Forfatter Emne: montering af pillefyr på fjernvarmeinstallation  (Læst 4501 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tom fronk

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
montering af pillefyr på fjernvarmeinstallation
« Dato: Nov 02, 2011, 12:35 »
Hej

Jeg har 18 mdrs opsigelse på fjernvarmeaftalen og vil meget gerne have et co2 neutralt pillefyr.

Kan man montere pillefyr/pexrør på den nuværende fjernvarmeløsning, evt. grave fri og montere på indstiksledninger?

Jeg vil sætte fyret op i udhuset og skal alligevel have trukket rør, men det tiltaler mig hvis jeg kan undgå at brække op/støbe fundament og gulv.

På forhånd tak
Mr. Fronk

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: montering af pillefyr på fjernvarmeinstallation
« Svar #1 Dato: Nov 02, 2011, 18:42 »
Det ville jeg da have gjort, der er da ingen grund til at ødelægge noget der dur!! Hvordan det rent praktisk gøres, må du nok have fat i en vvs'er.

Husk at isolere rørføringen, alt det du mener skal til og gang så med 2 ;) med mindre rørene løber under fliserne, så du slipper for at skovle sne ;D

MVH. Kenneth
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Flunk

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 26
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: montering af pillefyr på fjernvarmeinstallation
« Svar #2 Dato: Nov 04, 2011, 07:16 »
Jeg har selv gjort det samme.
Min fjernvarmeinstallation var med gennemstrømsveksler til varmt vand, og det dur ikke til pillefyr.
Så ny VVB skulle monteres.
Herudover giver det en ekstra pumpe hvis du beholder fjernvarmeveksleren, har større tab i fjernvarmeveksleren end ved en direkte kobling, så min anbefling er væk med det hele.
Spørg VVs  eren hvis du ikke selv vil lave det.
Hvor i landet bor du?
« Senest Redigeret: Nov 08, 2011, 07:51 af Flunk »

Offline tom fronk

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: montering af pillefyr på fjernvarmeinstallation
« Svar #3 Dato: Nov 09, 2011, 08:55 »
Hej

Vi har en vvb sat til vores fjernvarme(der er vel en varmeveksler indbygget), så jeg gætter på at den også kan bruges til pillefyr?

Jeg bor på fyn

Mvh
Mr. Fronk