Forfatter Emne: Tilslutning af Pannex 140 L VVB  (Læst 6115 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ørholm

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 35
  • Respekt optjent: +1/-1
Tilslutning af Pannex 140 L VVB
« Dato: Okt 09, 2014, 11:05 »
Hej
Ligesom man troede man havde styr på det hele, er jeg kommet i tvivl. Det drejer sig om tilslutningen af varmespiralen. Jeg har lige fået gang i det nye BS1016 og det kører rigtigt godt. Der er sat 3vejs ventil på til vvb. Der er spiraludlufter på. Her er spørgsmålet til jer, som har Pannex kombi.
I hvilke side skal fremløb fra 3vejs ventil til varmespiral monteres, når man står foran VVB'en ?

Jeg er i tvivl, da manualen fra Pannex viser højre side på deres tegning, hvor det lange lige rør i spiralen går til top og er noteret som "6. primær centralvarme ind"   
På min beholder er denne tilslutning markeret med en blå manchet ??. Til gengæld er venstre side markeret med en rød manchet og der kan jeg mærke, (mener jeg), at det lange lige rør er, hvis jeg fører kobberrøret ind.

Kan I hjælpe mig ?

mvh Uffe

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4450
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Tilslutning af Pannex 140 L VVB
« Svar #1 Dato: Okt 09, 2014, 11:17 »
Det kan godt være lidt svært at hjælpe, når man ikke ved hvilket udstyr du har!! I de nyere styringer kan du ændre mellem NO og NC på udgangen så bare vandet kommer rigtigt ind, så kan resten klares elektrisk.

Hilsen Kenneth
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline N P K

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1013
  • Respekt optjent: +15/-1
Sv: Tilslutning af Pannex 140 L VVB
« Svar #2 Dato: Okt 09, 2014, 12:16 »
Det kan godt være lidt svært at hjælpe, når man ikke ved hvilket udstyr du har!! I de nyere styringer kan du ændre mellem NO og NC på udgangen så bare vandet kommer rigtigt ind, så kan resten klares elektrisk.

Hilsen Kenneth

Øøhh
Han spørger jo ret direkte om tilslutningen af hans pannex vvb det har vel ikke ret meget at gøre med hvilken styring han har????
Scotte 16kw blackstar m semirens
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
https://stokercloud.dk/dev/mnk.html

Offline N P K

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1013
  • Respekt optjent: +15/-1
Sv: Tilslutning af Pannex 140 L VVB
« Svar #3 Dato: Okt 09, 2014, 12:18 »
Hej
Ligesom man troede man havde styr på det hele, er jeg kommet i tvivl. Det drejer sig om tilslutningen af varmespiralen. Jeg har lige fået gang i det nye BS1016 og det kører rigtigt godt. Der er sat 3vejs ventil på til vvb. Der er spiraludlufter på. Her er spørgsmålet til jer, som har Pannex kombi.
I hvilke side skal fremløb fra 3vejs ventil til varmespiral monteres, når man står foran VVB'en ?

Jeg er i tvivl, da manualen fra Pannex viser højre side på deres tegning, hvor det lange lige rør i spiralen går til top og er noteret som "6. primær centralvarme ind"   
På min beholder er denne tilslutning markeret med en blå manchet ??. Til gengæld er venstre side markeret med en rød manchet og der kan jeg mærke, (mener jeg), at det lange lige rør er, hvis jeg fører kobberrøret ind.

Kan I hjælpe mig ?

mvh Uffe

Jeg kender ikke svaret men det mest logiske må være der hvor den røde manchet er men måske du kan få hjælp hvor vvb er købt?
Scotte 16kw blackstar m semirens
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
https://stokercloud.dk/dev/mnk.html

Offline DEN1PET

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 34
  • Respekt optjent: +1/-0
  • 10kw scotte V10
Sv: Tilslutning af Pannex 140 L VVB
« Svar #4 Dato: Okt 09, 2014, 14:04 »
Hej
Ligesom man troede man havde styr på det hele, er jeg kommet i tvivl. Det drejer sig om tilslutningen af varmespiralen. Jeg har lige fået gang i det nye BS1016 og det kører rigtigt godt. Der er sat 3vejs ventil på til vvb. Der er spiraludlufter på. Her er spørgsmålet til jer, som har Pannex kombi.
I hvilke side skal fremløb fra 3vejs ventil til varmespiral monteres, når man står foran VVB'en ?

Jeg er i tvivl, da manualen fra Pannex viser højre side på deres tegning, hvor det lange lige rør i spiralen går til top og er noteret som "6. primær centralvarme ind"   
På min beholder er denne tilslutning markeret med en blå manchet ??. Til gengæld er venstre side markeret med en rød manchet og der kan jeg mærke, (mener jeg), at det lange lige rør er, hvis jeg fører kobberrøret ind.

Kan I hjælpe mig ?

mvh Uffe
Efter mig at se er det venstre side
http://www.vvs-eksperten.dk/upload/3-vejledning-pannex200112.pdf
 :)
« Senest Redigeret: Okt 09, 2014, 14:06 af DEN1PET »

Offline Ørholm

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 35
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Tilslutning af Pannex 140 L VVB
« Svar #5 Dato: Okt 09, 2014, 14:58 »
Hej
Det er meget interessant. Jeg har ikke brugt varmespiralen før, da det var en slags reservebeholder til midt gamle brændefyr.
Min beholder er fra 2010 og jeg har en vejledning fra 2007 til den og her er det højre side . Denne her vejledning er fra 2012 og her er det spejlvendt, altså venstre. Det er rimeligt lige til, da der er fronttegning og bundtegning i begge vejledninger.
Øv, så bliver jeg nødt til af skille det af og "føle" mig frem. Godt at der er nogle afspærringsventiler på stregen.

Offline Poul-Erik

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 61
  • Respekt optjent: +3/-1
    • Ølstedvej
Sv: Tilslutning af Pannex 140 L VVB
« Svar #6 Dato: Okt 09, 2014, 15:46 »
Hej
Har lige kikket på skitsen fra 2012, der er fremløb til venstre, så det varme centralvarmevand kommer til tops og retur til højre, jeg tror alle vv-beholdere er konstrueret sådan, varmt til venstre og koldt til højre!
Mvh Poul-Erik
Scotte BS1016 10 KW. m/ semirens.  v/7.0680, vejrkompensering m/Danfoss VS2 ventil og AMV 150 motor og vvb. priotering
Skorsten: 100 m/m stålforing m/trækstabilisator, kompressorrens
Opvarmer hus fra 1934 m/gulvarme i stueplan og radiatore på 1-sal, forbrug ca. 6 t. årligt, kører også varmt vand om sommeren
Styring på Samsung tablet
http://stokercloud.dk/dev/bakkebo.html

Offline scottedor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 738
  • Respekt optjent: +28/-4
Sv: Tilslutning af Pannex 140 L VVB
« Svar #7 Dato: Okt 09, 2014, 17:27 »
dit fremløb er til venstre ved det lange lige rør hvor du også monterer udluftningen den skal afkortes efter beholderstørrelse
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat

Offline Ørholm

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 35
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Tilslutning af Pannex 140 L VVB
« Svar #8 Dato: Okt 09, 2014, 18:14 »
tak alle sammen.
Ja, nu har jeg lige flået det fra hinanden..og samlet det igen.
 Det er venstre side. Opdateringen i 2012 er iøvrigt udarbejdet, fordi at de har angivet tilgangen af centralvarme til højre side (wrong) og samt at der er en ny temperaturindstilling. Jeg fik en polsk kollega til at ringe....
Fik monteret NTC føleren på et stykke svejsetråd, så den kom så langt op som muligt i følerlommen.
Jeg er lidt miljøskadet, da jeg udarbejder teknisk dokumentation til hverdag.

mvh Uffe