Forfatter Emne: Ujævn tilførsel ekstern snegl  (Læst 8796 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Ujævn tilførsel ekstern snegl
« Svar #30 Dato: Sep 29, 2018, 09:52 »
Alt det dejlig smuld der går til spilde, det er jo penge lige ud af vinduet  ;D
Jeg så engang en der havde misforstået det lidt, det der med at sorterer smuld fra, han havde boret huller sådan ca. midtvejs oppe på ekstern snegl. Der kom godt nok smuld ud, men sneglen pakkede stadigvæk med smuld i den nedre halvdel. Så måtte jeg jo forklare ham hvor det var mest hensigtmæssigt og bore huller eller skære riller.  ;) 

Ps. Selv er jeg af den overbevisning at fordi folks eksterne snegle køre så uens, kan det næsten kun skyldes forskellen på div. pillemærker, og ikke spiralfjedresneglene for de bliver (går jeg da ud fra) fabrikeret efter den samme standard.
« Senest Redigeret: Sep 29, 2018, 09:59 af Frank Chr. »

Offline Hemhems

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 246
  • Respekt optjent: +5/-0
Sv: Ujævn tilførsel ekstern snegl
« Svar #31 Dato: Sep 30, 2018, 10:49 »
Alt det dejlig smuld der går til spilde, det er jo penge lige ud af vinduet  ;D
Jeg så engang en der havde misforstået det lidt, det der med at sorterer smuld fra, han havde boret huller sådan ca. midtvejs oppe på ekstern snegl. Der kom godt nok smuld ud, men sneglen pakkede stadigvæk med smuld i den nedre halvdel. Så måtte jeg jo forklare ham hvor det var mest hensigtmæssigt og bore huller eller skære riller.  ;) 


Det plejer ved modsat at du er i spare hjørnet og jeg er ligeglad.. Jeg er stadig irriteret over mine slidser da der næsten kan falde en hel pose piller ud i døgnet.. ;)
100m2 i 2 plan fra 1924 - radiatorer only.
Scotte 10kw - V7 - BS20 Kedel
Smedegaard Simflex 25/60
3 Vejs ventil - Vølund QMC100
Kompressor Rens og Senco 1010 kompressor
70 cm isoleret 130mm - Isokern skorsten+trækstabilisator
https://stokercloud.dk/v3/#/hest/main-page