Forfatter Emne: Lidt finpudsning måske  (Læst 1204 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Lidt finpudsning måske
« Dato: Jan 20, 2014, 14:14 »
Jeg kunne godt tænke mig at der var indlagt i styringen at den ikke kunne gå på VVB drift hvis fremløbet ikke var min. 5 gr over den AKTUELLE temp i VVB beholder. Når man feks renser så falder fremløbs temp . Sætter lige nogle tal på så det er til at fatte.
VVB 57-7 gr
Så er man færdig og starter op men nu er VVB også faldet til 49 og fremløb ligger på 33 gr så starter fyret op og går i VVB drift med det samme .
Ved to vejs sker der det at varmen nu trækkes ud af VVB beholder og nu er der både koldt vand og koldt hus. Desuden tager det betydeligt længere at nå setpunkt når 100-200 l vand ud over anlægget yderligt skal varme op.
Ved trevejs trækker den også varmen ud ,ikke af selve anlægget men af kredsen og det betyder ,ud over at VV temp dykker et stykke tid ,også at det tager betydeligt længere tid inden VVB er på temp og den begynder at lave varme i huset. Oven i købet kommer der nu en skylde koldt returvand farende som nu dykker fremløb igen og det vand der var varmet op i VVB kredsen skal varmes op på ny.
Hvis din pumpestart står til feks 50gr vil du ydermere få en masse start/stop først ved opvarming af VVB og derefter af anlæg .
Nu vil den kvikke så sige at der vil været et problem med VVB sommerdrift men man kan jo bare lave funktionen så man kan slå det til eller fra.

 
« Senest Redigeret: Jan 20, 2014, 14:17 af Lamborg »
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html