Ja ja, men Bosch har et andet syn på det og det er trods alt dem der producerer dem
Der kommer ikke fugt på sonden blot fordi strømmen til varmelegemet bliver afbrudt.
Fugten der kan komme, vil have sin oprindelse i kondens, og den sætter sig på de kolde flader.
Sonden afkøles ikke af andet end luftstrømmen gennem kedlen, modsat kedelfladerne der afkøles af anlægsvandet, så kondens vil aldrig opstå i sonden.
Risikoen ville kunne opstå når fyret startes, men hvis strømmen til varmelegemet tilsluttes straks når opstarten starter, så er der absolut intet problem.
Hilsen
Michael
Det er absolut ikke noget problem at ilt-sonden varmes op og køles ned, det sker jo ganske jævnligt på en bil hvor de også sidder
Jeg er i øvrigt helt enig i at varmelegeme strømmen til ilt-sonden burde slukkes når fyret ikke er i drift.
Ilt-styringen har rigeligt tid til at varme sonden op under opstartstiden (el-tændings tiden), og det eneste man så har brug for er at man skal kunne tænde den manuelt når man skal kalibrere den.
Hilsen
Michael
Det er faktisk Michael fra NBE der udtaler at der skal være strøm på konstant!!
Uddrag fra andet forum:
Strømforbrug på iltstyring
af pille bruger » 31 dec 2011 10:32
Der skal være strøm på hele tiden.
Sonden tåler ikke fugt, så står den af.
Strøm forbrug kender jeg ikke, men det er billigere at den er tændt hele tiden end at skifte sonde.http://www.stokerpro.dk/viewtopic.php?f=137&t=12628