Forfatter Emne: 1-2 ting.  (Læst 1809 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jpa

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 44
  • Respekt optjent: +1/-1
  • Black Star 30 kw til hus på 420 m2 husstand 4 pers
    • ferie stedet
1-2 ting.
« Dato: Feb 15, 2012, 20:07 »

Hejsa fyrbødler.

  (Godt automatikken er opfundet, så man ikke skal stå og skovle piller ;D )

  1: Nogen der har oplevet at magasin tælleren tæller forkert?
 Jeg hælder 6x15 kg i tanken taster 90 kg i menuen, tælleren går i minus, men der er stadig piller i tanken (vil skyde på ca 10-15 Kg). Forbrugstælleren passer nogengange sammen med magasintælleren, nogen gange ikke.

2: Jeg har prøvet at kører pausefyring en uges tid, og kom frem til at hvis man halverede mætningen og øgede luften til det dobbelte kørte det fint, MEN kunne så ikke kører autoberegning, hvorfor kan man endeligt ikke det ?  Og i forbindelse med det, ville det ikke være bedre, hvis blæseren kørte hele tide, vil da mene at den ville sode mindre. Den skal selvfølgelig køre i en meget lav % ellers ville forskellen fra pausefyring og 10% jo ikke være der?

Mvh. Jan

Offline Kenneth

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 265
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: 1-2 ting.
« Svar #1 Dato: Feb 16, 2012, 12:55 »
passer afvejningen per 6 min - det er vel den der er basis for de tal du får :-\
16 kw scotte ver. 6.14 opop 618 kedel. Kompressorrens. 25o m2 stuehus fra 1875 ok isoleret og renoveret. Brændeovn i stuen. Nu med 70 m2 ok isoleret tilbygning. Elpatron i VVB om sommeren.

Offline jpa

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 44
  • Respekt optjent: +1/-1
  • Black Star 30 kw til hus på 420 m2 husstand 4 pers
    • ferie stedet
Sv: 1-2 ting.
« Svar #2 Dato: Feb 16, 2012, 17:24 »

Min 6 min afvejning ligger på 980 g og det er det tal jeg har tastet ind i autobe. Jeg har prøvet at lave flere afvejninger, men ikke mere en 20 g til forskel så jeg tror ikke det er der fejlen er.