Forfatter Emne: piller brænder fast  (Læst 2510 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Munck

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +2/-0
piller brænder fast
« Dato: Feb 17, 2009, 16:20 »
Hej med jer !
Jeg har et lille problem at mine piller fra Stampemøllen , de brænder fast på hærden i min Woddy 16 kw. så jeg skal rense den et par gange om ugen , kan det skyldes at fyret ikke køre mere 50% max drift ,eller er der for meget bark (harpiks) i pillerne .
Findes der nogle piller der kan anbefales af jer ?

På forhånd tak

Munck

Offline Bøje

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: piller brænder fast
« Svar #1 Dato: Feb 18, 2009, 20:46 »
Jeg skal være lade usagt, hvorfor Stampemøllens piller brænder på denne måde, men faktum est, at det gør de.
Stampemøllens piller er lækre, genererer ingen smuld - og desuden er alt vedr. levering, etc. helt i top.
Det er dog et problem, at de er så knaldhårde som de er; for et par uger siden vred de simpelthen en vinding af den interne snegl i min brænder, og det knager og brager i hele konstruktionen når man futter dem af.  (En anden ting er, at el-tænderen også sommetider har svært ved at få gang i dem.)

Jeg tog konsekvensen og gik tilbage til mit gamle "brand" sidste gang jeg bestilte, nemlig dem fra Lundemøllen ved Fuglebjerg / Slagelse.  De har såmænd altid brændt godt, men når jeg i sin tid prøvede at skifte til noget andet, var det fordi jeg en overgang mente, at de havde tendens til at være lidt fugtige i det.   (Der satte sig en nærmest glasklar belægning visse steder i brændkammeret.)

Offline Munck

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: piller brænder fast
« Svar #2 Dato: Feb 19, 2009, 16:44 »
Tak for dit svar , og ja det knager/brager og de er sværre at starte op , men jeg har aldrig prøvet andet , så jeg skal da lige kigge på de andre piller du omtalte.

Mvh  Flemming