Forfatter Emne: Sommerfyring med vers. 5.03  (Læst 2514 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline vikingen

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 20
  • Respekt optjent: +0/-0
Sommerfyring med vers. 5.03
« Dato: Feb 22, 2014, 18:01 »
Hej.
For godt tre år siden købte jeg et komplet Woody 16 KW pilleanlæg mit alles - troede jeg. For i starten kørte det perfekt (autoberegning), men da jeg så i anden fyrings sæson i sommer halvåret ville til at køre med urstyring, skete der noget. Eller rettere, der skete ikke noget; jeg fulgte manualen for min styring - det er vers 5.03!? Allerede her burde min mistanke være vakt, for der fandtes kun en manual der hed vers. 4,99. Det fandt jeg ud af efter lidt spørgen på bla. dette forum. Men min forhandler var tavs..... Det samme var min vvsèr, eller han kunne i hvert fald ikke hjælpe. Så den sommer gik med at fyret tændte og slukkede dagen lang :'(

Vinteren gik med at høre lidt forskellige "eksperter" hvad der kunne gøres, men lige lidt hjalp det.

Så sidste sommer gik der hul på sagen. Jeg havde (i lighed med ca. 50.000 andre), prøvet at kontakte NBE og kom så i forbindelse med en smed, der havde "rød linie" til Nordjylland. Han lovede at kontakte dem og efter jeg havde holdt ham varm et par måneder med diverse opkald, ringede han pludselig, at nu havde han talt med en der vidste noget.
Jeg blev selvfølgelig glad ved den meddelse, lige indtil han fortsatte og sagde "de siger på NBE at vers. 5,03 var så behæftet med fejl, at den hurtigt blev taget ud af produktion igen". og inden jeg nåede at spørge hvad der var at gøre ved det, svarede han "det eneste du kan gøre, er at købe en nyere version". Og prisen på en sådan var for tiden, ca. 2.700.-.
Ikke noget at sige til at forhandleren ikke "kunne" hjælpe.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er andre, med lignende erfaringer.
Og som måske også kunne komme med et brugbart råd og gerne inden sommer fyringen går igang ;)

Hilsen Vikingen
« Senest Redigeret: Feb 22, 2014, 18:03 af vikingen »
Woody 16 kw i staldbygning, opvarmer 180 m2, 40 m2 gulvvarme (+15 m2 om vinteren), 110 l Metro VVB med elpatron i stuehus, ingen hulmursisol., 200 mm isol i taget.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4450
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Sommerfyring med vers. 5.03
« Svar #1 Dato: Feb 22, 2014, 19:32 »
Det var da skisme uheldigt. Jeg troede kun at det var Ekopower der behandlede kunder sådan, og som jeg erfarer det, så er de kommet efter det.
Det er da mærkeligt at der ikke bare en lavet en ny chip der virker, men måske det er 5.xx printet den er gal med.

Jeg kender kun sagen fra den ene side, der er ofte flere sider af en sag.

Du skriver at 50000  har prøvet at komme i kontakt med NBE, det lyder af meget, så skulle alle kunder jo have forsøgt!
Men det er ikke NBE du skal have fat i, men din forhandler. Det er altid min anbefaling at finde en god forhandler frem for en billig.

Nu ved jeg ikke hvilke fejl der er i styringen, men måske kunne du bare købe et billigt døgnur og koble til ext. funktionen.

Mvh. Kenneth
« Senest Redigeret: Feb 22, 2014, 20:34 af xkfc »
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline vikingen

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 20
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Sommerfyring med vers. 5.03
« Svar #2 Dato: Mar 03, 2014, 18:38 »
Hvis jeg kører med stopur, så vil fyret vel ikke køre rensning, men bare gå i stå. Med det resultat at en masse nye piller ved opstart skal "skubbe" gamle udgåede piller og aske ud over herden?? Har jeg ret i det?

Og nu vi er ved det - skulle der være nogen der har en brugt styring vers. 6.0 elle. lignende liggende?
Woody 16 kw i staldbygning, opvarmer 180 m2, 40 m2 gulvvarme (+15 m2 om vinteren), 110 l Metro VVB med elpatron i stuehus, ingen hulmursisol., 200 mm isol i taget.

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Sommerfyring med vers. 5.03
« Svar #3 Dato: Mar 03, 2014, 19:00 »
Nej, når du bryder forbindelsen i "ext" i styreboksen med f.eks. Kontaktsætte i et kontaktur (ikke sådan et til stikkontakten), så stopper fyret tilførslen af piller med den eksterne snegl, sætte blæseren til max og skubber de sidste piller ind på herden så de brændes af.
Efter ca. 5 minutter slukker fyret så helt, altså en kontrolleret nedlukning ligesom hvis du slukker det på ON/OFF knappen.

Hvis du derimod tager strømmen til fyret med et kontaktur til stikkontakten, så får du den oplevelse som fu beskriver.

Hilsen
Michael

Hvis jeg kører med stopur, så vil fyret vel ikke køre rensning, men bare gå i stå. Med det resultat at en masse nye piller ved opstart skal "skubbe" gamle udgåede piller og aske ud over herden?? Har jeg ret i det?

Og nu vi er ved det - skulle der være nogen der har en brugt styring vers. 6.0 elle. lignende liggende?
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: Sommerfyring med vers. 5.03
« Svar #4 Dato: Mar 03, 2014, 19:11 »
En rumtermostat med uge ure i skulle vel kunne bruges  ;)
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne