Forfatter Emne: kompressorrens-rør  (Læst 16969 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pillefinger

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 372
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: kompressorrens-rør
« Svar #30 Dato: Feb 24, 2013, 10:02 »
Hej Randi..

De huller(3mm) der der bliver omtalt er boret i selve rørene de er placeret sådan at når rørerene er monteret er hullerne inde i blæserkammeret..

Mvh Torben
Med venlig hilsen
Torben
10 kw scotte på BAXI MB SOLO. V7  - Trækstabilisator.
175 kvm + 40 kvm værksted
https://stokercloud.dk/v3/#/V7sport/main-page
Version 7.0680

Offline Randimol

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 132
  • Respekt optjent: +5/-1
Sv: kompressorrens-rør
« Svar #31 Dato: Feb 24, 2013, 10:04 »
Tak Torben, så er det også på plads  :D
Randi
30Kw scotte. 30kw blackstar. 500l Pillesilo .Transportør fra 1000l tank. Styring V7. 160L VVB. 550 kvm bolig.

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: kompressorrens-rør
« Svar #32 Dato: Feb 24, 2013, 12:14 »
"Hvad står den tid der heder "kompressor vent" til ?
Dens funktion er at brænde pillerne af inden kompressor rens fyres af.
Er tiden for kort kan der skydes ubrændte piller af herden.
Er den for lang puster du varmen ud af kedlen. "
Bare lige for at rette lidt misforståelser så er komprossor vent tiden kun brugbar når komp skyder på kilo. Er det på urstyring er tiden fast på 6 min for netop at køle herden og så skal du bruge komp blæs til at få brændt de sidste piller af inden skud.. Det er ikke nødvendigt ved kilo fordi fyret starter direkte op igen. På kilo er fidusen så at få tid og blæs til at passe så der stadigvæk er lidt gløder at starte på.
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline Randimol

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 132
  • Respekt optjent: +5/-1
Sv: kompressorrens-rør
« Svar #33 Dato: Feb 24, 2013, 15:32 »
Hej Claus .
Mit komp. vent står på 600.
Er det for meget ?
Det er ca. 10 min om at lukke ned før den fyrer den af.
Har prøvet at rode lidt mere med det "lorte" luft (undskyld sproget) Kører nu på 25-50-70 jeg fatter simpelthen ikke at jeg ikke kan få styr på det. Jeg vil gerne have de hårde klumper væk fra blæseren, så derfor har jeg skruet op for luften. Min rens luft er fyret op på 70 %, så må vi se.
Randi
30Kw scotte. 30kw blackstar. 500l Pillesilo .Transportør fra 1000l tank. Styring V7. 160L VVB. 550 kvm bolig.

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: kompressorrens-rør
« Svar #34 Dato: Feb 24, 2013, 19:39 »
Torben den er sat til 100 % så det er ikke det der er problemet.
randi

Det du har til 100% er hvor hurtigt blæseren skal køre når den udføre kompressor rens.
Det bevirker at der ikke skydes aske ned i blæseren.
De huller der bliver omtalt, er boret i de 2 rør(der fulgte med) der er monteret i din brænder, der er 2 luftslanger der går til rørerne.
Hvis du trækker de rør ud, er der boret et hul i hvert rør, placeringen er i blæser kammeret.
Rørene skal ud trækkes ud fra herd siden af.

Jeg har min på 200 og der er en lille smule piller der bliver blæst væk med 6 sek.
Hvad med kompeffekt - hvis der stadig er lidt fast siddende aske/askekage kunne det så hjælpe med 100% i kompeffekt for at køle risten ned??.
Jeg mener at have læst at MHES anbefalede at køle herden ned med et par urstop(10-15 min) idøgnet, tænkte så at hvis den er stillet for lavt i komp-effekt(min er 40 %) så når herden måske ikke rigtig at køle af, så asken "slipper" herden.


Mvh Torben

Det med "komp %"  når den laver kompressor rens, er ganske rigtigt en styring af blæser i nedtællingstiden til kompressoren skydes. men begge ovenstående er såvidt jeg kan se galt på den. (det med køling ved jeg intet om)

Min kører på 25% (og min blæser høj er 26%), jeg gør det for at trække varmen ud af pillerne inden de ellers bliver skudt af herden.
Det har intet at sige for blæsretallet når kompressoren skydes, for 5 sekunder inden skrues denne automatisk op til 100%.
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt