Forfatter Emne: Blæser med 2 ledninger kan kun køre hurtig  (Læst 1542 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wilkfan

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
  • work smarter not harder
Blæser med 2 ledninger kan kun køre hurtig
« Dato: Jun 05, 2012, 00:42 »
Jeg har en 2 trins model fra 2004 med blæsermotor med 2 ledninger uden kondensator - Nu vil motoren ikke starte op før jeg sætter den til 77%- På min. kører jeg normalt 30% og max på 82% . Desuden kan den jo ikke starte op/tænde fordi den ikke kan blæse luft ind og jeg må tage fotocellen ud og give den snydelys og så kører den ok, men altså med min. på 77% og det er lige rigelig ved normalkørsel. Findes der ikke et diagram der passer til min stoker Minibio købt igennem NRGI i 2004, men det er en NBE stoker!!
« Senest Redigeret: Jun 07, 2012, 13:35 af Wilkfan »

Offline Wilkfan

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
  • work smarter not harder
Sv: Blæser med 2 ledninger kan kun køre hurtig
« Svar #1 Dato: Aug 12, 2012, 20:00 »
Pakkede min stoker og styring pænt ned bag i bilen og så måtte jeg lige ordne min ferie således at jeg kunne køre omkring NBE i Østervrå. Havde en aftale på mail med Brian om at jeg gerne måtte komme forbi. Jeg skrev en mail, at nu var jeg på Asaa Camping og klar. Fik svar fra Søren der passede Brians mailboks så jeg kørte op med min "gamle" 2 trins stoker. Vi blev enige om at upgradere til en 100 trins styring. Jeg hentede så Stokeren dagen efter. Da jeg kom hjem fra ferie prøvekørte jeg den upgraderede Stoker. Fik afvejet piller og tastet ind og den kører perfekt nu med den "gamle" blæser - Tak til NBE/Søren for det. Super service - Hilsen Leif Simonsen, Rønde