Forfatter Emne: skamolplade i kedlen  (Læst 2711 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline nes

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 142
  • Respekt optjent: +4/-0
skamolplade i kedlen
« Dato: Jan 27, 2010, 17:38 »
jeg har monteret en skamol plade i horisontalt i i kedlen  (roca) i højde svarende til (som foreslået her på forummet) mellem de to låger - den fylder næsten helt ud - gik ganske godt i den første uges tid, hvor skorstenstemp faldt og forbruget faldt - men i dag gik det helt i fisk - med masser af slagger og glødende aske på alle sider i kedlen og og tydelig røg fra skorstenen  - ....  -  skal jeg helt hold mig fra at ændre størrelsen på kedelrummet, eller har jeg bare dækket for meget af  -  eller ???

Offline TonniT

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Respekt optjent: +5/-3
Sv: skamolplade i kedlen
« Svar #1 Dato: Jan 27, 2010, 18:01 »
samme problem som mit... jeg har lavet det samme som dig og jeg overvejer at skære lidt af længden ved næste rensning...

Har også netop blændet lidt af hullet til udblæsning på blæser men det er mere fordi at jeg ikke kan min skorsten til at ryge...

Men mangler lidt at høre fra andre af roca'erne med samme løsning.... KOM UD AF SNEHULEN ;)

NES kan du ikke til føje (roca brugere hjælp) så vi kan få råbt nogle flere af de mange andre op. Vi kan umuligt være de eneste med denne løsning der har problemer... så måske der sidder en derude med guldkornet...
« Senest Redigeret: Jan 27, 2010, 21:18 af TonniT »
16 Kw Scotte 6.50 på Roca kedel
 med ekstra skamolrøgvender og Trækstabilisator.