Forfatter Emne: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet  (Læst 119044 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #150 Dato: Jan 02, 2021, 07:23 »
Hej, Min Cirkulationspumpe var også slået fra. Jeg tændte den selv ved at sætte den til udgang L5 i menuen under cirkulationspumpe.
her skrevet min forhandler, fordi det kun er 2 år og 1 måned siden at jeg måtte skifte styringen - Det kostede ca. 7.500,- Kr. Har også set at der er en del dårlige anmeldelser på Trust pilot mod NBE. Dette er NBE´s chance i at få en positiv anmeldelse når i Kommer for at løse problemet
 ;)
Mvh.
Jørn

Er du sikker på det er pumpen der er stået af?
Det kan også være det er udgangen på styringen der er stået af, eller styringen har "glemt" setuppet. Netop pumpen er der mange der døjer med kan du se i de mange tråde.

Hvis du vil prøve at lokalisere fejlen, så prøv at tage ledningen til cirkulationspumpen af, sæt er stik på den og tilslut direkte til en stikkontakt.

Det sidste, en anledning ti gode anmeldelser, tror jeg simpelthen ikke på. Det er en kendt "hemmelighed" i branchen at produkterne er gode men servicen og arrogancen er helt ubeskrivelige.
« Senest Redigeret: Jan 02, 2021, 07:32 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #151 Dato: Jan 02, 2021, 08:00 »
383ci kan kun se det negative i alt, og det står ikke til at ændre, det viser historikken desværre, nogen ser glasset halvt fyldt, og nogle ser det halvtomt. Det sagt, så er det da træls at stå med et koldt hus, men tænker ikke nbe har gjort det med vilje, og personligt synes jeg de har reageret lynhurtigt med både softwarehjælp og support her i forum, thumps up herfra.
Jeg vil godt tilføje CI383 kan kun se det negative , i hans verden er der intet positivt ved NBE eller deres montører .....sikke da en træls verden han færdes i , jeg takker ydmygt for al den hjælp jeg har fået, af NBE ´s montører altså
Godt nytår til alle der har bøvlet hele dagen, hos mig var det bare manglende net, kunne man ikke få en kablet forbindelse i de nye versioner af BS+ det er liiiidt træls de skal på wifi

Igen udtaler I Jer om noget I ikke ved noget om. Ingen af Jer kender mig, og jeg kan ikke holdes ansvarligt for hvad I læser.

Kun hvad jeg skriver. I kan læse det som I vil, både positivt og negativt, det bestemmer I helt selv.

Kims indlæg havde jeg set, det andet er det som viser ignorer knappen virker.
Det var den knap jeg bad dig bruge på min bruger Kim, men det kom du vel så ikke til.

Igen syntes jeg du skal bruge den funktion du faktisk efterlyste i det indlæg hvor du prøvede at hænge mig ud som Rasmus Paludan.
Igen ser jeg så sammenhænge I ikke at være bange for at sige sin/min mening og en IQ væsentligt over snittet så på de områder er jeg ikke ked af sammenligningen. Du kan så mene at han og Jeg bruger IQen forkert, det er igen din egen sag.

Hvis du tjekker trustpilot er jeg ikke den eneste der har en lidt kritisk tilgang til producent og service. Det er ikke det samme som ikke at have noget positivt at sige. Mit fyr køre knivskarpt og det samme gør dem jeg har kigget på for andre.
Så det er altså muligt at få dem til det.

Jeg kender ingen NBE montører så dem kan jeg ikke sige noget om. Jeg har set enkelte rådgive direkte ulovligt og fejlaktigt, det har jeg gjort opmærksomt på og korrigeret.

Ham der var her på indreguleringsbesøg var super flink og rengjorde fyret, ellers ikke rigtigt noget. I det mindste var han ærlig og sagde han intet viste om P&I reguleringen.

Min nabo fik stillet hans også, det kom til at køre noget bedre.

Hvis du er glad for den hjælp du har, ikke fået men betalt for, er det jo fint. Enten har du jo så fået service af en der viste noget, ellers ved du absolut intet om det.


Flere af de fyr jeg har set på det køre helt i skoven er serviceret af producenten.

En anden vinkel på at jeg skulle være negativ kunne jo være at spørge hvorfor? Hvorfor skulle jeg sidder og drikke kaffe om morgenen og skrive negativt her, inden dagen er igang?
Nej vel? Det er der jo egentligt ikke noget belæg for at gøre.

Slutteligt er der nogle i min indbakke der mener det er super rart jeg servicerer deres fyr så det kommer til at kre ordentligt. De syntes det er positivt.
Jeg er helt den samme i det tilfælde som ham du udråber som negativ.
Så det handler om du vælger at se mig som sådan.

Det vil jeg ikke debattere. Det er en kendt sag ikke at skulle debattere med id***** og ig******** fordi de vil trække en/mig ned på deres niveau og vinde på erfaring.

Iøvrigt hjælper det intet, så igen. Brug ignorer bruger knappen, den virker her. Dog ikke ved citat kanjeg konstatere. 

 

 
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Stickybit

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 13
  • Respekt optjent: +2/-1
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #152 Dato: Jan 02, 2021, 08:08 »
300V .. hvordan kan det lade sig gøre? Spændingen burde nu ikke kunne overstige forsyningsspændingen.

Indrømmet, jeg er ikke strømekspert.. Men når jeg måler mellem N og L7 viser mit multimeter 307V med terminalerne den ene vej, og 0V når jeg vender dem omvendt. De andre udgange virker som de skal. Sætter jeg pumpen til med udgangen sat til OFF, starter pumpen op alligevel, men siger bare klik-klik, så noget er der galt..
Kan det være overgang - krybestrøm - noget?

Mit gæt er at du skal skifte fra DC ---> AC (= / jævnspænding ---> ~ / vekselspænding) på dit multimeter.

https://i.postimg.cc/B6dcDsCt/IMG-20210101-141206.jpg

Det er møj funky. Jeg ved ikke hvordan udgangen i styrringen er opbygget, men jeg ville forvente at der sidder en triac i udgangen som, uanset hvor kortsluttet den end måtte være, aldrig ville kunne sende en spæding ud, som er højere end forsyningsspændingen.

Jeg tænker derfor at dit multimeter bliver forvirret over et eller andet. Prøv at sætte en alm. ohmsk belastning på udgangen - f.eks en 15W glødepære - og prøv så at måle igen.

Offline arnee

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #153 Dato: Jan 02, 2021, 08:13 »
Hello everyone.

Thanks for the fast support by updating the software. Now everything works like expected but I have noticed a web-bug after this problem.
If you look at my burners webpage -> https://stokercloud.dk/v3/#/arnis/main-page and go to events, you will see a lot of lines like this:



How can I remove them? I found this events-log page very useful but now its disturbing normal viewing as I have to scroll down A LOT to see what has been going on with the burner. Can someone help? Programmers/developers? :)
« Senest Redigeret: Jan 02, 2021, 08:20 af arnee »

Offline Stickybit

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 13
  • Respekt optjent: +2/-1
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #154 Dato: Jan 02, 2021, 08:14 »
383ci kan kun se det negative i alt, og det står ikke til at ændre, det viser historikken desværre, nogen ser glasset halvt fyldt, og nogle ser det halvtomt. Det sagt, så er det da træls at stå med et koldt hus, men tænker ikke nbe har gjort det med vilje, og personligt synes jeg de har reageret lynhurtigt med både softwarehjælp og support her i forum, thumps up herfra.
Jeg vil godt tilføje CI383 kan kun se det negative , i hans verden er der intet positivt ved NBE eller deres montører .....sikke da en træls verden han færdes i , jeg takker ydmygt for al den hjælp jeg har fået, af NBE ´s montører altså
Godt nytår til alle der har bøvlet hele dagen, hos mig var det bare manglende net, kunne man ikke få en kablet forbindelse i de nye versioner af BS+ det er liiiidt træls de skal på wifi

HØRT!

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #155 Dato: Jan 02, 2021, 08:17 »
383ci kan kun se det negative i alt, og det står ikke til at ændre, det viser historikken desværre, nogen ser glasset halvt fyldt, og nogle ser det halvtomt. Det sagt, så er det da træls at stå med et koldt hus, men tænker ikke nbe har gjort det med vilje, og personligt synes jeg de har reageret lynhurtigt med både softwarehjælp og support her i forum, thumps up herfra.
Jeg vil godt tilføje CI383 kan kun se det negative , i hans verden er der intet positivt ved NBE eller deres montører .....sikke da en træls verden han færdes i , jeg takker ydmygt for al den hjælp jeg har fået, af NBE ´s montører altså
Godt nytår til alle der har bøvlet hele dagen, hos mig var det bare manglende net, kunne man ikke få en kablet forbindelse i de nye versioner af BS+ det er liiiidt træls de skal på wifi

HØRT!

Se svar 151 og mange tak for komplimentet. Det viser langt mere om dig end det gør om mig.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Stickybit

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 13
  • Respekt optjent: +2/-1
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #156 Dato: Jan 02, 2021, 08:18 »
Pivringe programmering, sådan noget må bare ikke ske.

Har ellers været jævnt tilfreds med mit fyr som jeg har haft siden 2009 som har fået ny v7 styring for at få flere muligheder . men at man kan blive sparket sådan tilbage og med stor mulighed for at miste opsætning osv. Er ikke tilgiveligt det skal bare virke, varmekilde, vand og el er det vigtigste for at man kan leve i et hus

Nu er tankerne gået på om man skal finde noget andet end NBE fyr

Super god ide. Du kan sikkert finde fyr af lige så høj kvalitet - og hvem ved - måske endda billigere. Du kan dog næppe finde en producent, som har en patch klar til styrringen på 18 timer, på årets første dag. Held og lykke med det mester.

Offline Stickybit

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 13
  • Respekt optjent: +2/-1
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #157 Dato: Jan 02, 2021, 08:23 »
Alt fungerede iøvrigt fint med update og fyret kører igen.

Stor tak for det hurtige fix, super service!

Super service? Måske men omvent, er det ikke forventeligt at "man" sætter himmel og helvede i bevægelse, når en fejl lægger hundredevis af hjem iskolde nytårs aften?
Umiddelbart ville jeg tænke det er absolut påkrævet, og ikke en ekstraordinær service eller ydelse.

Yeps. Det er absolut forventeligt - hvis det står nedskrevet i betingelserne for købet. Ellers har du 2 års reklamationsret hos din forhandler - og kein weiter.

NBE har virkelig leveret en flot indsats her.

mvh programmør og selvstændig erhvervsdrivende, som også kan lave fejl - ligesom alle andre

Offline John Doe

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 126
  • Respekt optjent: +11/-4
    • Mit fyr
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #158 Dato: Jan 02, 2021, 08:48 »
Tak for opdateringen, alt kører igen her.

Og til jer andre der åbenbart har ekstremt kort til brokkeknappen: Jeg synes det er trist at man skal brokke sig over at ens fyr går ned på grund af en firmwarefejl. Sådan nogle ting opstår, specielt efterhånden som ting bliver mere og mere kompliceret. Det er det man populært kalder Murphys lov.

Er du ikke interesseret i kompleksiteten, så må du jo installere et bålsted i dit hus. Ja, det er træls at fyret går ud på den koldeste tid på året. Ja, det resulterede efterfølgende i at nogle styringer gik op i røg. Men det er bare sådan det nu er, jeg henviser endnu en gang til Murphys lov. Der gik ikke mere end 19 timer, så havde man lavet en opdatering som løser de problemer vi havde.

Herfra skal der lyde en stor tak for den service vi har oplevet i det seneste 3/4 døgn.

Jeg må sige jeg er komplet uenig i den udtalelse. En ting er, at der er en fejl, som gør, at fyret stopper på et uheldigt tidspunkt, men at det i processen direkte får nogle styringer til at brænde af er uacceptabelt. Jeg startede med en V10 styring i 2012, som fejlede fra start og blev skiftet inden for 2 måneder til en ny, som stod af for nogle år siden på DC transformeren. Den havde mulighed for bl.a. at sætter vvb ventil til NO/NC. Så måtte jeg købe ny styring en v7, hvor den funktionalitet ikke længere er muligt, hvorfor jeg måtte installere et omskifterrelæ. Ikke tilfredsstillende. Den styring er siden også brændt af på 230v udgangssiden.

Nu kører jeg på en ny v7 styring fra september 2020 som her nytårsaften har brændt L1 af til den eksterne snegl. Her er udgangen låst til ekstern snegl, hvorfor jeg ikke kan køre fyret. Havde det været på V10 så havde jeg kunnet flytte sneglen til en ny udgang, men den funktionalitet er også fjernet. Igen ikke tilfredsstillende.

Jeg ville med glæde betale det dobbelte for en styring, som var noget mere robust og stabil. Det er nu nået så vidt, at jeg seriøst overvejer at lave min egen eller smide fyret over højre skulder. Jeg kan ikke have et fyr, man ikke kan regne med.

Nu har vi med strøm at gøre. Strøm har det med at brænde komponenter af. Når der så også er en firmwarefejl som får ting til at stå og loope, så kan jeg sagtens forestille mig at komponenter kan blive ekstremt varme. Tænk bare på Samsungs batterier...

Så, ja, du har været uheldig. Og endnu mere uheldig nytårs aften. Men det betyder ikke at NBE ikke har steppet op da der var brug for det.

Offline TRK

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 17
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #159 Dato: Jan 02, 2021, 08:57 »
Opdaterede til 674 her til formiddag og alting virker igen. Tak for et hurtigt workaround og en hurtig rettelse af problemet.

Offline kildemarken

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #160 Dato: Jan 02, 2021, 09:46 »
Når man opdaterer, hvad så med de settings der er i styringen, forsvinder de ? og man skal køre det ind forfra ?


Offline baggadap

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 274
  • Respekt optjent: +14/-2
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #161 Dato: Jan 02, 2021, 09:46 »
Hello everyone.

Thanks for the fast support by updating the software. Now everything works like expected but I have noticed a web-bug after this problem.
If you look at my burners webpage -> https://stokercloud.dk/v3/#/arnis/main-page and go to events, you will see a lot of lines like this:



How can I remove them? I found this events-log page very useful but now its disturbing normal viewing as I have to scroll down A LOT to see what has been going on with the burner. Can someone help? Programmers/developers? :)

All the log files is a mess right now, but NBE has promised they will be cleaned up and synched after a while. So I guess we just have to be patient :)
Mvh Mathias
----
http://stokercloud.dk/dev/overmark.html
Styring V7, Samsung Galaxy Tab S, HTC One M7
Scotte 16 Kw på Alcon 6
MAFA Silo

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7550
  • Respekt optjent: +224/-179
  • Montør NBE
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #162 Dato: Jan 02, 2021, 10:19 »
Når man opdaterer, hvad så med de settings der er i styringen, forsvinder de ? og man skal køre det ind forfra ?

Ved opdatering beholder man indstillingerne.
Kun ved reset starter man forfra.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline kildemarken

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #163 Dato: Jan 02, 2021, 10:20 »
Tak for svar Michael f

Offline Frank5400

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 17
  • Respekt optjent: +0/-1
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #164 Dato: Jan 02, 2021, 11:16 »
Hej, Min Cirkulationspumpe var også slået fra. Jeg tændte den selv ved at sætte den til udgang L5 i menuen under cirkulationspumpe.
her skrevet min forhandler, fordi det kun er 2 år og 1 måned siden at jeg måtte skifte styringen - Det kostede ca. 7.500,- Kr. Har også set at der er en del dårlige anmeldelser på Trust pilot mod NBE. Dette er NBE´s chance i at få en positiv anmeldelse når i Kommer for at løse problemet
 ;)
Mvh.
Jørn
måske lige i overkanten af barnagtighed at true med en dårlig anmeldelse på Trustpilot