Forfatter Emne: Kompressorrens med køleskabskompressor?  (Læst 16632 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bylov

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 62
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Kompressorrens med køleskabskompressor?
« Svar #15 Dato: Feb 09, 2011, 21:47 »
Hej SKM
Som du kan se af mine indlæg syntes jeg jo at det er helt fornuftigt at bruge ca. 25.000,- på et ellers rigtigt godt anlæg som du har og så med risiko for andet at spare et par få hundre kroner, smide en gammel køleskabs kompressor på til at blæse din herd ren,

Som i virkeligheden ikke er nødvendigt da herden holder sig selv ren lige så lang tid som kedlen er om at blive snavses til hvis din brænder styring ellers er ordenlig justeret ind. ;)
Mvh Bylov

Offline SKM

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 439
  • Respekt optjent: +17/-1
    • Stokercloud - Midlertidig lånestyring
Sv: Kompressorrens med køleskabskompressor?
« Svar #16 Dato: Feb 10, 2011, 09:57 »
Hej SKM
Som du kan se af mine indlæg syntes jeg jo at det er helt fornuftigt at bruge ca. 25.000,- på et ellers rigtigt godt anlæg som du har og så med risiko for andet at spare et par få hundre kroner, smide en gammel køleskabs kompressor på til at blæse din herd ren,

Som i virkeligheden ikke er nødvendigt da herden holder sig selv ren lige så lang tid som kedlen er om at blive snavses til hvis din brænder styring ellers er ordenlig justeret ind. ;)
Mvh Bylov
Hej Bylov

Min herd holder altså godt nok ikke sig selv helt ren... Der samles en form for askekage, som langsomt hober sig op. Jeg mener jeg har korrekt forbrænding, men det kan vel også skyldes pillerne... Nogle piller laver mindre askekage end andre...

Kompressorrens bruger jeg i forvejen. Jeg er bare træt af at min harald nyborg kompressor larmer forfærdeligt... Det er derfor jeg overvejer køleskabskompressoren...

Hvilke piller har du brugt i din tid med pillebrænder? Det lyder til du aldrig har haft problemer med slagger eller askekage...?

Mvh Steffen
Mvh Steffen
________________________________________________________________
8) "Ønsker du tid med frænder'n - få kompressorrens på brænder'n" 8)
    :o Nu med varme og pyntet fyrrum til BS1016mini 20kW v7.xxx :o

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: Kompressorrens med køleskabskompressor?
« Svar #17 Dato: Feb 10, 2011, 15:03 »
Jeg vil altså også sige at pille kvaliteten har meget at sige. Jeg har haft piller der ikke slaggerede, og dem jeg har nu slagger helt tosset. Man kan ikke rigtig justere sig ud af at der er støv og sand rester i de bark rester de ikke har fået sorteret fra det skovede træ... og der er altså nogen træpiller der er lavet af skovet træ.
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline Bylov

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 62
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Kompressorrens med køleskabskompressor?
« Svar #18 Dato: Feb 10, 2011, 16:28 »
Hej SKM
Nej jeg renser kun min herd samtid med at jeg renser min kedel, den kan nemlig ikke holde sig ren mere end ca 28-29 poser af 16kg.
Ja det er de samme piller jeg har brugt de sidste 8-9år dengang hed de såbi- idag hedder de neovo men jeg har ALDRIG oplevet andet end at have fået god og konstant ens kvalitet derfra.

Dog vil jeg tilføje at jeg har lavet 2 vigtige ændringer i forhold til standart. Punkt 1 har jeg valset et tyndt stykke rustfri plade og lagt under min intern sneg l( dette bevirker at der er tømt hvergang der skubbes føde frem og helt uden knasen)  Punkt 2 Jeg har monteret en fast extern snegl dette stabilisere mængden mere korrekt ;) som havde den positive indfyldelse at jeg bedre kunne holde en mere stabil ilt%
Men nej jeg har ikke brug for kompressor rens ;D ;D ;D
Mvh Bylov

Offline MIV

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Kompressorrens med køleskabskompressor?
« Svar #19 Dato: Feb 10, 2011, 19:16 »
Hej igen

Ok jamen så tror jeg at jeg sparer arbejdet  :)

Tak for svaret

Mvh. Michael

Offline SKM

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 439
  • Respekt optjent: +17/-1
    • Stokercloud - Midlertidig lånestyring
Sv: Kompressorrens med køleskabskompressor?
« Svar #20 Dato: Feb 12, 2011, 15:39 »
Hej SKM
Nej jeg renser kun min herd samtid med at jeg renser min kedel, den kan nemlig ikke holde sig ren mere end ca 28-29 poser af 16kg.
Ja det er de samme piller jeg har brugt de sidste 8-9år dengang hed de såbi- idag hedder de neovo men jeg har ALDRIG oplevet andet end at have fået god og konstant ens kvalitet derfra.

Dog vil jeg tilføje at jeg har lavet 2 vigtige ændringer i forhold til standart. Punkt 1 har jeg valset et tyndt stykke rustfri plade og lagt under min intern sneg l( dette bevirker at der er tømt hvergang der skubbes føde frem og helt uden knasen)  Punkt 2 Jeg har monteret en fast extern snegl dette stabilisere mængden mere korrekt ;) som havde den positive indfyldelse at jeg bedre kunne holde en mere stabil ilt%
Men nej jeg har ikke brug for kompressor rens ;D ;D ;D
Mvh Bylov

Hej Bylov.

Det lyder imponerende så ren din rist holder sig. Hvor handler du de der Neova piller?

Finindstiller du også til "lige før røg"?

Mvh Steffen
Mvh Steffen
________________________________________________________________
8) "Ønsker du tid med frænder'n - få kompressorrens på brænder'n" 8)
    :o Nu med varme og pyntet fyrrum til BS1016mini 20kW v7.xxx :o

Offline Bylov

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 62
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Kompressorrens med køleskabskompressor?
« Svar #21 Dato: Feb 12, 2011, 19:03 »
Hej det er jo ikke for af jeg skal  fremhæve nogle frem for andre, der er vist flere der sælger Neova piller, nu passer  det bare at Lars Melgaard / biobrædsel) ligger i Ringsted tæt ved mig så det er ham der har leveret i sidste mange år til mig.
Nej jeg render ikke og justere min brænder,  det er min iltstyring der korrigere for er korrekt forbrænding, som jeg skev tidligere fik jeg først glæde at min iltstyring da jeg gik over til en fast extern snegl, den medfølgende fjerder snegl doseret ad f... til. :o
I min styring en gammel Version 5.05er det kun luftmængden der korrigeres, derfor er det vigtigt at mængden er rimilig konstant.
Og alt det fis med at det skal ligne kattegrums-grus- og hvad ved jeg,nej lad mig nøjes med mit askestøv, det er jeg godt tilfredsmed.
Men pøj-pøj med at prøve evt en god pillekvalitet.
Mvh Bylov

Offline SKM

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 439
  • Respekt optjent: +17/-1
    • Stokercloud - Midlertidig lånestyring
Sv: Kompressorrens med køleskabskompressor?
« Svar #22 Dato: Feb 13, 2011, 08:44 »
Jamen så har du vel indstillet hvilke ilt-procenter ilt-styringen skal regulere efter?

Hvilken farve er din aske så da? Er den lys grå?

Det med at asken ofte ligner kaffegrums er nok meget forskelligt. Min aske er godt nok meget brunlig...
Mvh Steffen
________________________________________________________________
8) "Ønsker du tid med frænder'n - få kompressorrens på brænder'n" 8)
    :o Nu med varme og pyntet fyrrum til BS1016mini 20kW v7.xxx :o

Offline Bylov

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 62
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Kompressorrens med køleskabskompressor?
« Svar #23 Dato: Feb 13, 2011, 19:05 »
Min er nok mere grå/sort -men stort set kun støv ;D
Jeg ligger mellem 8-11,5% høj-lav
Mvh bylov.