Forfatter Emne: Stormforbrug.!!!!  (Læst 8105 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aarøe

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Stormforbrug.!!!!
« Svar #15 Dato: Jan 05, 2012, 21:21 »
Jeg er ikke helt sikker på jeg er med, men::

Jeg kan ikke se problemer i at der kun er 30cm mellem stabilisatorerne, personligt mener jeg de kunne sidde ved siden af hinanden.

Bare de fjerner træk fra kedlen. Fjerner du en renselem lavere end kedlen skaber man nok yderligere træk.

Hej følger lidt med, med stor interesse da jeg nok også kunne bruge en ekstra trækstabilisator eller to hvis det skal blive ved med at blæse sådan :(

Jeg har kigget lidt i den medfølgende monteringsvejledning til min trækstabilisator http://www.liagro.dk/files/manager/monteringsvejledning-dragex.pdf - den skriver ikke noget om 2 stk. men skriver dog at hvis det ikke er muligt at bygge den ind (ca. 50 cm) over røgrøret, så kan den også sættes under. Ifølge tegningen dog min. 40 cm over gulvet (det er ikke helt det der står i teksten). Der står direkte at det udelukker montage i renselemmen.

Disclaimer
Ovenstående er fremkommet vha. noget skoletysk der lige skulle støves af - så det er med alle former for forbehold - og der må gerne grines ;D og rettes  :-[

Men tegningen siger det vel nogenlunde - den kan godt sidde under.
Men jeg vil give dig ret i xkfc at det må umiddelbart virke bedst hvis den sidder over og ikke skal trække luft forbi røgrøret.

Jeg er efterhånden overbevist jeg må have en mere - det burde give bedre forbrænding og dermed bedre økonomi. - Det lader jo til at stormsæsonen er over os  :(

Mvh Kaspar
Støtte 16 kW, chip v.6.34, Blackstar s.
Opvarmet 196 kvm, fordelt på 2 plan.
Skønnet forbrug ca.9-10 tons/år.

Online Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Stormforbrug.!!!!
« Svar #16 Dato: Jan 05, 2012, 23:36 »
Jeg tror du har ret Kenneth. Det er ligegyldigt om der kun er 30cm i mellem for på den tegning som Aarøe har sendt står der ikke noget i teksten om at der SKAL være 50 cm mellem . Der står godt nok ca 50cm på tegningen men hvad betyder det ?  Den der med mindst 40cm over skorstens fod er jo ikke til noget når man har en Opop kedel for her er midt røgudgang kedel jo 694 mm og da foden i skorstenen jo som regle er hævet 20-25 cm over gulv så er det jo lige der hvor røret går ud af kedel. Så det ! nix bix.
Det er faktisk også en fordel at få en trækstabilisator 30 cm længere nede. Det betyder at jeg er fri for at stå op og ryge. Så kan den nederste nemlig lige passe ud for min smøg når jeg sidder på en skammel.  :D ;)
Jeg bestiller mig en hos Søren i nat.
Men der står noget interessant i den manual som Aarøe har sendt. Der står faktisk at har man en trækstabilisator så er brandsikkerheden opfyldt . Godt nok tysk sikkerhed men de plejer jo da at være skrappere end danske. (Ordnung muss sein). Det er da lidt betrykkende for os kælderkrybere og
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html