Forfatter Emne: Forkert software i RTB  (Læst 12633 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ½mylund

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
Forkert software i RTB
« Dato: Jan 21, 2017, 10:02 »
Hej

Som omtalt i anden tråd er der flere der har forkert software i deres RTB.
Og det på trods af at anlæg er monteret af CERTIFICERET FORHANDLER  ???

Det er copy paste fra anden tråd

Hej
Nu er jeg meget nysgerrig på at høre hvad forskel er på V 7xxxx og V 7xxxxRTB? ??

Har lige set i loggen at første powerup af styring er i marts  (går udfra at året er 2016 ) og er levert i september med v70628.
Jeg kan ikke ladde være med at undrer mig ved oplysningen om at styring ikke er en RTB udgave.
Har ellers troet at jeg købte det mest optimale system (nyeste udgave med fast skærm) fra NBE  ???

Gad vide hvordan det kan være at man laver en produkt specifik styring og så ikke leverer det med ved nysalg?


Håber det er ok drb  ;)

Kunne være rart at vide om det gør nogen forskel med softwaren

Og hvordan kan et testet fyr forlade test i Sæby med forkert software  ???

½mylund
« Senest Redigeret: Jan 21, 2017, 10:05 af ½mylund »
½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline drb

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 105
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Forkert software i RTB
« Svar #1 Dato: Jan 21, 2017, 10:45 »
Det er HELT OK 1/2mylund  :D

Du rammer meget præcis. Uanset om forskellen er lille eller stor så burde hardware og software passe samen.
Jeg kom lige i tanke om at alle os med RTB har skrevet stolpe op og ned om at forbrug info i styringen afviger fra det faktiske med 15% og derover 8)
Så det vil være rart at får flere oplysninger  :D

PS.  Jeg betalte mange penge for levering og indkøring - så er det absolut ikke mening at jeg skal til at rode rund fysik med styring og SD kort m.m
Når jeg i sin tid leverede IT-løsning var alt opdateret!!  Og efterfølgende nye SW-update installeres automatis ;D

Spændt på forsættelse  :)
Venlig hilsen, drb

RTB 16 Kw + udvidelsesprint + iltstyring + komp. rens + trækstabilisator
320 kg silo. VVB 160 prio. 3-vejs.
180m² bolig + 90m² kælder.
Radiatorer og gulvvarme i bad (kælder).
Stokerclaud: http://www.stokercloud.dk/dev/drb.html

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Forkert software i RTB
« Svar #2 Dato: Jan 21, 2017, 12:00 »
Hej ½mylund

Hvordan konkluderer du at der er forkert software i denne? Det gør jeg nemlig ikke.

Fordi:
1. Der er lagt 7.0628 software (RTB udgave) i denne styring på fabrikken, jeg sidder og ser i produktionsloggen på den nu.
2. Den melder sig som en RTB styring i skrivende stund på StokerCloud.

Så jeg ved ikke hvor du har dine oplysninger fra, men de passer altså ikke.

Der er meget lille forskel på de to software versioner, og du kan ikke i hændelseslog og andre steder se forskel på om det er det ene eller det andet.

Nu er det ikke gældende i dette tilfælde, men ellers er der jo nogle gange et forløb efter fabrikken, hvor der kan ligges software i mv. efterfølgende. Så det er lidt giftigt at du konkluderer der ligger forkert software i på fabrikken, det forstår jeg ikke hvordan du kan være vidende om og det er noget af en påstand at komme med.

Mvh. Jens
« Senest Redigeret: Jan 21, 2017, 12:01 af BoinkUser »
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Forkert software i RTB
« Svar #3 Dato: Jan 21, 2017, 15:31 »
Hej,

Den her forlængelse af tråden "fejl ved opstart efter blæserrens - RTB 10kW" er da ved at løbe helt af sporet  ;)
Prøv lige at at slå koldt vand i blodet  ;)

Som jeg skrev i den anden tråd er det forhandleren eller installatøren der skal stå på mål for konfigurationen og installationen/opstarten af anlægget.

Hilsen
Michael
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline hschack

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 189
  • Respekt optjent: +18/-4
  • Bio Fyr's Nørd Elektronik freak
    • Salg og service af NBE pillefyr Scotte, Woody og RTB.
Sv: Forkert software i RTB
« Svar #4 Dato: Jan 21, 2017, 15:31 »
Hej
Jeg har sat en del RTB fyr op og været ude ved rigtig mange med service og opstart
Har aldrig mødt en der ikke havde den rigtige software/firmware

Det du nævner i en anden tråd om følsomhed på fotosensor
Er i nogle versioner og ikke i andre,
via den gamle stokercloud
Ser det ud til at altid være mulig men om det så giver effekt i styring ved jeg ikke

Online opdatering henter styring den type software som styring er sat op til (og i log vil du ikke kunne se om det er 7 eller 7 RTB )
SD kort opdateringer findes i flere typer og her er alle baggrunde med til det valgte
Og giver derfor mulighed for som eksempel mulighed for at ændre et styrings print
Fra en type til en anden ( har brugt det et par gange hvis man lige står og mangler det rigtige her RTB til alm v7)

Hardware på 7,10 og 7 RTB styring er der ikke nogen forskel
Bortset fra de ændringer der er lavet gennem tiderne

Dette er skrevet ud fra de erferringer jeg har oplevet og behøver ikke at være 100%
Her tror jeg du skal læse det Jens skrev ;-)

Måden du ville kunne se det på er om der er en baggrund med et RTB fyr eller en BS




« Senest Redigeret: Jan 21, 2017, 15:47 af hschack »
Henrik Schack
www.Q-PRO.dk
+45 86929393

Offline ½mylund

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
Sv: Forkert software i RTB
« Svar #5 Dato: Jan 21, 2017, 18:24 »
Hej ½mylund

Hvordan konkluderer du at der er forkert software i denne? Det gør jeg nemlig ikke.

Fordi:
1. Der er lagt 7.0628 software (RTB udgave) i denne styring på fabrikken, jeg sidder og ser i produktionsloggen på den nu.
2. Den melder sig som en RTB styring i skrivende stund på StokerCloud.

Så jeg ved ikke hvor du har dine oplysninger fra, men de passer altså ikke.

Der er meget lille forskel på de to software versioner, og du kan ikke i hændelseslog og andre steder se forskel på om det er det ene eller det andet.

Nu er det ikke gældende i dette tilfælde, men ellers er der jo nogle gange et forløb efter fabrikken, hvor der kan ligges software i mv. efterfølgende. Så det er lidt giftigt at du konkluderer der ligger forkert software i på fabrikken, det forstår jeg ikke hvordan du kan være vidende om og det er noget af en påstand at komme med.

Mvh. Jens

Hej Jens

Den med version 7.0628 rtb er ikke fra mig men fra drb.

Men hjælper 2 der har RTB et er købt hos Sanistål og opsat af en smed,det køre med software 7,0640 ikke RTB det kommer direkte fra fabrik og er kun opdateret fra selve styring. Hvis der altid har været RTB software på fra fabrik hvordan er det så endt med en alm. software?

En anden jeg hjælper fik nyt print til RTB efterår 2016 det køre også på alm. version 7,0640. Det nye print blev installeret af en certificeret montør  :( Det er jo ikke nemt som kunde at vide hvad der er rigtigt ?  ???

Jeg troede bare ikke man kunne installere RTB software på Blackstar og omvendt. Men ok, det er jo min fejl at jeg ikke ved mere om styring og software end dem man betaler for at sætte det op  :(

Hvis der ikke er den store forskel er det da ligemeget. Men kunne det ikke laves så man kunne downloade den rigtige version unden brug af sd kort ?

Det virker bare mærkeligt for os alm. brugere,  det er lidt som at købe en Passat med software til en Golf :D

Ps. Er sgu glad for min gamle version 6.85  :)

½mylund


« Senest Redigeret: Jan 21, 2017, 18:47 af ½mylund »
½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline ½mylund

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
Sv: Forkert software i RTB
« Svar #6 Dato: Jan 21, 2017, 19:16 »
Ja kom lige på en ide  ^-^

Kunne man lave en slags spærring af print,så man kunne undgå fejl software ?

Jeg tænker lidt hvis nu ens bil bryder sammen helt uden strøm, man ringer til falck de kommer med strøm.
Wupti så var ens store Octavia pludselig en Citigo  ;) Nej ok driller lidt  ;D

Men kan ikke forstå hvor fyret skifter software hvis det er startet med den retter software  ??? og der ikke er brugt sd kort.

Det her skal ikke opfattes som brok, men en hjælp for at undgå fejl fremover

½mylund
« Senest Redigeret: Jan 21, 2017, 19:16 af ½mylund »
½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline hschack

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 189
  • Respekt optjent: +18/-4
  • Bio Fyr's Nørd Elektronik freak
    • Salg og service af NBE pillefyr Scotte, Woody og RTB.
Sv: Forkert software i RTB
« Svar #7 Dato: Jan 21, 2017, 19:21 »
Hej
Hvad er det der får dig til at tro at de ikke kører med RTB software ?
Nu er det jo bekræftet at drb s kører som en RTB
Så længe de er opdateret via nettet så vil de hente den rigtige software (jeg har aldrig oplevet andet)
Man kan med diverse tricks og SD kort få en styring til at sluge en anden software (dog ikke de indstillinger som den er født med som ventiler til kompressor rens osv det skal ændres manuelt, så det eneste der ændres her er nok baggrunde)
De 2 du snakker om har de en BS på skærmen ?
Hvis du er i tvivl så send da styrings serie numre/bruger til Jens så tror jeg da han gerne vil afkræfte din tvivl

Henrik Schack
www.Q-PRO.dk
+45 86929393

Offline ½mylund

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
Sv: Forkert software i RTB
« Svar #8 Dato: Jan 21, 2017, 19:34 »
Hej
Hvad er det der får dig til at tro at de ikke kører med RTB software ?
Nu er det jo bekræftet at drb s kører som en RTB
Så længe de er opdateret via nettet så vil de hente den rigtige software (jeg har aldrig oplevet andet)
Man kan med diverse tricks og SD kort få en styring til at sluge en anden software (dog ikke de indstillinger som den er født med som ventiler til kompressor rens osv det skal ændres manuelt, så det eneste der ændres her er nok baggrunde)
De 2 du snakker om har de en BS på skærmen ?
Hvis du er i tvivl så send da styrings serie numre/bruger til Jens så tror jeg da han gerne vil afkræfte din tvivl

Hej hschack

Vi har lige læst at en RTB ikke kan justere lys følsomhed fra version 7,0512, men det kan disse 2 altså
under menu eltænder

Men de 2 jeg snakker om er RTB fyr med software version 7,0640 Men ikke RTB software. Og de er ikke opdateret med sd kort kun via nettet. Hvordan der er kommet anden software på vides ikke



Men jeg vil da gerne belyse problemet så det kan løses.

½mylund
« Senest Redigeret: Jan 21, 2017, 21:36 af ½mylund »
½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline drb

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 105
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Forkert software i RTB
« Svar #9 Dato: Jan 21, 2017, 19:44 »
Hej Jens,
kilden til konklusion kommer fra nedenstående bemærkninger - og det er det den var, så MHES - du står ikke for mål for anden end din hjælpsohed  ;) :D
Citér
MHES
Sv: fejl ved opstart efter blæserrens - RTB 10KW
« Svar #14 Dato: I dag ved 01:28 »
Nope, styringen ved ikke hvilken type fyr den styrer  ;)
Hvis styringen er loaded med v7.xxxx og opdateres fra styringen selv, så henter den blot nyeste version af v7.xxxx.
Hvis styringen er loaded med v7.xxxxRTB og opdateres fra styringen selv, så henter den vyeste version af v7.xxxRTB  ;)
Man kan "tvinge" styringen til at skifte vra v7.xxxx til v7.xxxxRTB eller omvendt, ved at loade software med et SD-kort.

Men lad nu det ligge  ;)

Hilsen
Michael

Så ud fra ovenstående citat er jeg enig med ½mylund :)

Og nu dette med versioner: ja, du siger at versionen fremgår fra stockercloud – meget muligt, men rent logisk troede jeg faktisk at maskintype/kedel er en ting og software/styring kan være en anden! Altså en PC-desktop og en tablet er to typer hardware der kan køre samme type software om end de ikke har helt samme versioner.

På min RTB 16 styring kan jeg i Menu-Download: ser den nyeste version 7.0651-7.0640-7.0638-7.0637-7.0627-7.0522 osv. Men ser du, der er ingen version 7.0628!!
Og denne version 7.0628 er slet ikke beskrevet på hjemmeside under punktet ”Meget teknisk” et eller andet ...
Men du har ret i at RTB blev leveret med denne version.  Det er så bare det, at jeg jo ikke kan "gå tilbage" til 7.0628 - den findes ikke!! :)
Du har også ret i at der ikke fremgår af log eller opsætning at styringen er RTB version - så det er nemt at blive forvirret syntes jeg ???

Citér
Fordi:
1. Der er lagt 7.0628 software (RTB udgave) i denne styring på fabrikken, jeg sidder og ser i produktionsloggen på den nu.
2. Den melder sig som en RTB styring i skrivende stund på StokerCloud
Se dette ved du Jens - men vi andre ved det jo ikke og kan ikke umiddelbart se det nogen steds - Jeg kan også oplyse at jeg har installeret Windows 10 - men er det Home, Professionel eller Ultimate?? ;)

OG nu til NBE hjemmeside-support for private brugere – STYRING: Her er der overskrifter:
Citér
Version 7.0651 23/12-2016 
Version RTB 7.0651 23/12-2016   
   

Se, hvis jeg vil downloade den “ rigtige” skal jeg sørme passe på ikke at trykke på forkert fil, da version kommer ned som en zip-fil men navnet dk.zip.  ???

Det interessante er at filen har samme navn for begge versioner – så kan du jo se at jeg nemt kunne komme i tvivl om hvilket version jeg er ”kommet til at downloade”
Og det vil vel ikke gøre noget at der netop står v 7.0640RTB i styringen på RTB’en – samt at filen havde RTB i sin ”navn” – for så vil vi alle dødelige kunne være med.
Jeg har skimtet filerne og kan ganske overfladisk konstaterer at en af iøjefaldende forskelle er billeder af kedel til baggrunds-grafik for skærmen på kedlen.

Men nu vil jeg også komme med en påstand: I har jo ligesom selv lagt lidt op til at der kan opstår misforståelse og mistolkninger af informationer i stil med SW-versionerne. Det meste af NBE's bruger-vejledninger er jo baseret på ”Lære det mens du gøre det”!!! :D

Så er det jo så heldigt og rigtigt godt med dette stokerforum. Her har nogle brugere lært det ved at prøve sig frem og er villige til at dele opnåede erfaringer og udveksle viden.
Se bare på alle MHES's mange rigtigt nem-at-følge- vejledninger!!
På den måde lærer vi nybegyndere vores dyrindkøbte udstyr at kende og forhåbentligt på ikke nær så dyrt købt erfaring. ;)

Hensigten at hverken at genere NBE fabrikken eller leverandørene/installatørene.
Når man søger oplysning og viden må det være i orden at undres, at spørger ind til,  at være nysgerig men også at være konstruktivt kritisk. :D


Rigtigt god weekend. :D

Alt vel.
« Senest Redigeret: Jan 21, 2017, 19:49 af drb »
Venlig hilsen, drb

RTB 16 Kw + udvidelsesprint + iltstyring + komp. rens + trækstabilisator
320 kg silo. VVB 160 prio. 3-vejs.
180m² bolig + 90m² kælder.
Radiatorer og gulvvarme i bad (kælder).
Stokerclaud: http://www.stokercloud.dk/dev/drb.html

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Forkert software i RTB
« Svar #10 Dato: Jan 21, 2017, 19:57 »
Hej 1/2mylund,

Nu ved jeg jo ikke hvor du aflæser om det er en v7.xxxx eller en v7.xxxxRTB, for der står ikke direkte i styringen som noget brugeren kan aflæse  ;)

Man kan aflæse styringens version på StokerCloud, men her vises begge versioner som v.7.xxxx, altså uden "RTB" selv om det er en RTB, så det er heller ikke nogen løsning.

Herudover vil du via den "gamle StokerCloud" kunne opleve at kunne se parametre der rent faktisk ikke findes (eller rettere bruges) i selve styringen, så hvis det er fordi du kan se parametre for lysfølsomhed i StokerCloud at du tror at der er en v7.xxxx styring, så kan du altså være på vildspor.
Det er kun på displayet på selve styringen man kan være sikker på at se de parametre styringen bruger, der er altså ikke nødvendigvis overensstemmelse mellem det du ser i StokerCloud og det styringen bruger i virkeligheden.

Det stiller sig noget anderledes med de nye v13-styringer, hvor brugerinterfacet er en app på en tablet. Her synkroniseres styringens software automatisk med app'ens version.

Jeg er ganske sikker på at styringer der forlader NBE som en styring på en RTB har RTB-version, men styringer der leveres løst som reservedel kan af gode grunde ikke nødvendigvis indeholde den rigtige version til det de skal bruges til.

Hilsen
Michael
« Senest Redigeret: Jan 21, 2017, 20:00 af MHES »
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline ½mylund

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
Sv: Forkert software i RTB
« Svar #11 Dato: Jan 21, 2017, 20:16 »
Hej 1/2mylund,

Nu ved jeg jo ikke hvor du aflæser om det er en v7.xxxx eller en v7.xxxxRTB, for der står ikke direkte i styringen som noget brugeren kan aflæse  ;)

Man kan aflæse styringens version på StokerCloud, men her vises begge versioner som v.7.xxxx, altså uden "RTB" selv om det er en RTB, så det er heller ikke nogen løsning.

Herudover vil du via den "gamle StokerCloud" kunne opleve at kunne se parametre der rent faktisk ikke findes (eller rettere bruges) i selve styringen, så hvis det er fordi du kan se parametre for lysfølsomhed i StokerCloud at du tror at der er en v7.xxxx styring, så kan du altså være på vildspor.
Det er kun på displayet på selve styringen man kan være sikker på at se de parametre styringen bruger, der er altså ikke nødvendigvis overensstemmelse mellem det du ser i StokerCloud og det styringen bruger i virkeligheden.

Det stiller sig noget anderledes med de nye v13-styringer, hvor brugerinterfacet er en app på en tablet. Her synkroniseres styringens software automatisk med app'ens version.

Jeg er ganske sikker på at styringer der forlader NBE som en styring på en RTB har RTB-version, men styringer der leveres løst som reservedel kan af gode grunde ikke nødvendigvis indeholde den rigtige version til det de skal bruges til.

Hilsen
Michael

Hej Mhes

Ja der kan man bare se, som jeg skrev i anden tråd du ved jo alt  :) og hjælper altid

Ok det med stokercloud gammel version viste jeg ikke. der kan man jo godt blive snydt når man hjælpe andre online  ???

Så altså Jeg blev snydt af stokercloud og log fil for den skriver nemlig også Lysføler følsomhed 0->2.

Så alt er I den skønneste orden. Ingen fejl i software kun en lille bug i stokercloud  ;)

Hvis det giver for meget forvirring så slet tråden

½mylund

½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline ½mylund

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
Sv: Forkert software i RTB
« Svar #12 Dato: Jan 21, 2017, 21:00 »
Hej

Mhes Boinkuser hcshack og andre, NBE

Jeg undskylder denne forvirring og påstand om fejl software :-[ håber det er ok  :-\

Det hele skyldes en misforståelse af hvad stokercloud viser kontra styrings log  "Men hvem kunne vide det ?"

Ps. Hvis man har en gl. brænder på en BS 1016 med den gamle lysføler, og har købt en version 7 og har kørt med 7,0640 og har sat lysfølsomhed til lav.
Men lux flimmer noget ,også kom til at opdatere til 7,0651 kan man så ændre til høj lysfølsomhed via cloud eller styring ?

½mylund

½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline John Doe

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 126
  • Respekt optjent: +11/-4
    • Mit fyr
Sv: Forkert software i RTB
« Svar #13 Dato: Jan 21, 2017, 22:09 »
Hvorhenne i styringen på fyret ser du om firmwareversionen er en RTB??? For jeg ser det intetsteds.

Offline dannidines

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 236
  • Respekt optjent: +18/-4
    • dannidines_rtb på stokercloud
Sv: Forkert software i RTB
« Svar #14 Dato: Jan 22, 2017, 07:47 »
Når man slukker og tænder fyret, så under boot sekvensen fremgår firmaer versionen, og min hedder f.eks. V7.651RTB
« Senest Redigeret: Jan 22, 2017, 10:53 af dannidines »
RTB 10kw
220kg magasin, udvidelsesprint & iltstyring
trådløs rumtermostat
Vejrkompensationskreds
3-vejs VVB prioritering
NBE PELVAC pilleflytning (gl. model med blå styring :( )
90 NBE vacuumsolfanger rør (3x30 manifold)
500L NBE beholder

Varmt vand, rigeligt og piller, ca. 3-3,5 tons/år på 240m2 anno 1966 m. 48mm 3-lags superlavenergi vinduer og 300-350mm stenuld på loftet

3kw solcelleanlæg - på gl. nettomåler ordning, jeg skulle ha' købt større  anlæg inden den mulighed lukkede :)