Forfatter Emne: problemer med kontakt til usb port  (Læst 3242 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline scotte16-dor16

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-1
problemer med kontakt til usb port
« Dato: Dec 31, 2008, 14:51 »
jeg har problemer med at få kontakt til den usb port interfaceen hele tiden har været mont. i.  jeg har pgra. nyinstalering efter nedbrud på min computer store problemer med at få kontakt til den port.  når den skal søge efter porten, kommer der en fejl: port ikke fundet.
den er blevet instaleret med fabriks data og efterfølgende opdatering. det er windows vista jeg har som styresystem.  boxen til dor 16 kedlen er woody chips v: 4,16. 
er der nogen i dette forum som kan give mig et prej om hvad der eventuelt er galt?????

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: problemer med kontakt til usb port
« Svar #1 Dato: Jan 01, 2009, 10:16 »
Hej og godt nytår  :)

Emnet er måske mere PC-relateret end træpillebrænder, men lad os prøve alligevel.
Du har altså haft en USB>RS232 konverter i drift på din PC, med et andet styresystem, eller måske med samme styresystem.?
Efter geninstallering kan dit "interface program" (Stokerkontrol eller Pillefyr Professionel) ikke "se" porten mere.

Først bliver jeg nødt til at indrømme at Vista, heldigvis ikke mere, er installeret på min PC, så min vejledning er baseret på XP-pro, men det burde være ret ens på det punkt.

Det første du skal sikre dig, er at PC'en i det hele taget "ser" porten, det kontrollerer du i "Kontrolpanel>System>Hardware>Enhedshåndtering under "Porte (COM & LPT)".

Findes porten her uden problemer, så skal du søge problemet i dit "interface program", og der må du til enmet "Interface til varme systemer" og ind under kategorien "Stoker kontrol" eller "Pillefyr Professionel", her på sitet, for at få hjælp.

Den største sandsynlighed er nok at PC'en slet ikke "ser" porten, eller at driveren til porten ikke understøttes af Vista.
Er det tilfældet, må du til leverandøren af USB>RS232 converteren og finde en driver der understøttes af Vista.

Held og lykke
Michael

jeg har problemer med at få kontakt til den usb port interfaceen hele tiden har været mont. i.  jeg har pgra. nyinstalering efter nedbrud på min computer store problemer med at få kontakt til den port.  når den skal søge efter porten, kommer der en fejl: port ikke fundet.
den er blevet instaleret med fabriks data og efterfølgende opdatering. det er windows vista jeg har som styresystem.  boxen til dor 16 kedlen er woody chips v: 4,16. 
er der nogen i dette forum som kan give mig et prej om hvad der eventuelt er galt?????
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline scotte16-dor16

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-1
Sv: problemer med kontakt til usb port
« Svar #2 Dato: Jan 01, 2009, 10:38 »
hej Michael og godt nytår til dig/jer.

tak for svaret det vil jeg gøre og hvis det ikke lykkes så prøver jeg her inde igen.
mvh.Bjarne