Forfatter Emne: Alarm ingen ild i lavlast + mere end 10 eltændinger  (Læst 5141 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bent n.n.

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 31
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Alarm ingen ild i lavlast + mere end 10 eltændinger
« Svar #15 Dato: Okt 30, 2022, 08:24 »
Hej alle
Jeg mente også 2,0 KW på sneglen men jeg skal nok op på 2,5 KW som i siger
Hilsen Bent

Offline kbk1.dk

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Alarm ingen ild i lavlast + mere end 10 eltændinger
« Svar #16 Dato: Okt 31, 2022, 06:16 »
Det var også min tanke - men altid godt at blive bekræftiget  :) Jeg har ligeledes opsat ugeplan efter din anbefaling og derfor har jeg ikke så meget data at sammenligne med, men det ser ud som om, at 2.5 kWh ikke giver problemer som med de 2.3 kWh.

På grafen kan jeg se at den ikke ser ild hele tiden.
Er forto føler ren, og peger den ned mod ilden ?

Fint med ugeplan, så kan du justere på den alt efter hvor meget varme du har brug for  :)

Hvor finder jeg foto føler så jeg kan tjekke?

Offline Sorin Lozer

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 14
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Alarm ingen ild i lavlast + mere end 10 eltændinger
« Svar #17 Dato: Okt 31, 2022, 09:19 »
Hej,

Kontroller, om du har slagge (sten) i brænderen! Dumme pellets gør ler (sten)!

Fjern brændebakken fra brænderen, og rengør snavs under den. Var den årlige revision færdig? Er ventilatorbladene blevet rengjort? Er kondensatorerne til snecmotorerne blevet målt? Er de i parametrene? Er fotocellen ren?

V13, OPOP 418, 16kw,  house 150 m2 + greenhouse flower 100m2
https://stokercloud.dk/v3/#/sorinv13rtb/main-page
O2 Lambda probe, Flowbox, wheater compensation, flow meter, exhaust fan + underpressure sensor, etc

Offline kbk1.dk

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Alarm ingen ild i lavlast + mere end 10 eltændinger
« Svar #18 Dato: Okt 31, 2022, 10:19 »
Hej,

Kontroller, om du har slagge (sten) i brænderen! Dumme pellets gør ler (sten)!

Fjern brændebakken fra brænderen, og rengør snavs under den. Var den årlige revision færdig? Er ventilatorbladene blevet rengjort? Er kondensatorerne til snecmotorerne blevet målt? Er de i parametrene? Er fotocellen ren?

Hejsa - som sagt er jeg ikke så ferm endnu, så det meste du skriver her er volapyk for mig :-)

Hvad menes med den årlige revision? Hvordan rengøres ventilatorbladende? Hvordan måler jeg kondensatorerne til sneglemotorerne?

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7554
  • Respekt optjent: +224/-179
  • Montør NBE
Sv: Alarm ingen ild i lavlast + mere end 10 eltændinger
« Svar #19 Dato: Okt 31, 2022, 19:10 »
Det var også min tanke - men altid godt at blive bekræftiget  :) Jeg har ligeledes opsat ugeplan efter din anbefaling og derfor har jeg ikke så meget data at sammenligne med, men det ser ud som om, at 2.5 kWh ikke giver problemer som med de 2.3 kWh.

På grafen kan jeg se at den ikke ser ild hele tiden.
Er forto føler ren, og peger den ned mod ilden ?

Fint med ugeplan, så kan du justere på den alt efter hvor meget varme du har brug for  :)

Hvor finder jeg foto føler så jeg kan tjekke?

Foto føler er bagerst i brænderen, eller i siden af brænderen  :)
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Alarm ingen ild i lavlast + mere end 10 eltændinger
« Svar #20 Dato: Nov 01, 2022, 02:56 »

Hejsa - som sagt er jeg ikke så ferm endnu, så det meste du skriver her er volapyk for mig :-)

Hvad menes med den årlige revision? Hvordan rengøres ventilatorbladende? Hvordan måler jeg kondensatorerne til sneglemotorerne?

Jeg tror ikke brugeren er dansker, hvis du ser brugerens førte par indlæg er de ikke på dansk.
Så der er nok tale om google translate. Så det kræver en oversættelse mere for at give mening.
Så tror bare du skal springe de indlæg over, hvis ikke du selv kan oversætte og så holde dig til Michaels hjælp.
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline kbk1.dk

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Alarm ingen ild i lavlast + mere end 10 eltændinger
« Svar #21 Dato: Nov 01, 2022, 11:19 »
Det var også min tanke - men altid godt at blive bekræftiget  :) Jeg har ligeledes opsat ugeplan efter din anbefaling og derfor har jeg ikke så meget data at sammenligne med, men det ser ud som om, at 2.5 kWh ikke giver problemer som med de 2.3 kWh.

På grafen kan jeg se at den ikke ser ild hele tiden.
Er forto føler ren, og peger den ned mod ilden ?

Fint med ugeplan, så kan du justere på den alt efter hvor meget varme du har brug for  :)

Hvor finder jeg foto føler så jeg kan tjekke?

Foto føler er bagerst i brænderen, eller i siden af brænderen  :)

Hvordan kommer jeg ind til den, nu hvor den sidder bagerst i brænderen? Det er en NBE Model 16, serie nr.: 16.14.0890 (kan ikke uploade billeder). Findes der en video eller guide? Har søgt og søgt, men kan kun finde guides til udskiftning på dem som sidder i siden af brænderen...

Offline kbk1.dk

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Alarm ingen ild i lavlast + mere end 10 eltændinger
« Svar #22 Dato: Nov 01, 2022, 11:19 »

Hejsa - som sagt er jeg ikke så ferm endnu, så det meste du skriver her er volapyk for mig :-)

Hvad menes med den årlige revision? Hvordan rengøres ventilatorbladende? Hvordan måler jeg kondensatorerne til sneglemotorerne?

Jeg tror ikke brugeren er dansker, hvis du ser brugerens førte par indlæg er de ikke på dansk.
Så der er nok tale om google translate. Så det kræver en oversættelse mere for at give mening.
Så tror bare du skal springe de indlæg over, hvis ikke du selv kan oversætte og så holde dig til Michaels hjælp.

Giver god mening - jeg lytter til Michael's råd  :)

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7554
  • Respekt optjent: +224/-179
  • Montør NBE
Sv: Alarm ingen ild i lavlast + mere end 10 eltændinger
« Svar #23 Dato: Nov 01, 2022, 13:05 »
Det var også min tanke - men altid godt at blive bekræftiget  :) Jeg har ligeledes opsat ugeplan efter din anbefaling og derfor har jeg ikke så meget data at sammenligne med, men det ser ud som om, at 2.5 kWh ikke giver problemer som med de 2.3 kWh.

På grafen kan jeg se at den ikke ser ild hele tiden.
Er forto føler ren, og peger den ned mod ilden ?

Fint med ugeplan, så kan du justere på den alt efter hvor meget varme du har brug for  :)

Hvor finder jeg foto føler så jeg kan tjekke?

Foto føler er bagerst i brænderen, eller i siden af brænderen  :)

Hvordan kommer jeg ind til den, nu hvor den sidder bagerst i brænderen? Det er en NBE Model 16, serie nr.: 16.14.0890 (kan ikke uploade billeder). Findes der en video eller guide? Har søgt og søgt, men kan kun finde guides til udskiftning på dem som sidder i siden af brænderen...

Tag faldrøret af, tag også stikket af så sneglen ikke tage lidt af en finger  :)
Så kan du se om der er smuds eller misfarvning på foto føler.
Skal den rengøres, tag en opvredet karklud og tør af.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/