Forfatter Emne: Tank eller ej ?? Tyskland..  (Læst 2875 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sabaitoo

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 20
  • Respekt optjent: +2/-0
Tank eller ej ?? Tyskland..
« Dato: Apr 14, 2009, 23:14 »
Saa har jeg faaet en ny Woody i huset..dvs at den stadig staar indpakket og venter paa at jeg faar tid til at installere den...da den i henhold til div. regulativer er certificeret som et biomasseanläg venter der mig her i Tyskland 2000 Euro naar jeg engang for taget mig sammen til at udfylde papirene...
Men her dukker en Nordjysk hundehandler op i mig..hvis jeg installerer Woodyen med en ny Akku. tank ( 35 Liter pr. kW dvs 500 eller 800 Liters störrelse) faar jeg yderligere 500 Euro i tilskud..dvs ialt 2500 Euro.
Er der nogen af jer erfarne pillemisbrugere med erfaringer hvad angaar Akku.tank ?
Er det värd at bövle med ??
Fordele eller Ulemper ??

Med venlig hilsen
John
Boink S14 Woody m/ Scotte 4.99
i fyringssäson ( Sept - Maj )
210 M² - 14 radiatorer - 1 Brändeovn som jeg själdent har gang i
5-6 T Piller

Offline Energi Bornholm

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 61
  • Respekt optjent: +1/-0
    • Stokerkontrol
Sv: Tank eller ej ?? Tyskland..
« Svar #1 Dato: Apr 15, 2009, 18:11 »
Hejsa...  Så skulle det da lige være en akk. som var forberedt til et solfangeranlæg...
Vh Flemming
/Energi Bornholm - Hovedforhandler af NBE brændere på Bornholm

Ombygget Mascot ( Nyt motorprint, styring, blæser og skamol )
Ilt, røggas, interface, VVBtemp.kontrol, temperaturovervågning, pumpestyring.
Driftsoptimeret Norrahammer kedel fra 1965
Danfoss ECL 200
6 KW solcelleanlæg

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Tank eller ej ?? Tyskland..
« Svar #2 Dato: Apr 16, 2009, 18:28 »
Hej John,

Ja, det kan være en fordel med en akku.tank i forbindelse med en pillebrænder.
Normalt er det ikke nødvendigt, men i særlige tilfælde kan det faktisk være smart.
Har du et hus med et meget lille varmeforbrug, eller et hus hvor du gerne vil have varme på gulvvarmen (eller dele af den) om sommeren, så kan det være en god løsning.

Problemet med meget små varmeforbrug er at brænderen næsten aldrig kommer op i et effektområde hvor den er rigtig effektiv, og jævnligt er selv dens mindste effekt for stor.
Har man på sådan et anlæg en akku.tank, kan brænderen køre med en større effekt mens den kører, og man kan f.eks. lade brænderen varme anlægget (incl. akku.tank) op til 70 grader, for så at stoppe indtil anlægget (incl. akku.tank) er nede på 50 grader.
Det sikrer en rimelig drifteffekt på brænderen når den kører, og en fornuftig gennemsnits temperatur på anlægget.
Har du gulvvarme du ønsker at holde varm om sommeren, kan akku.tanken også klare det problem.
Her kan du så f.eks. vente med at starte brænderen til anlægget (incl. akku.tank) er nede på 30 grader, eller din varmtvandsbeholder har brug for varme.

Hilsen
Michael

Saa har jeg faaet en ny Woody i huset..dvs at den stadig staar indpakket og venter paa at jeg faar tid til at installere den...da den i henhold til div. regulativer er certificeret som et biomasseanläg venter der mig her i Tyskland 2000 Euro naar jeg engang for taget mig sammen til at udfylde papirene...
Men her dukker en Nordjysk hundehandler op i mig..hvis jeg installerer Woodyen med en ny Akku. tank ( 35 Liter pr. kW dvs 500 eller 800 Liters störrelse) faar jeg yderligere 500 Euro i tilskud..dvs ialt 2500 Euro.
Er der nogen af jer erfarne pillemisbrugere med erfaringer hvad angaar Akku.tank ?
Er det värd at bövle med ??
Fordele eller Ulemper ??

Med venlig hilsen
John

Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html