et komp rens på Kg opfattes måske ikke af styringen som værende et stop men som en del af kontinuerlig drift og derfor bruger den ikke opstarts PI og det kan jo også være fint i små anlæg hvor der ikke tabes så meget i forhold til setpunkt for der vil fyret så nok overreagere. Jeg bruger kg komp rens men jeg giver MHES fuldstændig ret i at jeg ville så gerne stoppe på UR for at selv styre tidspunkt og lade herden hvile 15-30 min men det kan jeg jo ikke med de intervaller og selvom jeg synes den nye urstyring er genial i sin gennemskuelighed og bruger venlig i forhold til den gamle som var meget mere bøvlet at genneskue så ville jeg gerne have den gamle tilbage så os der taber meget i store anlæg kunne bruge det igen.
Brug Ext. funktionen og et ur fra Harald-Nyborg.
Når funktionen er valgt aktiv i styringen, slukker man styringen ved at afbryde forbindelsen mellem terminalerne,
og tænder igen ved at slutte terminalerne.
Der på ikke være strøm ind på terminalerne. ( potentialefri )
Man kan bruge et timer ur fra Harald-Nyborg, men ikke til at sætte strøm ind på terminalerne.
Der skal være et relæ på timeruret, som man trækker ( aktivere ) og derved slukker forbindelsen over terminalerne.
Er man ikke helt dus med strøm, skal man ikke gå i gang med dette projekt.
Kommer der strøm ind i styringen denne vej, futter den af.