Forfatter Emne: Eltilslutning af kompressor via L6  (Læst 3649 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ddt2

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 62
  • Respekt optjent: +0/-0
Eltilslutning af kompressor via L6
« Dato: Nov 03, 2014, 20:58 »
Hej
Jeg synes at have ledt det hele igennem men ikke at kunne finde svar på netop lige mit setup.
Jeg har en Scotte med V.10 styring. Jeg har lige monteret kompressor kit til den men nu støder jeg så på problemet med at der står den skal monteret med ledningerne på L1 og N på moterprintet men når jeg vil prøve at aktivere det under menuen "rens" så kan jeg ikke få lov til at aktivere den, da den er i brug til alarm. hvis jeg går ind i menuen "manuel" kan jeg sagtens få den til at "skyde" kompressoren men det er kun når jeg aktivere alarmen.
Mit spørgsmål er så: Skal jeg virkelig trække en ledning direkte på til styringen eller kan det gøres på en anden måde?

Mvh. Kenneth
DDT2/version 10 --->13/HTC M8 - Samsung gallaxy note 3 tablet

Offline birk

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 147
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Eltilslutning af kompressor via L6
« Svar #1 Dato: Nov 03, 2014, 21:13 »
Jeg har sat min direkte i styringen og det virker ,min er den gamle motor print der kan man ikke gøre det .der er jo kun en til to meter kabel ma skal bruge op i styringen

Offline ddt2

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 62
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Eltilslutning af kompressor via L6
« Svar #2 Dato: Nov 03, 2014, 21:15 »
jeg er skam med på det er nemt nok op i selve styringen men så forstår jeg bare ikke hvorfor vejledningen skriver det skal på moterprintet. Det ville dog være smart at det var via moterprintet så man ikke skulle have flere ledninger hængende synes efterhånden der er rigeligt :)
DDT2/version 10 --->13/HTC M8 - Samsung gallaxy note 3 tablet

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Eltilslutning af kompressor via L6
« Svar #3 Dato: Nov 03, 2014, 21:17 »
Du skal bare sætte alarm idgangen til NEJ i stedet for L6  ;)
...du kan jo kun bruge udgangen til én ting.

Hilsen
Michael

Hej
Jeg synes at have ledt det hele igennem men ikke at kunne finde svar på netop lige mit setup.
Jeg har en Scotte med V.10 styring. Jeg har lige monteret kompressor kit til den men nu støder jeg så på problemet med at der står den skal monteret med ledningerne på L1 og N på moterprintet men når jeg vil prøve at aktivere det under menuen "rens" så kan jeg ikke få lov til at aktivere den, da den er i brug til alarm. hvis jeg går ind i menuen "manuel" kan jeg sagtens få den til at "skyde" kompressoren men det er kun når jeg aktivere alarmen.
Mit spørgsmål er så: Skal jeg virkelig trække en ledning direkte på til styringen eller kan det gøres på en anden måde?

Mvh. Kenneth
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline ddt2

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 62
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Eltilslutning af kompressor via L6
« Svar #4 Dato: Nov 03, 2014, 21:24 »
okay så får jeg bare ikke alarmer eller hvad indebære den helt præcist?
DDT2/version 10 --->13/HTC M8 - Samsung gallaxy note 3 tablet

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Eltilslutning af kompressor via L6
« Svar #5 Dato: Nov 04, 2014, 05:30 »
Tja, det kommer an på hvad du mener med alarmer.
Når du sætter alarm til f.eks. L6 betyder det at ved alarmer kommer der også 230 V på udgangen L6, sådan at en tilsluttet sirene, hyler, lampe osv. vil tændes.
Selv om alarm ikke at sat til nogen udgang, vil du stadig modtage alarmer på email og/eller SMS afhængig af din øvrige indstilling.

Når du sætter alarm til L6 (eller en hvilken som helst anden udgang) kan den samme udgang ikke bruges til andet.

Hilsen
Michael

okay så får jeg bare ikke alarmer eller hvad indebære den helt præcist?
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline ddt2

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 62
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Eltilslutning af kompressor via L6
« Svar #6 Dato: Nov 04, 2014, 16:14 »
jamen under menuen kedel står der i bunden alarm hvor man kan indstille max skakt temperatur ogg minimum kedel temperatur og alarmudgang, og det er alarmudgang der er i brug ved L6 og i styringen er den os monteret med en ledning ned til brænderen.
håber billedet kan give bedre forståelse, skal dog siges jeg har slået den til "ingen" nu for så kunne jeg godt for lov til at bruge L6 men undre mig bare hvad alarm så bliver brugt til :)
« Senest Redigeret: Nov 04, 2014, 16:16 af ddt2 »
DDT2/version 10 --->13/HTC M8 - Samsung gallaxy note 3 tablet

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Eltilslutning af kompressor via L6
« Svar #7 Dato: Nov 05, 2014, 05:37 »
Hej,

Jeg kan ikke fortælle dig hvorfor L6 er sat til alarmudgang, men jeg kan gort forklare hvad alarmudgang er beregnet til  ;)
Alarmudgang er en funktion hvor du kan få en sirene, et horn, en blinkende lampe eller hvad du nu vil have, til at tænde når/hvis der opstår en alarm.
Alamer er f.eks. :
 - Skakt temperatur for høj
 - Kold kedel
 - Fejl optænding
 - Fejl motorudgang
 -  osv.

Det er nok de færreste der bruger alarmudgangen men muligheden findes altså.

At ledningen fra L6 er ført ned til brænderen er netop fordi den fra fabrikkens side er tiltænkt at blive brugt til kompressorrens, og da ventilen hertil typisk sættes på brænderen giver det mening at have ledningen her  ;)

Hilsen
Michael


jamen under menuen kedel står der i bunden alarm hvor man kan indstille max skakt temperatur ogg minimum kedel temperatur og alarmudgang, og det er alarmudgang der er i brug ved L6 og i styringen er den os monteret med en ledning ned til brænderen.
håber billedet kan give bedre forståelse, skal dog siges jeg har slået den til "ingen" nu for så kunne jeg godt for lov til at bruge L6 men undre mig bare hvad alarm så bliver brugt til :)
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline ddt2

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 62
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Eltilslutning af kompressor via L6
« Svar #8 Dato: Nov 05, 2014, 20:55 »
okay super mange tak jeg har slået de fra med L6 og valgt at bruge den til kompressoren. Tvivler på jeg får brug for den der alarm så for synes nu det er fint nok med mail systemet det virker fint nok til mit forbrug.
Jeg takker mange gange for svaret og din/jeres tid for at forklare mig det :)

DDT2/version 10 --->13/HTC M8 - Samsung gallaxy note 3 tablet