Forfatter Emne: Skorsten...  (Læst 2675 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kranmanden

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 33
  • Respekt optjent: +2/-0
Skorsten...
« Dato: Jan 03, 2010, 10:39 »
Hej.
Jeg har kørt med min woody i ca. 3mdr. nu ,og det kører..:)

Ham den satans skorstensfejer har også godkendt det hele,men

han siger at jeg skal smide min trækregulator af h.  til,og flytte t -stykket på skorsten op på loftet,så han rense skorstenen deroppe fra.
Jeg synes nu at det var bedst at gøre det nede i garagen.

Kan det være rigtig at han skal ku rense skorsten fra loftet istedet for nede i garagen..??

Mvh Aksel

godt nytår.
16kw woody
Opvarmer 125 m2
forbrug 4400kg

Offline EF

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 74
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Woody Bio comfort 16 Kw NU med styring 6.21
Sv: Skorsten...
« Svar #1 Dato: Jan 03, 2010, 12:29 »
Det vil de hvis de ikke vil op på dit tag. Så renser de fra loftet og ned, kan forestille mig at det kan være svært at komme op til din pibe.

Offline Staal

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 215
  • Respekt optjent: +5/-2
    • Mit Pillefyr
Sv: Skorsten...
« Svar #2 Dato: Jan 04, 2010, 16:50 »
Hej  :)

Han må da være lidt fuld din skorstensfejer  ::) ang. trækstabilisatoren, da den giver en mere stabil forbrænding for fyret, min skorstenfejer sagde at det var en god ide at have, da røgtemperaturen ligger på ca 80. og trækstabilisatoren giver den nødvendige "Naturlige" ventilering af skorstenen så løbesod kan ångås  :P

Og som EF siger er det sikkert fordi at han ikke vil kravle på taget, pudsigt at han ikke har påkrævet at du har remselem på loftet eller tagtrin på taget, det siger reglerne at der skal være, måtte selv murer remselem på loftet, da mit gamle tag i længen ikke er så godt at gå på  ;D
Men han skal rense både fra top og bund af skorstenen, ved det fra min fejer, han er paragrafrytter  ::)

MVH
Kenneth
MVH
Kenneth Staal Egebech

Woody 16kw Low Waste (v. 7.0652) trådløs termostat, silo måler, vakuum transport, vvb prio
250 kvm Landejendom fra 1900 (dårligt isoleret) :-)
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/staal01.html