Forfatter Emne: Vand i askeskuffen  (Læst 2439 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Vand i askeskuffen
« Dato: Maj 10, 2013, 14:47 »
Har lige tømt askeskuffe og bagerst i skuffen sad asken fast hvilket jo må betyde kondens og det er startet efter at jeg er kørt på sommerfyring det vil sige at at fyret kører 2 gange 2 timer i døgnet og det er rigeligt til at holde gulvvarmen lun og så starter fyret når der mangler varmt vand jeg kan bare ikke lige se hvor det kan gå galt jeg har idag åbnet bypassen helt for at hæve røgtemp den stod halvt åben før kedeltemperatur er sat til 70 grader og returtemp ligger  mellem 50 og 60 ved drift og der er ca 4 cm mellem kedel og gulv havde også åbnet ned til semirensen det ser nogenlunde ok ud der sidder en del løs aske men ikke noget der sidder fast det plejer jeg at rense ca en gang om måneden temperaturen i kedlen falder til ca 30-40 grader mellem driftperioderne er jeg nødt til at lade den køre noget mere eller burde det være nok at åbne bypassen  helt
hilsen henrik
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Vand i askeskuffen
« Svar #1 Dato: Maj 10, 2013, 15:46 »
Hej Henrik,

Din kedel er helt kold når den starter, så der kan der godt dannes kondens.
Du kan ikke undgå at der i specielle situationer dannes kondens, f.eks. under opstart, og det er ikke noget problem, sålænge der ikke dannes kondens under drift.

Hilsen
Michael

Har lige tømt askeskuffe og bagerst i skuffen sad asken fast hvilket jo må betyde kondens og det er startet efter at jeg er kørt på sommerfyring det vil sige at at fyret kører 2 gange 2 timer i døgnet og det er rigeligt til at holde gulvvarmen lun og så starter fyret når der mangler varmt vand jeg kan bare ikke lige se hvor det kan gå galt jeg har idag åbnet bypassen helt for at hæve røgtemp den stod halvt åben før kedeltemperatur er sat til 70 grader og returtemp ligger  mellem 50 og 60 ved drift og der er ca 4 cm mellem kedel og gulv havde også åbnet ned til semirensen det ser nogenlunde ok ud der sidder en del løs aske men ikke noget der sidder fast det plejer jeg at rense ca en gang om måneden temperaturen i kedlen falder til ca 30-40 grader mellem driftperioderne er jeg nødt til at lade den køre noget mere eller burde det være nok at åbne bypassen  helt
hilsen henrik
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: Vand i askeskuffen
« Svar #2 Dato: Maj 10, 2013, 17:05 »
Ok ville bare lige høre for jeg ville da være træt af hvis jeg skulle have det til at køre mere end det er nødvendigt her i sommertiden og det var ikke meget vand der var kommet selv 10 dråber i aske ser jo voldsomt ud tak for svar
hilsen henrik
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline NK

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 749
  • Respekt optjent: +7/-0
Sv: Vand i askeskuffen
« Svar #3 Dato: Maj 15, 2013, 07:04 »
Nu kan jeg ikke huske om din chip har pumpe start funktion.
Du kan evt. regulerer start temp. på pumpen, sådan så  kedelen i de første 30 min. kun pumper vandet rundt når det er varm nok.
Efter at havde fået den funktion i min gamle V6 havde jeg ikke det problem længere.
Jeg kan bare ikke huske hvilke chip version jeg sluttet med V.6'eren.
Den er så automatisk med i V.10
V. 13.1017.17 - 20 Kw - Marts 2018
Kedel: Opop Blackstar 20KW - Feb. 2011
app V. 1.707 -  Marts 2016

Trækstabilisator, 200L silo, VVB 100L Metro
Stålforret skorsten. Opvarmer 280 m2 i 2 plan
Gulvvarme: 2-Toiletter, køkken & delvis kælder.
Forbrug 2019- 24: gennemsnitlig 6,5 tons pr. år

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: Vand i askeskuffen
« Svar #4 Dato: Maj 15, 2013, 08:34 »
Hej pumpen starter ved ca 55 og slukker ved 45 men nu må vi se næste gang jeg tømmer aske hvordan det ser ud
hilsen henrik
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret