Forfatter Emne: Højt forbrug? - Andres holdninger ønskes.  (Læst 1898 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Baudtler

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Højt forbrug? - Andres holdninger ønskes.
« Dato: Sep 10, 2012, 18:13 »
Hejsa.

Er helt ny på forummet. Har netop fået skiftet oliefyret ud med et 16 kWh Scotte Plus pillefyr. Indtil videre er vi meget glade for valget.

Vi har efter installationen udelukket kørt på varmtvandsbeholder med el patron (udelukkende til brugsvand)

Nu har vi så (forhåbentlig) fået slukket for el patronen og kører alene med pillefyret. Smedjen sagde det var vigtig at få slukket for patronen, da vores el regning eller ville være meget høj.

Efterfølgende har jeg hver dag aflæst eltavlen for at se hvad vi brugte, og kan se vi bruger ca 10 kWh om dagen. Er det meget? - Pt. har vi ingen radiatorer tændt, og derudover er der kun pc, køle/frys, tv mv. der er tændt. Vi er 2 voksne og 2 børn.


Ovenstående billede er fra selve vvb, hvor al er slukket (håber jeg - knappen til el patronen er trykket ud)


Nedenstående er ventilen fra fyret til vvb som jeg mener er i den rigtige position.


Meninger og evt. hjælp modtages med kyshånd :-)
 

Offline Kurt_J

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 114
  • Respekt optjent: +1/-2
    • Kurt's Pille Fyr Online kl 15-00
Sv: Højt forbrug? - Andres holdninger ønskes.
« Svar #1 Dato: Sep 10, 2012, 18:17 »
hvad brugte i før ??
syntes ellers 10kwh pr døgn er ok med 2 voksne og 2 børn
Scotte 10kW , v6.34 , ilt styring samt Stokerkontrol til Linux hosted på egen server
http://kurtspillefyr.dyndns-free.com/web/ Online fra Kl 16-00

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4450
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Højt forbrug? - Andres holdninger ønskes.
« Svar #2 Dato: Sep 10, 2012, 18:47 »
Hjertelig tillykke med den lille ny :)

Smeden har helt ret, elpatron og stoker samtidig kan blive en dyr fornøjelse, og her taler jeg af erfaring, jeg gik og var stolt af et meget lille pilleforbrug, men for dælen smilet blegnede da elregningen kom :(

Siden dengang har jeg slukket for afbryderen før vvb når pillebrænderen kører, der er vist et ordsprog der siger "brændt barn skyr ilden"

Men indstillingen er korrekt, når knappen er ude er elpatronen koblet fra, og når knappen er inde køres der på elpatron. Jeg kan anbefale helt at lade elpatronen være, det er meget bedre (læs billigere) at lade Scotten lave varmt vand.

Der skal en føler i Metroen, det er noget man selv kan gøre. Strømmen slukkes helt (sikringen) til beholderen, i bunden er der en plastic plade, den fjernes og man kan se en føler (tynd metal tråd) der går ind i et rør. Heri puttes en indkøbt føler og ledningen monteres på de klemmer i styringen beregnet VVB føler, det står i manualen.

Så er der bare indstillingen tilbage, men det er nok bedst at tage det når i er klar.

NB. 10kw/døgn er vel ok, jeg bruger 12-16kw men er vel lidt ødsel, og har massssser af elektronik, køleskab"e" og fryser"e"
« Senest Redigeret: Sep 10, 2012, 18:51 af xkfc »
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Baudtler

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Højt forbrug? - Andres holdninger ønskes.
« Svar #3 Dato: Sep 10, 2012, 19:17 »
Jeg ved ikke hvad vi brugte før :-( Måske for en 4-5000 årligt.

Har aldrig holdt øje med forbruget før efter jeg fik fyret.

Vi er også blevet enig om helt at fravælge el patronen da pillefyret giver en dejlig varme i bryggers, så tøjet kan tørres der.

Tak for svarene...