Forfatter Emne: vedr. vsrsion 10 styring  (Læst 4455 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Engholm

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 45
  • Respekt optjent: +2/-1
vedr. vsrsion 10 styring
« Dato: Aug 20, 2012, 18:03 »
Vedr. version 10 styring

Jeg har med interesse jo læst om den nye styring og havde også set frem til, at jeg i lighed med andre, kunne få den nye model ved ombytning af den gamle, til en favorabel pris, ved åbent hus arrangementet hos NBE den 1. september.
Nu er der bare den ulempe at jeg bor ca. 500 km fra Østervrå alt efter om jeg vælger færge eller bro. Derfor har jeg i dag høfligt forespurgt NBE om jeg så kunne bestille den på dagen.
Men har fået det svar af Jannich Hansen fra NBE, at jeg skulle stille personligt til åbent hus for at komme i betragtning.
For at sige det på godt dansk, så er det fa…. for dårligt og en utrolig ringe service for os der åbenbart bor i den ”forkerte” ende af landet !!
Man vil gerne i anden sammenhæng handle med folk i hele landet – men åbenbart kun til en vis grænse !
Scotte 16kw, styring 6.34, Black Star 20, 320 l pilletank, VVB - prioritering, trækstabilisator, kompressorrens
Opvarmer ca. 200m2 middelisoleret hus, forbrug 6 t i 2012

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7550
  • Respekt optjent: +224/-179
  • Montør NBE
Sv: vedr. vsrsion 10 styring
« Svar #1 Dato: Aug 20, 2012, 19:15 »
I anden tråd er tilbud om at du kan køre med.
Vil du det ?
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline dannidines

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 236
  • Respekt optjent: +18/-4
    • dannidines_rtb på stokercloud
Sv: vedr. vsrsion 10 styring
« Svar #2 Dato: Aug 20, 2012, 19:37 »
jeg bor i Vordingborg, og jeg tager turen til Østre Vrå... jeg har ville det de sidste par år, men ikke haft mulighed grundet et par udsendelser.. men i år skulle det være.. ved ikke hvor langt der er, men 500+ km passer nok meget godt!

nå men, nu ikke så sur, valget er dit.. de laver et åbent hus tilbud.. ikke meget anderledes end køtilbud i elgiganten.. en godbid til at lokke folk med og gi dem der kommer et godt tilbud..

ærlig talt, så læser jeg dit indlæg som irritation over du ikke har muligheden, og ikke som vrede (trods din holdning til service) men grib dog en mulighed for kørelejlighed.. vores er desværre gulplade.

RTB 10kw
220kg magasin, udvidelsesprint & iltstyring
trådløs rumtermostat
Vejrkompensationskreds
3-vejs VVB prioritering
NBE PELVAC pilleflytning (gl. model med blå styring :( )
90 NBE vacuumsolfanger rør (3x30 manifold)
500L NBE beholder

Varmt vand, rigeligt og piller, ca. 3-3,5 tons/år på 240m2 anno 1966 m. 48mm 3-lags superlavenergi vinduer og 300-350mm stenuld på loftet

3kw solcelleanlæg - på gl. nettomåler ordning, jeg skulle ha' købt større  anlæg inden den mulighed lukkede :)

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: vedr. vsrsion 10 styring
« Svar #3 Dato: Aug 20, 2012, 21:05 »
Der var noget med at levi skrev på stoker pro at han regnede med at lave et lign åbent hus på djævle øen. Spørg ham lige
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline dannidines

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 236
  • Respekt optjent: +18/-4
    • dannidines_rtb på stokercloud
Sv: vedr. vsrsion 10 styring
« Svar #4 Dato: Aug 20, 2012, 21:21 »
Der var noget med at levi skrev på stoker pro at han regnede med at lave et lign åbent hus på djævle øen. Spørg ham lige

i samme tråd på stokerpro melder levi også ud, at ombytterpris ikke blev aktuel til hans åbenthus...

men dagen er ikke oprendt endnu jo.. intet står vel mere fast end det en regering bliver valgt på;-)
RTB 10kw
220kg magasin, udvidelsesprint & iltstyring
trådløs rumtermostat
Vejrkompensationskreds
3-vejs VVB prioritering
NBE PELVAC pilleflytning (gl. model med blå styring :( )
90 NBE vacuumsolfanger rør (3x30 manifold)
500L NBE beholder

Varmt vand, rigeligt og piller, ca. 3-3,5 tons/år på 240m2 anno 1966 m. 48mm 3-lags superlavenergi vinduer og 300-350mm stenuld på loftet

3kw solcelleanlæg - på gl. nettomåler ordning, jeg skulle ha' købt større  anlæg inden den mulighed lukkede :)

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: vedr. vsrsion 10 styring
« Svar #5 Dato: Aug 21, 2012, 08:07 »
Jeg kunne da også ønske mig et ombytterpris for dem der ikke mødte op, og faktisk har det været fremme, men tråden er slettet igen.

Jeg har faktisk også lidt forståelse for beslutningen. Det er jo en forretning der drives og de gamle styrringer virker jo fint, og hvad dælen skal man med tusinder gamle styrringer der virker?

Eneste fidus for mig ved en ombytning var at jeg kunne undvære computeren, men nu er den der, og spiser måske for 50kr strøm om året så en køretur til nordjylland + 1600kr er svær at tjene hjem.

Eneste problem for mig er at jeg anbefalede et par stykker at købe en Scotte lige da ombytningstråden var der, der var kun en af dem der købte,  han er alligevel ikke interesseret i ombytning.

Jeg yderligere et par anbefalinger ude, men de står i hold indtil den nye styring er standard
« Senest Redigeret: Aug 21, 2012, 10:45 af xkfc »
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Engholm

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 45
  • Respekt optjent: +2/-1
Sv: vedr. vsrsion 10 styring
« Svar #6 Dato: Aug 22, 2012, 17:19 »
Først tak til Michael for det generøse tilbud om kørelejlighed til Nordjylland - det er nu ikke transporten der er problemet - det er den manglende tidsmæssige mulighed, p.g.a. afstanden - men tak alligevel.
Til dannidines hjemmestrikkede lommefilosofi om kø - tilbud i el-giganten, vil jeg i al tilfærdighed nævne at El - giganten ligger snart på et hvert gadehjørne - selv her på Lolland har vi en El-gigant - der ligger kun et NBE og det ligger som bekendt i Nordjylland !
Så min holdning til den udviste arrogance er ikke ændret.
Scotte 16kw, styring 6.34, Black Star 20, 320 l pilletank, VVB - prioritering, trækstabilisator, kompressorrens
Opvarmer ca. 200m2 middelisoleret hus, forbrug 6 t i 2012

Offline dannidines

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 236
  • Respekt optjent: +18/-4
    • dannidines_rtb på stokercloud
Sv: vedr. vsrsion 10 styring
« Svar #7 Dato: Aug 22, 2012, 20:27 »
Først tak til Michael for det generøse tilbud om kørelejlighed til Nordjylland - det er nu ikke transporten der er problemet - det er den manglende tidsmæssige mulighed, p.g.a. afstanden - men tak alligevel.
Til dannidines hjemmestrikkede lommefilosofi om kø - tilbud i el-giganten, vil jeg i al tilfærdighed nævne at El - giganten ligger snart på et hvert gadehjørne - selv her på Lolland har vi en El-gigant - der ligger kun et NBE og det ligger som bekendt i Nordjylland !
Så min holdning til den udviste arrogance er ikke ændret.

hermed respekteret, og undskylder min ja-hat tilgang til de små stød verden giver;-)

forstår dig jo godt og referer vist også til du ikke fremstår sur.. blot irriteret.

hjemmestrikket eller ej, det nu sådan jeg ser problemstillingen.. så kan du jo syntes om det som du vil det..

håber dog Levi får lov til samme tilbud til sit åbne hus iht. den manglende retfædighed om NBE/elgiganten lokaliteter.
RTB 10kw
220kg magasin, udvidelsesprint & iltstyring
trådløs rumtermostat
Vejrkompensationskreds
3-vejs VVB prioritering
NBE PELVAC pilleflytning (gl. model med blå styring :( )
90 NBE vacuumsolfanger rør (3x30 manifold)
500L NBE beholder

Varmt vand, rigeligt og piller, ca. 3-3,5 tons/år på 240m2 anno 1966 m. 48mm 3-lags superlavenergi vinduer og 300-350mm stenuld på loftet

3kw solcelleanlæg - på gl. nettomåler ordning, jeg skulle ha' købt større  anlæg inden den mulighed lukkede :)