Forfatter Emne: Knækket aksel på intern snegl - Woody  (Læst 3282 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ivan

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 12
  • Respekt optjent: +0/-0
Knækket aksel på intern snegl - Woody
« Dato: Jan 31, 2009, 17:25 »
Er der andre der har problemer med at den lille aksel der forbinder gearet og sneglen i brænderen knækker?  Det er nu sket 2 gange indenfor 2 måneder, det er ellers et nyt Woody anlæg opsat 1.5.08.
De piller (Fågelfors) jeg bruger er enormt hårt presset og sneglen kan derfor ikke så nemt "knække" dem der går i klemme, jeg er ellers glad for pillerne da de ikke giver slagger og heller ikke indeholder smuld.
Jeg får selvfølgelig byttet gearet når det er sket, men det hjælper jo ikke, den knager og brager og giver nogle enorme knald der giver ekko i alle radiatorer. Jeg har prøvet nogle russiske piller som var meget løse i det, og dem gumlede den fint i sig, men der var en hel spand smuld pr. 300 kg piller, hvilket gav den externe snegl problemer. Er der nogle der har haft samme problemer eller bare nogle der har det godt tip?

Ivan
Woody 16kw 4.99, Opop H430, trækstabil. opvarmer hus fra 1937 rimeligt isoleret med lavenergivinduer på 133 m2 med gulvvarme og 60 m2 kælder med 2 radiatorer, 180 l Vølund VVB uden el-patron. 5000 kg piller/år.

Offline john m

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 186
  • Respekt optjent: +3/-1
Sv: Knækket aksel på intern snegl - Woody
« Svar #1 Dato: Jan 31, 2009, 17:38 »
Hedestoker sælger en snegl med en mindre diameter
til hårde piller

john
16 kw blackstar
170 m2 bolig + 55 m2
værksted .

Offline Ulrich-307Hdi

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 81
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Woody 16 KW på Roca
Sv: Knækket aksel på intern snegl - Woody
« Svar #2 Dato: Jan 31, 2009, 18:10 »
Jeg har lagt et halvt rustfrit rør neden under sneglen, så kommer der ikke piller i klemme.
Hygge Ulrich

Offline ivan

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 12
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Knækket aksel på intern snegl - Woody
« Svar #3 Dato: Feb 01, 2009, 10:10 »
Tak skal i have, Jeg havde selv tænkt på den med et halvt rør, eller få filet sneglen lidt mindre, men det er nemmere at købe en anden snegl så det prøver jeg.

 

Ivan
Woody 16kw 4.99, Opop H430, trækstabil. opvarmer hus fra 1937 rimeligt isoleret med lavenergivinduer på 133 m2 med gulvvarme og 60 m2 kælder med 2 radiatorer, 180 l Vølund VVB uden el-patron. 5000 kg piller/år.

Offline kmck

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Knækket aksel på intern snegl - Woody
« Svar #4 Dato: Feb 01, 2009, 23:03 »
jeg har slibet min snegl skarp  ;) ingen knuste piller ingen piller i klemme
og konen klager ikke over fyret larmer ;D