)  til at gøre den trådløs.

Mvh. Jens





Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Svaleb

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 52
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Trådløs "første" udgave
« Svar #5 Dato: Nov 15, 2011, 23:15 »
Tak for svarene, det lyder fint med begge dele.
Så kan jeg nok vente lidt med at udskifte.
Venlig hilsen
           Carl Erik
Biocomfort 24 (16) kw ver. 4.99f, Rocca p30-7, Trækstabilisator, interface