Forfatter Emne: Nyt i Mitpillefyr interface  (Læst 8681 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hedestoker

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 533
  • Respekt optjent: +33/-6
    • Salg af pillefyr og vvs artikler
Nyt i Mitpillefyr interface
« Dato: Jan 17, 2010, 18:28 »
Hejsa
Denne post burde måske nok ligge under interface, men manglede en kategori der hedder MitPillefyr men det findes ikke så derfor her.

Brian fra MitPillefyr  har lave en nyt super ting i interfaceprogrammet, så nu kan du gå ind og se hvor mange kilo piller du bruger pr. opvarmet kvm pr. døgn, forudsat et afvejningen passer med forbruget.

Jeg syntes at det er en super ting at få med, da man så har mulighed for at sammenholde de tal med hvad andre bruger pr. opvarmet kvm og se om ens fyr køre optimalt, man vil også kunne få en indikation af om ens hus er dårligt isoleret og om man generel bruger for meget.

Super super, nu mangler vi bare et fælles sted hvor vi kan klikke ind på alle interface bruger og se hinandens data så vi har noget at holde dem op i mod.

Mvh Allan
Hedestoker
Forhandler af RTB, Scotte, Woody, NBE og VVS artikler.

Opvarmer 500 m² med BlackStar 30 kedel (selvrens), Scotte 30Kw, Version 7.
240 rørs NBE Vaccum solfanger
http://www.stokercloud.dk/dev/hedestoker01.html

Offline WebLock

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 43
  • Respekt optjent: +1/-0
    • MitPillefyr.dk
Sv: Nyt i Mitpillefyr interface
« Svar #1 Dato: Jan 17, 2010, 19:02 »
Super super, nu mangler vi bare et fælles sted hvor vi kan klikke ind på alle interface bruger og se hinandens data så vi har noget at holde dem op i mod.

Der er 2 former for online graf i MitPillefyr - den klassiske der uploades med ftp, og så er der den lidt mere avanceret udgave som kan ses på f.eks. http://weblock.mitpillefyr.dk
Jeg skriver avanceret, fordi den er interaktiv, men den er faktisk nemmere at have med at gøre for brugeren, fordi den kun kræver at man sætter et hak i "send data til min personlige side" i MitPillefyr programmet, og i sin profil på www.MitPillefyr.dk vælger at udgive graf'en så alle andre også kan se den.

Det jeg vil frem til er, at hvis flere benytter den sidst nævnte metode (den kan sagtens køre sideløbende med ftp upload), så kan jeg godt lave en side/portal som automatisk lister alle de aktive graf'er som kører via MitPillefyr serveren  :)
Ejer / sælger / programmør af:
http://MitPillefyr.dk

Offline Hedestoker

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 533
  • Respekt optjent: +33/-6
    • Salg af pillefyr og vvs artikler
Sv: Nyt i Mitpillefyr interface
« Svar #2 Dato: Jan 17, 2010, 19:22 »
Det vil være godt at få et sted hvor alle der ønsker det er listet, det mangler der lidt nu.

Mvh Allan
Hedestoker
Forhandler af RTB, Scotte, Woody, NBE og VVS artikler.

Opvarmer 500 m² med BlackStar 30 kedel (selvrens), Scotte 30Kw, Version 7.
240 rørs NBE Vaccum solfanger
http://www.stokercloud.dk/dev/hedestoker01.html

Offline kongsted-2

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Nyt i Mitpillefyr interface
« Svar #3 Dato: Jan 17, 2010, 19:38 »
Det der Mit pillefyr er det ikke bare en penge maskine med nogle smarte finesser.
For mig ser det ud til det koster mellem 1800 kr til 2000 kr om året   ???

Offline TonniT

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Respekt optjent: +5/-3
Sv: Nyt i Mitpillefyr interface
« Svar #4 Dato: Jan 17, 2010, 21:23 »
Nu der tales om dette...

Kan brugerne af de forskellige programmer så ikke komme med råd og fordele/ulempe komentare vedr. disse.

Samt en OBJEKTIV vurdering af hvilke de synes fungere bedst???
16 Kw Scotte 6.50 på Roca kedel
 med ekstra skamolrøgvender og Trækstabilisator.

Offline WebLock

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 43
  • Respekt optjent: +1/-0
    • MitPillefyr.dk
Sv: Nyt i Mitpillefyr interface
« Svar #5 Dato: Jan 17, 2010, 21:57 »
Det der Mit pillefyr er det ikke bare en penge maskine med nogle smarte finesser.
For mig ser det ud til det koster mellem 1800 kr til 2000 kr om året   ???

Så har du helt klart set forkert. Programmet koster 800 kr, og med deri får du et halvt års gratis opdateringer og et halvt års gratis premium abonnement, som nok er det du kalder "nogle smarte finesser". Programmet virker fint for de 800 kr og du behøver aldrig betale mere end det, hvis du ikke har brug for de "smarte finesser".
Hvis du har brug for de "smarte finesser", så kan du enten få et års opgraderinger for 300 for et år, eller et premium abonnement for 550 kr for et år.

Du er meget velkommen til at uddybe hvordan du kom frem til 1800 kr.
Ejer / sælger / programmør af:
http://MitPillefyr.dk

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4450
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Nyt i Mitpillefyr interface
« Svar #6 Dato: Jan 18, 2010, 06:49 »
Du bør rette lidt i din hjemmeside, jeg læser det som at de 300kr om året er noget der skal betales for basis, det kunne nok skaffe lidt kunder at udvide med de rigtige tal, eller gøre det lidt tydligere.

Kenneth.

Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Frank_rasmussen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 759
  • Respekt optjent: +23/-31
Sv: Nyt i Mitpillefyr interface
« Svar #7 Dato: Jan 18, 2010, 09:05 »
Brian fra MitPillefyr  har lave en nyt super ting i interfaceprogrammet, så nu kan du gå ind og se hvor mange kilo piller du bruger pr. opvarmet kvm pr. døgn, forudsat et afvejningen passer med forbruget.

Ikke for at tage noget fra MitPillefyr; men den dividerer vel bare dagsforbruget af pille med antallet af kvadratmetre?

Citér
Super super, nu mangler vi bare et fælles sted hvor vi kan klikke ind på alle interface bruger og se hinandens data så vi har noget at holde dem op i mod.

Det bliver vel svært, at sammenligne p.g.a. af forskelle i isolering, vind og vejr m.m.
Et hus på 250 m2 skal vel også helst bruge mindre end det dobbelte af det samme hus på 125 m2. Der er vel 'opstartsgebyr', som er ens for de to huse.

Hvis man udnyttede oplysningerne fra en flowmåler og retur-temp., så kunne man måske opnå mere sammenlignlige tal.

Da jeg har været tester på MitPillefyr, så jeg kan ikke komme med en objektiv vurdering. Men umiddelbart er nogle af forskellene, som jeg har bemærket:

- MitPillefyr har en mere 'moderne' brugergrænseflade (StokerKontrol arbejder vist på en
re-programmering af sit)

- MitPillefyr har en meget brugbar log, over hvordan fyret har skiftet status

- MitPillefyr gør det let at bruge interfacet over internettet.


Woody 10 kW (høj sort/rød kedel) (v. 6.85)
140 kvm hus fra 1914 med 1. sal fra 80'erne
Iltstyring, VVB-prioritering og kompressor rens
160 l Metro vandvarmer med elpatron

Offline WebLock

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 43
  • Respekt optjent: +1/-0
    • MitPillefyr.dk
Sv: Nyt i Mitpillefyr interface
« Svar #8 Dato: Jan 18, 2010, 13:44 »
Du bør rette lidt i din hjemmeside, jeg læser det som at de 300kr om året er noget der skal betales for basis, det kunne nok skaffe lidt kunder at udvide med de rigtige tal, eller gøre det lidt tydligere.

Er det mon bedre nu? Ellers kom gerne med forslag, jeg er super interesseret i at alle forstår hvad priserne er  :)
Ejer / sælger / programmør af:
http://MitPillefyr.dk

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4450
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Nyt i Mitpillefyr interface
« Svar #9 Dato: Jan 18, 2010, 15:31 »
Det var nu mere de 300kr om året det drejer sig om, snyd med før priser tror jeg at danskerne har vænnet sig til ;)

Det der Mit pillefyr er det ikke bare en penge maskine med nogle smarte finesser.
For mig ser det ud til det koster mellem 1800 kr til 2000 kr om året   ???

Så har du helt klart set forkert. Programmet koster 800 kr, og med deri får du et halvt års gratis opdateringer og et halvt års gratis premium abonnement, som nok er det du kalder "nogle smarte finesser". Programmet virker fint for de 800 kr og du behøver aldrig betale mere end det, hvis du ikke har brug for de "smarte finesser".
Hvis du har brug for de "smarte finesser", så kan du enten få et års opgraderinger for 300 for et år, eller et premium abonnement for 550 kr for et år.

Du er meget velkommen til at uddybe hvordan du kom frem til 1800 kr.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline WebLock

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 43
  • Respekt optjent: +1/-0
    • MitPillefyr.dk
Sv: Nyt i Mitpillefyr interface
« Svar #10 Dato: Jan 18, 2010, 17:50 »
De 300 kr er kun hvis du vil have lov at hente de nye opdateringer af programmet - det er så vidt jeg ved ca. samme pris som Stokerkontrol taget.
Ejer / sælger / programmør af:
http://MitPillefyr.dk

Offline Hedestoker

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 533
  • Respekt optjent: +33/-6
    • Salg af pillefyr og vvs artikler
Sv: Nyt i Mitpillefyr interface
« Svar #11 Dato: Jan 18, 2010, 19:39 »
Brian fra MitPillefyr  har lave en nyt super ting i interfaceprogrammet, så nu kan du gå ind og se hvor mange kilo piller du bruger pr. opvarmet kvm pr. døgn, forudsat et afvejningen passer med forbruget.

Ikke for at tage noget fra MitPillefyr; men den dividerer vel bare dagsforbruget af pille med antallet af kvadratmetre?

Citér
Super super, nu mangler vi bare et fælles sted hvor vi kan klikke ind på alle interface bruger og se hinandens data så vi har noget at holde dem op i mod.

Det bliver vel svært, at sammenligne p.g.a. af forskelle i isolering, vind og vejr m.m.
Et hus på 250 m2 skal vel også helst bruge mindre end det dobbelte af det samme hus på 125 m2. Der er vel 'opstartsgebyr', som er ens for de to huse.

Hvis man udnyttede oplysningerne fra en flowmåler og retur-temp., så kunne man måske opnå mere sammenlignlige tal.

Da jeg har været tester på MitPillefyr, så jeg kan ikke komme med en objektiv vurdering. Men umiddelbart er nogle af forskellene, som jeg har bemærket:

- MitPillefyr har en mere 'moderne' brugergrænseflade (StokerKontrol arbejder vist på en
re-programmering af sit)

- MitPillefyr har en meget brugbar log, over hvordan fyret har skiftet status

- MitPillefyr gør det let at bruge interfacet over internettet.



Hej Frank

Ja det er vel det den gør, men før var det ikke muligt at indtaste hvor mange kvm man opvarmede og så kan det feks. godt se lidt vild ud at jeg bruger 100 kg. pr døgn hvis man ikke ved at det er 500 kvm der er tale om, på den anden måde har andre også en chance for at se hvor man er henne af i forbrug når man taler om feks. 150 kvm..

Selvfølgeligt har det noget med hvordan huset er isoleret og forbrug, men mener stadig at det giver lidt af en ledetråd til kommende nye pillefyrs ejer hvis der er et sted de kan gå ind og samlingne med hvad andre bruger af piller pr kvm. det er ihvertfald bedre en ingen ting,
Det er jo altid det store spørgsmål her over på forumet hvor meget man bruger, bruger jeg for meget osv.

Mvh Allan
Hedestoker
« Senest Redigeret: Jan 18, 2010, 19:41 af Hedestoker »
Forhandler af RTB, Scotte, Woody, NBE og VVS artikler.

Opvarmer 500 m² med BlackStar 30 kedel (selvrens), Scotte 30Kw, Version 7.
240 rørs NBE Vaccum solfanger
http://www.stokercloud.dk/dev/hedestoker01.html