Forfatter Emne: hjælp..!! problemer med bio comfort 16 kw .ekstern snegl.  (Læst 5693 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mr.loko

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 27
  • Respekt optjent: +1/-1
vågnede i nat da jeg fik en sms, hvor der stod "optændningsfejl", så ned i kælderen og kigge på dyret.
der var ikke nogen piller i skakten eller på herden. prøvede at genstarte, men den eksterne snegl kørte ikke under optænding.
efter 5 forsøg kørte sneglen igen.
Har lige fået en ny sms med optændingsfejl..!!! er der nogen der har prøvet det der har nogen forslag..??
kan det være stikket til sneglen, eller i styreboksen..? eller sneglmortoren..? hvor mange volt køre den med..??

Skal lige sige, at jeg har haft min bio-comfort i 3 år, og der har aldrig været nogle problemer
« Senest Redigeret: Nov 23, 2008, 15:27 af mr.loko »
Thomas Larsen. Holbæk
Bio-Comfort 16 kw
opop 418

Offline Peter

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 233
  • Respekt optjent: +13/-5
Sv: problemer med bio comfort 16 kw
« Svar #1 Dato: Nov 22, 2008, 18:12 »
Har lige været udsat for at der sad en lille pose der spærede for tilløb af piller til sneglen.Der sidder vel ikke noget i klemme så den kører lidt frem til den er spændt og kører retur med en vis fart
Mvh Peter

Woody 10 kw på 16 kw woddykedel

4,5 kw solceller

Offline Peter

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 233
  • Respekt optjent: +13/-5
Sv: hjælp..!! problemer med bio comfort 16 kw
« Svar #2 Dato: Nov 22, 2008, 18:18 »
Glemte lige at den kører på 220 volt

Mv Peter
Mvh Peter

Woody 10 kw på 16 kw woddykedel

4,5 kw solceller

Offline mr.loko

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 27
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: hjælp..!! problemer med bio comfort 16 kw
« Svar #3 Dato: Nov 22, 2008, 20:45 »
hmm,, det må jeg kigge på i nat når jeg kommer hjem (til et meget koldt hus :'().
men tror ikke det er det. motoren kørte jo ikke i de første 4 forsøg, og da den startede, kørte den ubesværet.

Thomas Larsen. Holbæk
Bio-Comfort 16 kw
opop 418

Offline mr.loko

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 27
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: hjælp..!! problemer med bio comfort 16 kw
« Svar #4 Dato: Nov 23, 2008, 10:24 »
efter lidt fejlsøgning i nat, fandt jeg ud af at sneglmortoren fik strøm nok. så prøvede at pille mortoren af og sætte strøm til den,, og den kørte fint :-\. rykkede lidt i gearet og satte mortoren på igen, og sneglen og igen :).. faktisk kørte den helt lydløst, som der ikke var nogen belastnig på.
hertil formiddag køre den stadig, men den lamer som den plejer, og sneglen køre på yderrøret på midten af røret. er der nogen der kender til det..?
bliver nok nødt til at tømme beholder og pille snegl ud og se om den er skæv..
« Senest Redigeret: Nov 23, 2008, 10:25 af mr.loko »
Thomas Larsen. Holbæk
Bio-Comfort 16 kw
opop 418

Offline Kendub

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 310
  • Respekt optjent: +6/-4
    • Data:
Sv: hjælp..!! problemer med bio comfort 16 kw
« Svar #5 Dato: Nov 23, 2008, 11:29 »
Kender selv til at snegeln kan flytte sig en del. Nogen gange ligger den i midten (nærmest oven på pillerne) og andre gange ligger den sig yderst i røret. Det er problemet med en flexsnegl. Det giver desværre og en noget uens dosering og dermed forbræning.
Men hvis den i dit tilfælde fortsætter med at ligge sig yderst i røret og kun i midten - så kunne det da godt tyde på at den har slået sig skæv eller fået et knæk (?)


Offline mr.loko

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 27
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: hjælp..!! problemer med bio comfort 16 kw
« Svar #6 Dato: Nov 23, 2008, 13:56 »
ja det er også tit at min snegl ligger oppe eller nede i i røret, men nu er det mest i midten af røret den ligger mod yderrøret. det plejer ellers at hjælpe at hælde lidt rapsolie ned i røret, men ikke denne gang.
« Senest Redigeret: Nov 23, 2008, 15:26 af mr.loko »
Thomas Larsen. Holbæk
Bio-Comfort 16 kw
opop 418

Offline T.C.

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 50
  • Respekt optjent: +3/-1
  • T.C.Fyrum
Sv: hjælp..!! problemer med bio comfort 16 kw .ekstern snegl.
« Svar #7 Dato: Nov 24, 2008, 16:16 »
Hej det er ikke sådan at når sneglen belastes med piller bliver sneglen lang så at den går på bunden af beholderen og går i stå, så jeg måtte skære nogle cm af længden. (det har jeg prøvet det var kun et tip) ::)
Opvarmer 192 m2 i et plan
Dor 24kw Scotte 16kw v7 styring./trækstabilisator/interface/alpha2 pumpe
Pilleforbrug= 5000 kg. 05/06
Varmepumpe til varm vand.
Solvarme til gulvvarme gennem returvand til pillebrænder.

Offline mr.loko

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 27
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: hjælp..!! problemer med bio comfort 16 kw .ekstern snegl.
« Svar #8 Dato: Jan 07, 2009, 20:48 »
Efter nogen tid hvor sneglen jævnligt ikke ville køre, fandt jeg ud af det var når der var meget belastning på sneglen, og til sidst ville den slet ikke køre. Fik en el-mand jeg kender, til at måle kondensatoren, og den gav kun 0,2 UF (Den skal gi 1 UF) Fik en ny af ham, og sneglen har kørt ubeklageligt siden. Min ilt og ydelse kurve er også blevet bedre, da dosering er blevet mere præcis nu hvor sneglen køre de antal sekunder den er blevet bet om :)
Thomas Larsen. Holbæk
Bio-Comfort 16 kw
opop 418