Forfatter Emne: Ubrændte piller efter skorstensfejer besøg, hjælp :-( ?  (Læst 5235 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: Ubrændte piller efter skorstensfejer besøg, hjælp :-( ?
« Svar #15 Dato: Nov 30, 2018, 12:46 »
Fy da for en aske, den er tæt på at lige den naboens fyr havde inden indstilling.

Hvis det er kommet så pludseligt som du beskriver ville jeg først slå den O2 regulering fra så den kun viser niveau,

Jeg tillader mig at gå udfra dine blæsertal osv. passer rimeligt godt hvis fyret kørte fint inden skorstensfejeren fik lavet halløj.

Så burde den ramme rimeligt som før, så burde du få kaffegrums i skuffen i stedet for noget der ligner slagger.
Hvis det så går i lort igen når O2 styringen kommer ind over, tjaaa, så er Lampdasonden sikkert forurenet og/eller defekt.

Hvis du får korrektion på 140% hælder fyrbøderen jo alt for mange piller ind hvilket passer fint med det der kommer ud i askeskuffen.
Hvis korrektionen er slået fra får han jo fri, så er der kun den oprindeligt mængde der kommer ind.

Jeg skal ikke fortælle dig hvad du skal gøre, det er der mange andre der er meget bedre til, og klogere omkring, men jeg piller kun i EN ting af gangen og venter mindst en dag for at se hvilken indflydelse det har. 
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline AlexEa

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ubrændte piller efter skorstensfejer besøg, hjælp :-( ?
« Svar #16 Dato: Nov 30, 2018, 14:41 »
Hej 383CI

Ja den er lidt grum.
Ja det fungerede super fint inden skorstensfejer besøget.
Alt er nu gennemgået.
Alt er renset grundigt igennem.
Alt har været ude og på igen, så at sige.
Lamdda sonde også uden og korr. x 2 samme resultat, nemlig den ønsket værdi på 20,9%.
Blæsertal er standard som dem har vi (jeg og min VVs er) ikke pillet ved, så ja håber de er ok.

Er det den rubrik der hedder : O2 styrings metode (som nu står på ON) ?

Tusinde tak for svar
Mvh
Alex


Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7555
  • Respekt optjent: +224/-179
  • Montør NBE
Sv: Ubrændte piller efter skorstensfejer besøg, hjælp :-( ?
« Svar #17 Dato: Nov 30, 2018, 14:52 »
Hej 383CI

Ja den er lidt grum.
Ja det fungerede super fint inden skorstensfejer besøget.
Alt er nu gennemgået.
Alt er renset grundigt igennem.
Alt har været ude og på igen, så at sige.
Lamdda sonde også uden og korr. x 2 samme resultat, nemlig den ønsket værdi på 20,9%.
Blæsertal er standard som dem har vi (jeg og min VVs er) ikke pillet ved, så ja håber de er ok.

Er det den rubrik der hedder : O2 styrings metode (som nu står på ON) ?

Tusinde tak for svar
Mvh
Alex

Din iltstyring regulere fint, så lad den blive ved med at styre forbrændingen  :)
Korrektionstal er også tæt på 100 så dine blæsertal er også ok.
Giv det lidt tid, og se om det igen bliver en god forbrænding, efter at du har kalibreret sonden.
Skub asken til side i askekassen, og se på den aske der kommer ud næste gang der renses.  :)
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline AlexEa

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ubrændte piller efter skorstensfejer besøg, hjælp :-( ?
« Svar #18 Dato: Nov 30, 2018, 14:56 »
Ok super.
Har tømt askeskuffen så den er klar til at blive set på.
Vi krydser fingre, jeg vender tilbage i morgen men forhåbentlig, godt nyt:-)
Tusinde tak

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: Ubrændte piller efter skorstensfejer besøg, hjælp :-( ?
« Svar #19 Dato: Nov 30, 2018, 16:06 »
Hej 383CI

Ja den er lidt grum.
Ja det fungerede super fint inden skorstensfejer besøget.
Alt er nu gennemgået.
Alt er renset grundigt igennem.
Alt har været ude og på igen, så at sige.
Lamdda sonde også uden og korr. x 2 samme resultat, nemlig den ønsket værdi på 20,9%.
Blæsertal er standard som dem har vi (jeg og min VVs er) ikke pillet ved, så ja håber de er ok.

Er det den rubrik der hedder : O2 styrings metode (som nu står på ON) ?

Tusinde tak for svar
Mvh
Alex

Er det den rubrik der hedder : O2 styrings metode (som nu står på ON) ?

Ja, det er den jeg ville sætte til "vis kun O2", tømme askeskuffen helt og vente et par dage og se hvad der så kommer I den.

Mine korrektionstal svinger +/- 16 i det her blæsevejr, trods trækstabilisator.

Når der er vindstille ligger de +/- 1 omkring det niveau jeg har bedt O2 styringen om at holde, så at de svinger noget viser vel bare at systemet virker, omend jeg ikke er tilfreds med præcisionen i O2 reguleringen, men det giver fin aske så gennemsnittet må jo være ok på mit fyr.

Om std. tal passer på dit kan jeg jo ikke sige men asken kan, i mine øjne, ikke blive værre end den er på de billeder.
Det er da, bogstaveligt talt, helt sort.

Så skal vi holde øje med O2 niveauet og holde op mod aske for at se om blæseren og O2 er bedst mulige på dit anlæg. Jeg tillader mig at tænke std. tal er meget bredt rammende og virker.
De kørte her, bevars, men med nogle sorte piller og noget flyvsk regulering og overskud af temperaturen.   


Jeg stillede mit ind over noget tid med "Vis kun O2" og justerede luften på de 3 trin til det gav kaffegrums på hele linjen.

Så justerende jeg O2 tal efter det og aktiverede O2 styringen efter at have foretaget de justeringer der anbefales i P og I i de to led.

Noget omstændighed men har 9 tons piller stående så ville gerne køre bedst muligt og det var den måde jeg bedst kunne se logikken i at gøre det på og jeg ved udemærket der er foreskrevet andre og hurtigere.

Et eller andet er der jo gået galt, hvad skal jeg ikke kunne sige, men hvis/når du går noget så igen, gør kun en ting af gangen/dagen og afvent.

Nu er jeg kun bondeelektriker og lidt andet men hvis asken retter sig selv er problemet jo løst, men hvis det fortsætter ville jeg slukke for den O2 sonde som det første og lave ordentligt akse uden.

EDIT: Kiggede lige nu jeg så du var på stokercloud med styringen. O2 korrektionen er jo fin nok ud og den følger kurverne, hvis det har passet før burde det jo nu også gøre det nu, så det ser underligt ud, men af en eller anden grund er forholdt luft/piller jo skævt.  Hvis der ligger en død mure i skorstenen burde det jo ryge baglæns.
« Senest Redigeret: Nov 30, 2018, 16:14 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.