Forfatter Emne: Nyinstaleret woddyfyr/stokerkontrol  (Læst 4001 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jchp

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +0/-0
Nyinstaleret woddyfyr/stokerkontrol
« Dato: Dec 12, 2011, 21:19 »
 Jeg er helt nybegynder med stoker kontrol og fyr, jeg skal lige høre om man skal have pcén til at stå og køre hele tiden eller man kan "nøjes" med at have tændt den engang i mellem for at få opdatering fra fyret, altså kan fyret holde på data og så vidersende dem til pcen når den er tændt?
 Jeg har forøvrigt lige været i ALDI og købe en trødløs USB-Hub til 150kr så jeg tror jeg har sparet den Serie adaptor bluetooth til små 1200kr......bare lige til INFO vis der var andre der ville spare en tusse, det ser ud til at virke  ;D
 Så må jeg se om jeg kan hitte ud af alle de kurver og tabeller i stoker kontrol( syntes nu godt der kunne havde lagt en video på youtube med en gennemgang af stokerkontrol for alle os nybegynder ;)

Offline MrMoelgaard

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 215
  • Respekt optjent: +12/-1
    • Buzz
Sv: Nyinstaleret woddyfyr/stokerkontrol
« Svar #1 Dato: Dec 12, 2011, 21:25 »
Hej

Der er ingen datalagring i styringen. Alle data opsamles som øjebliksværdier via serielporten. Det er derfor nødvendigt at ha' en PC kørende til at opsamle og gemme data.
I v10 styringen, som pt. er i beta, er der netværksstik i selve styringsboksen så den selv kan uploade data. Den har derfor ingen behov for en trofast PC-væbner.

Mvh
Emil Mølgaard
16kW Woody V.10
Blackstar S kedel
VVB styring (2 vejs), Pumpestyring, Ultrasonisk flowmåler (1l/puls)
Rumtermostat (3 zoner)

Offline Jchp

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Nyinstaleret woddyfyr/stokerkontrol
« Svar #2 Dato: Dec 14, 2011, 18:11 »
TAK for svaret  :)