Forfatter Emne: Nattesænkning laver rav i temperaturen  (Læst 2143 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Nattesænkning laver rav i temperaturen
« Dato: Sep 24, 2012, 15:48 »
Jeg har prøvet at køre med kedeltemp på 55 grader, jeg aktiverede så nattesænkning fra kl 19 og 300 minutter frem og satte temperaturen der til 50 grader. Straks ændres nuværende kedeltemperaturen fra 55 til 60 grader?
Hvorfor pokker sker det?
Jeg har prøvet at slette alt under nattesænkning og lave en ny med start kl 19 og 300 minutter frem med temperatur 50 grader, men igen stiger kedelsetpunkt med det samme?????????????????
Biomax 16 fyrbøder

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Nattesænkning laver rav i temperaturen
« Svar #1 Dato: Sep 24, 2012, 16:08 »
Hej,

Jeg går ud fra at der er tale om natsænkning via stokerkontrol, altså den funktion hvor pc-programmet justerer setpunktet for kedlen på bestemte tidspunkter, præcis som hvis du selv ændrede setpunktet et par gange i døgnet.

Jeg har aldrig brugt funktionen, af to årsager:
 - PC kommunikationen skal fungere hele tiden for at det virker
 - Der er ingen reel besparelse, da huset stadig har samme varmebehov (du får bare lavere fremløbstemperatur med et højere flow).

Hilsen
Michael

Jeg har prøvet at køre med kedeltemp på 55 grader, jeg aktiverede så nattesænkning fra kl 19 og 300 minutter frem og satte temperaturen der til 50 grader. Straks ændres nuværende kedeltemperaturen fra 55 til 60 grader?
Hvorfor pokker sker det?
Jeg har prøvet at slette alt under nattesænkning og lave en ny med start kl 19 og 300 minutter frem med temperatur 50 grader, men igen stiger kedelsetpunkt med det samme?????????????????
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Nattesænkning laver rav i temperaturen
« Svar #2 Dato: Sep 24, 2012, 16:14 »
Ja det er korrekt, jeg har brugt det i de tidligere chip versioner uden problem men her i den seneste version går der ged i det.

Hej,

Jeg går ud fra at der er tale om natsænkning via stokerkontrol, altså den funktion hvor pc-programmet justerer setpunktet for kedlen på bestemte tidspunkter, præcis som hvis du selv ændrede setpunktet et par gange i døgnet.

Jeg har aldrig brugt funktionen, af to årsager:
 - PC kommunikationen skal fungere hele tiden for at det virker
 - Der er ingen reel besparelse, da huset stadig har samme varmebehov (du får bare lavere fremløbstemperatur med et højere flow).

Hilsen
Michael

Jeg har prøvet at køre med kedeltemp på 55 grader, jeg aktiverede så nattesænkning fra kl 19 og 300 minutter frem og satte temperaturen der til 50 grader. Straks ændres nuværende kedeltemperaturen fra 55 til 60 grader?
Hvorfor pokker sker det?
Jeg har prøvet at slette alt under nattesænkning og lave en ny med start kl 19 og 300 minutter frem med temperatur 50 grader, men igen stiger kedelsetpunkt med det samme?????????????????
Biomax 16 fyrbøder