Forfatter Emne: Grafer  (Læst 7726 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kks

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 31
  • Respekt optjent: +0/-0
Grafer
« Dato: Dec 28, 2009, 10:24 »
Det er nok mig der ikke forstår ideen i kurverne  ??? men hvorfor står tiden stille i bunden af grafen, så man selv hele tiden skal skrive et tidsinterval?
Ville det ikke være naturligt at den viste grafen fra nu og en vis tid tilbage? Det gengæld er det fint at man kan vælge et andet tidsudsnit.

I højre side er der en temparaturskala, men fx ilt vises som en streg på 210! Hvad betyder det?

Fyrets ydelse vises med en gul streg, men hvordan aflæser men ydelsen, burde det ikke vise noget i % ?

Kan man få skalaen i venstre side til at vise noget andet end ekstern temperatur (viser fra 0,0 - 1,05) jeg har ikke føler til det?

Hvordan får man grafen med pilleforbrug til at vise noget?

Jeg har stokerkontrol ver 1.81 og er tilsluttet 24/7.

Med venlig hilsen
Kjeld
Woody Comfort kedel 2009 model
Woody brænder 16 kw
Chip 6.06

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Grafer
« Svar #1 Dato: Dec 28, 2009, 22:02 »
Hej Keld

Se nedenfor, med grøn

Det er nok mig der ikke forstår ideen i kurverne  ??? men hvorfor står tiden stille i bunden af grafen, så man selv hele tiden skal skrive et tidsinterval?
Ville det ikke være naturligt at den viste grafen fra nu og en vis tid tilbage? Det gengæld er det fint at man kan vælge et andet tidsudsnit.

Tryk "Vis livestatistik" så opdaterer den løbende.

I højre side er der en temparaturskala, men fx ilt vises som en streg på 210! Hvad betyder det?

Det betyder 21,0%, det er lidt historisk at det er sådan, og det vil blive lavet om, så det er den rigtige værdi der vises.

Fyrets ydelse vises med en gul streg, men hvordan aflæser men ydelsen, burde det ikke vise noget i % ?

Aksen til højre kunne hedde "Temperatur/%", du aflæser ydelsesprocenten på denne skala.

Kan man få skalaen i venstre side til at vise noget andet end ekstern temperatur (viser fra 0,0 - 1,05) jeg har ikke føler til det?


Nej, ikke pt., men slå det bare fra inde under opsætning->Grafer, når du ikke har ekstern sensor/henter fra nettet

Hvordan får man grafen med pilleforbrug til at vise noget?
Gør den automatisk, hvor lang tid har du haft den kørende? Den starter med én søjle den første dag og den flyder ud og fylder hele diagrammet, anden dag er der 2 og det ser mere "søjleagtigt ud"

Forøvrigt er vi ved at lave helt nye grafer, som bliver temmelig anderledes end det du ser idag

Jeg har stokerkontrol ver 1.81 og er tilsluttet 24/7.

Med venlig hilsen
Kjeld
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline kks

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 31
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Grafer
« Svar #2 Dato: Dec 29, 2009, 13:51 »
Ja ok - Det virkede ikke hos mig da jeg kun havde en død IE, er aldrig på nette med den pc, og så troede jeg egentlig bare det var til udgivelse på nettet. Men efter en meget langvarig og omfattende Windows Update aktivitet, kører IE.

Og nu også Livestatistik, som minsandten også viser pilleforbruget.

Og at mit helt nye fyr "kun" har chip 6.06, hvordan er det lige man får den opdateret?
(Syntes egentlig der burde ligge en seddel ved, der forklarede at man måske har en gammel chip grundet lager salg, men gør sådan og sådan, så får du den opdateret til nyeste version første gang.)

"Forbrugsoversigt" viser stadig ikke data (har været koblet på siden 20. dec.). Diagrammet er dog udfyldt med gradient der er grøn foroven og blå forneden. Men måske det retter sig når nu IE kører?

Tak for hjælpen, og det bliver spændende at se opdateringerne på Stokerkontrol.

Med venlig hilsen
Kjeld
Woody Comfort kedel 2009 model
Woody brænder 16 kw
Chip 6.06

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Grafer
« Svar #3 Dato: Dec 29, 2009, 17:17 »
"Forbrugsoversigt" viser stadig ikke data (har været koblet på siden 20. dec.). Diagrammet er dog udfyldt med gradient der er grøn foroven og blå forneden. Men måske det retter sig når nu IE kører?

Hej igen

Godt at høre det er kommet til at du'.

Du kan angive, hvilken periode du vil se forbrugsstatistik for ved at indtaste dato/tid i felterne øverste. Som standard står de til et døgn, og det giver netop en gradient som den du ser. Prøv at udvide perioden, så vil du se flere søjler.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Grafer
« Svar #4 Dato: Dec 30, 2009, 00:14 »
Hej Kjeld,

Opdatering af chip sker ved at du køber en ny hos forhandleren.
Der er selvfølgelig lidt anderledes hvis der er fejl på chippen, så er der tale om en fejl/mangel jfr. købeloven, og så får du rettet fejlen UB.

Hilsen
Michael

Ja ok - Det virkede ikke hos mig da jeg kun havde en død IE, er aldrig på nette med den pc, og så troede jeg egentlig bare det var til udgivelse på nettet. Men efter en meget langvarig og omfattende Windows Update aktivitet, kører IE.

Og nu også Livestatistik, som minsandten også viser pilleforbruget.

Og at mit helt nye fyr "kun" har chip 6.06, hvordan er det lige man får den opdateret?
(Syntes egentlig der burde ligge en seddel ved, der forklarede at man måske har en gammel chip grundet lager salg, men gør sådan og sådan, så får du den opdateret til nyeste version første gang.)

"Forbrugsoversigt" viser stadig ikke data (har været koblet på siden 20. dec.). Diagrammet er dog udfyldt med gradient der er grøn foroven og blå forneden. Men måske det retter sig når nu IE kører?

Tak for hjælpen, og det bliver spændende at se opdateringerne på Stokerkontrol.

Med venlig hilsen
Kjeld
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline kks

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 31
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Grafer
« Svar #5 Dato: Dec 30, 2009, 10:11 »
Hej, og tak for det.

Opdatering af chip sker ved at du køber en ny hos forhandleren.
Jo Michael, det kan man jo gøre, men hvem tænker på når man køber et nyt fyr, at man skal huske at sikre sig at det er den nyeste chip der er i, og hvordan kan man gøre det? Det er jo lidt af et lotteri hvor gammel en version der er i.

Findes der en oversigt over chipversionerne med ændringer og fejlrettelser?

Med venlig hilsen
Kjeld
Woody Comfort kedel 2009 model
Woody brænder 16 kw
Chip 6.06

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Grafer
« Svar #6 Dato: Dec 30, 2009, 13:34 »
Hej Kjeld,

Jeg forstår godt at du gerne vil have det sidste nye, men det vil du aldrig få, for der udvikles konstant og en liste over ændringer er ikke tilgængelig.

Der er ikke nogen fejl på v6.06 som du har, men ved hæftig kommunikation fra en PC til styringen (f.eks. stokerkontrol) kan du få timings-problemer.
Hvis du oplever fejl, skal du henvende dig der hvor du har købt produktet og reklamere over det.
De skal så udbedre fejlen uden omkostning for dig, og det kunne f.eks. være at give dig en ny chip, med den nyeste SW.
Du vil så ikke bare få fjernet fejlen, men også samtidig få adgang til nyeste funktioner  ;)

Hvis du ikke oplever fejl på din styring, så slå dig til tåls med at det er den version du har, for om 1 eller 2 måneder er du alligevel "bagud"  :)

Hilsen
Michael

Hej, og tak for det.

Opdatering af chip sker ved at du køber en ny hos forhandleren.
Jo Michael, det kan man jo gøre, men hvem tænker på når man køber et nyt fyr, at man skal huske at sikre sig at det er den nyeste chip der er i, og hvordan kan man gøre det? Det er jo lidt af et lotteri hvor gammel en version der er i.

Findes der en oversigt over chipversionerne med ændringer og fejlrettelser?

Med venlig hilsen
Kjeld
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html