Forfatter Emne: Woody/Opop - hvor produceres de og af hvem?  (Læst 13145 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lau

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Woody/Opop - hvor produceres de og af hvem?
« Dato: Jan 19, 2008, 12:59 »
Jeg har kigget lidt på de pdf-manualer/produktblade man kan downloade, men jeg kan ikke se, hvem der står bag Woody og Opop - og hvor i verden de bliver produceret. Jeg har ligeledes kigget på NBE's hjemmeside, men der kan jeg heller ikke finde noget omkring det (ej heller i dette forum).

Det er da altid relevant at høre lidt om hvem der står bag mht. erfaring osv....

Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak.

Mvh

Lau
« Senest Redigeret: Jan 19, 2008, 13:59 af Lau »

Offline pojensen

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 18
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Scotte 16, Ver.7.0674 Dor 16
    • Pillefyr online
Sv: Woody/Opop - hvor produceres de og af hvem?
« Svar #1 Dato: Jan 19, 2008, 18:06 »
Hej Lau.
Woody/ Scotte/ Biocomfort og Boink brænderene er fra  Nordjysk Bioenergi og sikkert også produceret der, servicen på dem er formidabel god efter min mening, har dog kun haft brug for en eltænder men den kom promte. Jeg har her på forumet set at Jannich er hurtig til at hjælpe hvis nogen har problemer. Opop kedlen er formodentlig ligesom Dor kedlen fra Tjekkiet, jeg har selv en Dor 16 og er meget tilfreds den har en god udnyttelsesgrad og det er ikke noget problem at holde røgtemp. omkring 80-125 gr. og dermed udnytte så meget som muligt af varmen til vandet. Jeg opvarmer ca. 140 kvm. ialt fordelt på 2 etager, og min kone sparer ikke på det varme vand.
Ud over eltænderen har jeg et par gange bestilt en ny chip til styringen, ikke på grund af problemer men da jeg købte brænderen var Stokerkontrol legetøjet i sin vorden og da drenge leger hele livet ville jeg også være med. Det er iøvrigt noget rigtigt godt legetøj, og straks efter jeg i sin tid havde lagt mine fyrdata på nettet var der en fyr ved navn petaas som tilbød sin viden og fik via lidt korrespondance min brænder ti at kører meget mere økonomisk.
Jeg bruger meget tid med at betragte vidundret i fyrrummet, forøvrigt også det eneste sted i huset hvor det stadig er tilladt at ryge en pibe tobak.

Offline Lau

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Woody/Opop - hvor produceres de og af hvem?
« Svar #2 Dato: Jan 19, 2008, 19:21 »
Hej Pojensen

Tak for dit svar!

PS: Skulle der lugte lidt af røg dit fyrrummet, så kan du jo altid skyde skylden på fyrret (selvom pillerøg vel næppe lugter af Sweet Dublin eller rød Orlic - uanset hvordan man justerer det :))


Mvh

Lau
« Senest Redigeret: Jan 19, 2008, 22:12 af Lau »

Offline scotten

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 548
  • Respekt optjent: +12/-3
  • På piller
Sv: Woody/Opop - hvor produceres de og af hvem?
« Svar #3 Dato: Jan 20, 2008, 07:44 »
hej
Dorski kedlen kommer herfra http://www.dakon.cz/cs/DOR.html
« Senest Redigeret: Jan 20, 2008, 07:45 af scotten »

Offline Lau

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Woody/Opop - hvor produceres de og af hvem?
« Svar #4 Dato: Jan 20, 2008, 07:50 »
Hej Pojensen

Takket være dit svar, er det nu lykkedes for mig at finde deres hjemmeside:

http://www.opop.cz/

Jeg googlede blot på Opop med tjekkisk som sprog. Fandt faktisk også nogle forhandlersider bl.a.:

http://www.smisene-zbozi.cz/scripts/podrobnosti.php?IDZ=7810

Her kan man bla. købe et Biocomfort 16 sæt for 54.000 CKZ - det svarer til til 15.411 kr. Eller en Opop 418 kedel til 4.445 kr. En Dakon Dor 16 fandt jeg ligeledes til omkr 3.500 kr

De kan sikkert findes endnu billigere på andre tjekkiske sider - jeg har ledt.

Meeeeen, der er jo langt til Tjekkiet - især hvis noget går i stykker/har fabrikationsfejl - eller det kører med tjekkisk interface (som du kan se på hjemmesiderne, er tjekkisk ikke let at forstå!!!!)

Jeg kan se, at de også sælger Boink/Biocomfort brændere, så er du sikker på, at Woody'en bliver lavet herhjemme??? Er det ikke kun styringen/interfacen, som er dansk???

Mvh

Lau



« Senest Redigeret: Jan 20, 2008, 08:12 af Lau »

Offline Lau

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Woody/Opop - hvor produceres de og af hvem?
« Svar #5 Dato: Jan 20, 2008, 08:03 »
Også tak til dig Scotten!

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Woody/Opop - hvor produceres de og af hvem?
« Svar #6 Dato: Jan 20, 2008, 08:24 »
Hej Pojensen

Takket være dit svar, er det nu lykkedes for mig at finde deres hjemmeside:

http://www.opop.cz/

Jeg googlede blot på Opop med tjekkisk som sprog. Fandt faktisk også nogle forhandlersider bl.a.:

http://www.smisene-zbozi.cz/scripts/podrobnosti.php?IDZ=7810

Her kan man bla. købe et Biocomfort 16 sæt for 54.000 CKZ - det svarer til til 15.411 kr. Eller en Opop 418 kedel til 4.445 kr. En Dakon Dor 16 fandt jeg ligeledes til omkr 3.500 kr

De kan sikkert findes endnu billigere på andre tjekkiske sider - jeg har ledt.

Meeeeen, der er jo langt til Tjekkiet - især hvis noget går i stykker/har fabrikationsfejl - eller det kører med tjekkisk interface (som du kan se på hjemmesiderne, er tjekkisk ikke let at forstå!!!!)

Jeg kan se, at de også sælger Boink/Biocomfort brændere, så er du sikker på, at Woody'en bliver lavet herhjemme??? Er det ikke kun styringen/interfacen, som er dansk???

Mvh

Lau





Hej Lau,

Slå du et smut forbi NBE nor du er i Nordjylland, så er du ikke længre i tvivl om hvor brænderen produceres ;)

Hilsen
Michael
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Lau

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Woody/Opop - hvor produceres de og af hvem?
« Svar #7 Dato: Jan 20, 2008, 10:32 »
Hej Michael (og andre der kan hjælpe)

Ja, det kunne da være spændende, men jeg bor på sjælland, så det bliver lidt omstændigt. Men skal jeg forstå dit svar således, at NBE selv bygger og producerer Woody brændere?
Er de Boink/Biocomfort brændere der sælges i tjekkiet også produceret i DK/v. NBE?

Mvh

Lau
« Senest Redigeret: Jan 20, 2008, 10:38 af Lau »

Offline pojensen

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 18
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Scotte 16, Ver.7.0674 Dor 16
    • Pillefyr online
Sv: Woody/Opop - hvor produceres de og af hvem?
« Svar #8 Dato: Jan 20, 2008, 14:28 »
Hej Lau,
Woody/Biocomfort, Scotte og Boink brædere er alle fremstillet i DK, selve brænderen er såvidt jeg ved ens bortset fra at på Boinken sidder selve styringen indbygget på brænderen og den har lidt mindre at justere på, Scotten har en extern styrebox med flere just.muligheder og Woody/Biocomfort har en styring med et grafisk display hvor der virkelig er noget at lege med.
Med Stokerkontrolprogrammet tilsluttet via en computer får man vist nok ens muligheder for samgtlige brændere, en eller anden må rette mig her hvis jeg tager fejl, jeg kender af gode grunde bedst Scotten.
Lau, hvis du bor i nærheden af Slagelse er du velkommen til at se en Scotte16/Dor16 med diverse hjemmebygget isenkram i drift.

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Woody/Opop - hvor produceres de og af hvem?
« Svar #9 Dato: Jan 21, 2008, 18:10 »
Hej Lau,
Woody/Biocomfort, Scotte og Boink brædere er alle fremstillet i DK, selve brænderen er såvidt jeg ved ens bortset fra at på Boinken sidder selve styringen indbygget på brænderen og den har lidt mindre at justere på, Scotten har en extern styrebox med flere just.muligheder og Woody/Biocomfort har en styring med et grafisk display hvor der virkelig er noget at lege med.
Med Stokerkontrolprogrammet tilsluttet via en computer får man vist nok ens muligheder for samgtlige brændere, en eller anden må rette mig her hvis jeg tager fejl, jeg kender af gode grunde bedst Scotten.
Lau, hvis du bor i nærheden af Slagelse er du velkommen til at se en Scotte16/Dor16 med diverse hjemmebygget isenkram i drift.

Hej Lau og Pojensen,

Måske vi skulle lave en "sjællandsk klub" (jeg bor i Sorø)  :) :)

Som Pojensen skriver er Woody/Biocomfort/Scotte/Boink stort set samme brænder med forskellige styringer, Boink dog lidt anderledes i materialevalget og med integreret styring.
Alle NBE brænderene er produceret i DK, og jeg er ret overbevist om at det også gælder dem der sælges i Tjekkiet.

Det er også helt korrekt hvad Pojensen skriver om mulighederne med f.eks. Stokerkontrol, der stort set giver samme muligheder for at trimme alle NBE brænderene, der er dog lidt forskel igen på Boink, men i store træk er det ens.

Hilsen
Michael
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Lau

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Woody/Opop - hvor produceres de og af hvem?
« Svar #10 Dato: Jan 22, 2008, 09:16 »
Hej Pojensen og Michael

Tak for Jeres besvarelser! Og tak for tibuddet om at se Pojensens anlæg I Slagelse - jeg skal nok give en melding, hvis jeg kommer på de kanter! Jeg bor nemlig i Holbæk.



Mvh

Lau


Offline mr.loko

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 27
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Woody/Opop - hvor produceres de og af hvem?
« Svar #11 Dato: Jan 24, 2008, 19:00 »
Jeg bor også i Holbæk,, Så du er velkomme til et kig, hvis det er.

Jeg har opop 418, biocomfort og interface..
Thomas Larsen. Holbæk
Bio-Comfort 16 kw
opop 418

Offline Lau

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Woody/Opop - hvor produceres de og af hvem?
« Svar #12 Dato: Feb 06, 2008, 20:43 »
Hej Mr. Loko

Et forsinket tak for tilbuddet. Det ku' være spændende at se anlægget, når jeg selv får mit eget op at køre - så kan vi jo udveksle erfaringer (eller rettere - jeg kan få nogle af dig;-)

Mvh

Lau