Forfatter Emne: Støvsuger  (Læst 7947 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tsedbvn

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Støvsuger
« Dato: Dec 14, 2008, 14:47 »
Hejsa
Jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med valg af støvsuger eller udsugning i forbindelse med rengøring af kedel. Jeg har en lille kærcher industrisuger, men den "kører" tæt meget hurtig. Jeg vil derfor høre om der er nogen der har gode ideer til hvordan en bedre løsning laves. Det skal jo være let at have pillefyr.

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Støvsuger
« Svar #1 Dato: Dec 14, 2008, 15:44 »
Hej,

Tja, jeg bruger en "aske-pot" forbundet til Brugsens den billigste støvsuger (kr. 299,00).
Det virker helt fint, og nu har støvsugeren holdt i 4 år  :)

Det skal dog indrømmes at det ikke er meget jeg bruger støvsugeren til selve rengøringen af kedlen.
Min kedel er en Opop 418, som jeg børster med en blødbørste ca. 1 gang om måneden.
Asken tømmes fra askeskuffen ved samme lejlighed, og den aske er ikke er faldet i askeskuffen, tages ud med en lille fejebakke.
Herefter støvsuger jeg bunden af kedlen (der hvor askeskuffen står), renser herden med en stålbørste og støvsuger bunden af brænderen unden herden.
Alt i alt tager det ca. 20 min, og det er ikke meget aske der kommer i askepotten eller støvsugeren.

Asken fra askeskuffen tømmes over i en gammel zinkbalje, der står udenfor i et par dage før den tømmes i en sæk til genbgugsstationen. Årsagen til at asken "venter" udenfor i zinkbaljen er at jeg har oplevet at der "går ild" i asken, og der er altså noget lo.. når sækken er bag i bilen  :D :D

Hilsen
Michael

Hejsa
Jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med valg af støvsuger eller udsugning i forbindelse med rengøring af kedel. Jeg har en lille kærcher industrisuger, men den "kører" tæt meget hurtig. Jeg vil derfor høre om der er nogen der har gode ideer til hvordan en bedre løsning laves. Det skal jo være let at have pillefyr.
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Energi Bornholm

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 61
  • Respekt optjent: +1/-0
    • Stokerkontrol
Sv: Støvsuger
« Svar #2 Dato: Feb 02, 2009, 16:15 »
Hejsa..

Jeg suger kedlen tom.. Min aske cyklon komprimerer asken så den kan indeholde ca 2 til 3 måneders aske...



Støvsuger og cyklon står i et andet rum og er permanent monteret..  Tænder blot for kontakt ved kedel og der er sug på en 2 meter slange...

Benyttes også til støv, når der fyldes piller på...

http://www.energi-bornholm.dk/virvelvind.html

Vh Flemming
Energi Bornholm
/Energi Bornholm - Hovedforhandler af NBE brændere på Bornholm

Ombygget Mascot ( Nyt motorprint, styring, blæser og skamol )
Ilt, røggas, interface, VVBtemp.kontrol, temperaturovervågning, pumpestyring.
Driftsoptimeret Norrahammer kedel fra 1965
Danfoss ECL 200
6 KW solcelleanlæg

Offline T.C.

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 50
  • Respekt optjent: +3/-1
  • T.C.Fyrum
Sv: Støvsuger
« Svar #3 Dato: Feb 02, 2009, 19:34 »
Jeg bruger en våd/tør støvsuger uden pose (kribi) jeg tømmer askeskuffen og børster kedlen,derefter støvsuges også i røgrøret ud i skostenen,ca 1 gang om månenden, eller efter ca 50 timers drift på sneglen (timetæller monteret på snegle driften) ;D
Opvarmer 192 m2 i et plan
Dor 24kw Scotte 16kw v7 styring./trækstabilisator/interface/alpha2 pumpe
Pilleforbrug= 5000 kg. 05/06
Varmepumpe til varm vand.
Solvarme til gulvvarme gennem returvand til pillebrænder.

Offline 347Michael

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 103
  • Respekt optjent: +3/-0
  • Nyd livet :-) mens du er her !!!
    • Mit fyr
Sv: Støvsuger
« Svar #4 Dato: Feb 03, 2009, 08:28 »
Hej...
Jeg har lige købt denne fætter, ligner askpot men denne har egen motor, den kører også tæt hvis jeg stopfodre den med fin fin aske, så må jeg lænde låget og banke på filteret med en pind eller lign. Filteret kan iøvrigt ikke brænde (ved normale temp.) har prøvet :D Syntes slangen er lidt kort ??? Købt hos silvan til 399.-   :D
Kedel: BS 1016. 2013
Brænder: 10 KW. 2014
Styring: Version 7 software 7.0674
VVB 110 L Metro
Kompressorrens
3 vejsventil
Retur blandeventil: TVM - H 20
Vejrkompensering. Danfoss VS2 med AMV 150
Keramisk eltænder
Trækstabilisator stillet 10 PA
6,5 m 160mm isokærn
Michael Pedersen: http://stokercloud.dk/dev/michael347.html?=michael347&=Find+user