Forfatter Emne: Scotte vs. Woody  (Læst 6743 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mhoppe

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Scotte vs. Woody
« Dato: Jan 26, 2009, 23:30 »
Hej allesammen. Jeg er ganske ny her, og lyder måske lidt dum, men jeg prøver, Er der nogen forskel i reservedele,  (iltstyring og pc interface.mm) om man køber Scotte eller Woody, for mig ser de to produkter ens ud... :)

Offline epo

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 11
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Scotte vs. Woody
« Svar #1 Dato: Jan 27, 2009, 07:05 »
Eneste forskel er at Woodyen har LCD display med flere informationer end Scottens simple LED display.
Resten er ens...


Offline ABrand

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Scotte vs. Woody
« Svar #2 Dato: Jan 27, 2009, 16:00 »
Jeg har en scotte og den fungere fint og godt. Men jeg ville hellere have haft en Woody. Scotte kan kun vise en information af gangen mens Woddy har et større display med flere samtidige oplysninger.

Jeg syntes også det virker som om at reservedelene til woody er billigere, men de fleste reservedele er vist ens. Dog har jeg kun set trådløs interface til scotte?

Scotte og Woody er næsten samme produkt, som markedsføres under 2 navne af forskellige kanaler.
« Senest Redigeret: Jan 27, 2009, 16:12 af ABrand »

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Scotte vs. Woody
« Svar #3 Dato: Jan 27, 2009, 20:57 »
Hej,

Scotte og Woody er helt ens, bortset fra styreboksen !!
Selve brænderen er helt den samme.
Alle reservedele (bortset fra styreboksen) er de samme.
Trådløst interface er det samme til Scotte, Woody og Boink, da alle tre styringer kommunikerer via RS232 seriel forbindelse.

Hilsen
Michael

Jeg har en scotte og den fungere fint og godt. Men jeg ville hellere have haft en Woody. Scotte kan kun vise en information af gangen mens Woddy har et større display med flere samtidige oplysninger.

Jeg syntes også det virker som om at reservedelene til woody er billigere, men de fleste reservedele er vist ens. Dog har jeg kun set trådløs interface til scotte?

Scotte og Woody er næsten samme produkt, som markedsføres under 2 navne af forskellige kanaler.

Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Nix Pille

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 21
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Scotte vs. Woody
« Svar #4 Dato: Jan 28, 2009, 17:54 »
Hej
Har man iltstyring - og den er indstillet rigtigt, kan man så skifte mellem flere pilletyper, uden at skulle lave nye indstillinger???
Nix Pille... ( Troldmand )

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Scotte vs. Woody
« Svar #5 Dato: Jan 28, 2009, 20:09 »
Hej,

Det er ikke kun et spørgsmål om at iltstyringen er korrekt indstillet, den skal også fungere korrekt.
Korrekt funktion betyder at kedlen og røgrøret er helt tæt, så der ikke kommer falsk luft ind og forstyrrer iltsonden.

I praksis betyder det at du kan skifte mellem forskellige piller uden problemer, sålænge iltstyringen er i stand til at korrigere for forskellen, og det er den i langt de fleste tilfælde.

Hilsen
Michael
 
Hej
Har man iltstyring - og den er indstillet rigtigt, kan man så skifte mellem flere pilletyper, uden at skulle lave nye indstillinger???
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Nix Pille

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 21
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Scotte vs. Woody
« Svar #6 Dato: Jan 28, 2009, 20:19 »
Hej
Takker - jo selvfølgeligt skal alt være tæt, det er jeg helt med på, det var også bare det med at skifte brændsler, og det lyder jo godt, at med iltstyring kan man skift pillefabrik sådan rimeligt smertefrit..
Nix Pille... ( Troldmand )