Forfatter Emne: Strømforsyning svigter  (Læst 1571 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline perand63

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Strømforsyning svigter
« Dato: Dec 15, 2019, 14:42 »
Hej alle. Har et blackstar + 10 kw 2 år gl. Bruger fyret som back up til mit fastbrændselsfyr. Det sidste døgn har det mistet strømmen 2 gange,det hjælper ikke at bruge on/off knappen,kipper man på hovedafbryderen kommer der liv igen. Nogle gode forslag til, hvad problemet kan være.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: Strømforsyning svigter
« Svar #1 Dato: Dec 15, 2019, 18:15 »
Hej alle. Har et blackstar + 10 kw 2 år gl. Bruger fyret som back up til mit fastbrændselsfyr. Det sidste døgn har det mistet strømmen 2 gange,det hjælper ikke at bruge on/off knappen,kipper man på hovedafbryderen kommer der liv igen. Nogle gode forslag til, hvad problemet kan være.

Er du sikker på det er strømforsyningen der svigter? Og hvordan konstaterer du evt. det?
Manglende reaktion på knapperne kan jo også skyltes styringen er frosset, eller, hvis du bruger tablet, at forbindelsen mellem den og fyr er faldet af.

Næste gang den ikke reagere så tjek lige hvad og hvilke dioder der lyser, eller ikke lyser, på styre printet.
Der skal være lys i en enkelt i venstre hjørne som jeg husker det, og der bør være en eller anden form for "blå blink" der indikerer wifi forbindelse.

Uanset vil første forslag være at opdatere styringen og definere problemet yderligere.

Det er sket jeg har skullet hive stikket for at få gang i styringen igen.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline pilotfromdk

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Strømforsyning svigter
« Svar #2 Dato: Dec 18, 2019, 22:37 »
Hej

Har haft præcis samme problem på mit 2-3 gange pr sæson de sidste 2-3 år  ???

Men nu er der kun 24 timer imellem at det skal "genstartes" på hovedafbryderen...

Håber der findes en løsning?  8)

JuleHilsen
Børge


Offline perand63

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Strømforsyning svigter
« Svar #3 Dato: Dec 20, 2019, 17:43 »
undskyld min lidt sene reaktion på jeres svar.Har opdateret til nyeste v 13 version,det ser ud til at det har afhjulpet problemet.Der var heller ikke lys i dioder eller styrepanel på fyret, når det lukkede ned :-\. men tak for svar
 

Vh Per