Forfatter Emne: Stokerkontrol USB driver bøvl  (Læst 4937 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kks

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 31
  • Respekt optjent: +0/-0
Stokerkontrol USB driver bøvl
« Dato: Dec 20, 2009, 14:26 »
Hej
Jeg er ganske ny her, og har blot haft Woody/Comfort kørende en lille ugestid.

Jeg har købt Stokerkontrol + USB/Serial converter (Hedestoker), men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke.

Jeg har 2 computere begge med Vista og på ingen af dem bliver driveren installeret rigtigt. På den lille cd der er med, er der en vista-mappe med en exe-fil. Jeg kan køre den, reboote og lige lidt hjælper det. Hvis jeg lader windovs søge kan den søge hele harddisken igennem uden at finde driveren. Hvis jeg lader den søge på internettet eller cd'en finder den heller ikke nogen.

Jeg har forsøgt med en freeware version som tilsyneladende gjode USB'en synlig fra Vista men det var ikke noget Stokerkontrol kunne bruge.

Hvad skal jeg gøre? Er det bedst jeg køber en ny USB/Serial halløj i et andet mærke?

Noget helt andet er: Er det meningen at man skal udskifte chippen med den der er i styringe i forvejen? Der står ikke noget om versionsnr. på chippen.
Woody Comfort kedel 2009 model
Woody brænder 16 kw
Chip 6.06

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Stokerkontrol USB driver bøvl
« Svar #1 Dato: Dec 20, 2009, 15:27 »
Jeg har 2 computere begge med Vista og på ingen af dem bliver driveren installeret rigtigt. På den lille cd der er med, er der en vista-mappe med en exe-fil. Jeg kan køre den, reboote og lige lidt hjælper det. Hvis jeg lader windovs søge kan den søge hele harddisken igennem uden at finde driveren. Hvis jeg lader den søge på internettet eller cd'en finder den heller ikke nogen.

Jeg har forsøgt med en freeware version som tilsyneladende gjode USB'en synlig fra Vista men det var ikke noget Stokerkontrol kunne bruge.

Hvad skal jeg gøre? Er det bedst jeg køber en ny USB/Serial halløj i et andet mærke?

Noget helt andet er: Er det meningen at man skal udskifte chippen med den der er i styringe i forvejen? Der står ikke noget om versionsnr. på chippen.

Hej

Nu kender jeg ikke den specifikke USB-seriel adapter som Hedestoker sælger. Men jeg gætter på at der ligger en .exe fil som du skal køre på driver cd'en? Hvis der gør det, så hjælper det ikke noget at søge efter driveren. Så mit bud er, tag usb-seriel adapteren ud, installer driveren fra CD'en (hvis det er en exe fil), når installationen er færdig, så genstart computeren, sæt derefter usb-seriel adapteren i en usb port og se om det ikke virker.

Vedr. den ekstra chip, så skal du blot gemme den til reserve. Det er en kommunikationschip, som allerede er monteret i nyere styringer.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline kks

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 31
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Stokerkontrol USB driver bøvl
« Svar #2 Dato: Dec 20, 2009, 16:06 »
Tusind tak, Jens. Nu lykkedes det ;D
Woody Comfort kedel 2009 model
Woody brænder 16 kw
Chip 6.06