Forfatter Emne: Version 10.0472 og solvarme  (Læst 1078 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline DenHalve

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 187
  • Respekt optjent: +5/-4
  • Vil så gerne hjælpe, men !
Version 10.0472 og solvarme
« Dato: Maj 16, 2014, 18:15 »
Jeg har været nødt til at neddatere til version 10.0468 da version 47 har en 'fejl' der gør at jeg ikke kan bruge den.
Når v47 stopper på ur kl. 13 ( jeg har VVB prioritering kl 20-22 og 7-10 ) skifter styringen til VVB.
Jeg har solvarme til at varme vand i bunden af varmtvandsbeholderen, og når den når 50 grader skifter den til via veksler at varme huset.
Cirkulationspumpen har jeg via relæer sat til at tænde for hhv. fyret, og solvarmen (når udgangen på veksleren når 40 grader ).
Det betyder for v47, at når fyret stopper, skifter styringen til at varme fyrrummet op med et varme vand indtil kedeltemperaturen er faldet til pumpestop temperaturen. Hvis solvarmen får vandet op på pumpe-start temperatur, holder den gang i cirkulationspumpen, mens den forsøger at holde varmtvandsbeholderen varm, og v47 varmer fyrrummet op gennem fyret.

I et andet indlæg så jeg et forslag om at skille RTB ud som selvstændig version, jeg tror det er en god ide, foreløbig regner jeg med at blive på V468 uanset evt. 'forbedringer'

mvh.
Jørn
136 m2 opvarmet
Forventet forbrug 5 T.
16 kw Opop V. 7
300 L VVB.
Solvarme 30 rør.
Fyr online : http://www.stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=jhschmidt