Forfatter Emne: Fejltænding, gammelt Woody fyr  (Læst 2315 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KasperJ

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Fejltænding, gammelt Woody fyr
« Dato: Apr 17, 2019, 23:13 »
Hej alle
Jeg står med sådan en gammel svend her. Når jeg tænder det står der Woody version 4.09 i displayet. Jeg kom hjem til det her den anden dag, og det var gået ud med beskeden i displayet: fejltænding.
Der var fyldt med piller ved den interne snegl og jeg skiftede så kondensatoren til denne. Det virkede ikke desværre. Jeg fik bøvlet lidt omkring med det, og opdagede at sneglen gav nogle små “hop”, hvis jeg daskede bag på motoren, når den burde køre. Jeg forsøgte at tvangfodre piller, men det var kun den eksterne snegl der kørte. Jeg vurderede derfor at den interne motor eller gearhus var kaput, og har skiftet den. Nu kører begge motorer, når jeg tvangsfodrer. Men den går stadig i fejltænding og vil slet ikke fyre op. Hvis jeg tænder nogle piller i fyret manuelt, og så genstarter, går den kortvarigt i ‘drift 0%’, derpå i ‘drift 10%’, og springer så til ‘fejltænding’. Hvis jeg forsøger at gå ind i setup og ændre noget som helst, og så trykker på ‘setup’ knappen igen for at godkende en ændring, springer den bare tilbage til forrige menu igen, men foretager ikke ændringen. Det er ret frustrerende og pænt koldt med børn i huset her i ferien :/
Er der mon nogen der kunne pege mig inden rigtige retning her?
På forhånd mange tak..
Kasper

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7554
  • Respekt optjent: +224/-179
  • Montør NBE
Sv: Fejltænding, gammelt Woody fyr
« Svar #1 Dato: Apr 18, 2019, 05:36 »
Hej alle
Jeg står med sådan en gammel svend her. Når jeg tænder det står der Woody version 4.09 i displayet. Jeg kom hjem til det her den anden dag, og det var gået ud med beskeden i displayet: fejltænding.
Der var fyldt med piller ved den interne snegl og jeg skiftede så kondensatoren til denne. Det virkede ikke desværre. Jeg fik bøvlet lidt omkring med det, og opdagede at sneglen gav nogle små “hop”, hvis jeg daskede bag på motoren, når den burde køre. Jeg forsøgte at tvangfodre piller, men det var kun den eksterne snegl der kørte. Jeg vurderede derfor at den interne motor eller gearhus var kaput, og har skiftet den. Nu kører begge motorer, når jeg tvangsfodrer. Men den går stadig i fejltænding og vil slet ikke fyre op. Hvis jeg tænder nogle piller i fyret manuelt, og så genstarter, går den kortvarigt i ‘drift 0%’, derpå i ‘drift 10%’, og springer så til ‘fejltænding’. Hvis jeg forsøger at gå ind i setup og ændre noget som helst, og så trykker på ‘setup’ knappen igen for at godkende en ændring, springer den bare tilbage til forrige menu igen, men foretager ikke ændringen. Det er ret frustrerende og pænt koldt med børn i huset her i ferien :/
Er der mon nogen der kunne pege mig inden rigtige retning her?
På forhånd mange tak..
Kasper

Jeg tror chippen er slidt op.
Ny chip  :)
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline KasperJ

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Fejltænding, gammelt Woody fyr
« Svar #2 Dato: Apr 18, 2019, 05:44 »
Super, tak for svar :)
Nu er jeg ikke lige ekspert jo. Men skal den ikke loddes i, og er det sædvanligvis noget man overlader til en montør? Og ser at der findes mange forskellige softwareversioner, kan jeg skifte til enhver af dem?

Mvh og tusind tak igen.
« Senest Redigeret: Apr 18, 2019, 05:48 af KasperJ »

Offline scotten

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 548
  • Respekt optjent: +12/-3
  • På piller
Sv: Fejltænding, gammelt Woody fyr
« Svar #3 Dato: Apr 18, 2019, 06:28 »
Bare den hedder 4. til at starte med skulle den virke.
Den sidder i en sokkel på printet, kan lirkes forsigtigt ud og monteres igen, dr er mange stifter der skal passe i hullerne, og den skal vende den rigtige vej.
Mener der er et lille hak i lakridsen i den ene ende.

Måske problemet løses ved at kontrollere at den er trykket ordentligt ned i soklen, den der sidder der nu.

Hvor i landet er problemet.

Hilsen Anders

Offline KasperJ

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Fejltænding, gammelt Woody fyr
« Svar #4 Dato: Apr 18, 2019, 06:33 »
Fedt, det vil jeg se på straks jeg kommer derud om et par timer :)
Vi er på Sydsjælland her :)

Mvh

Offline KasperJ

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Fejltænding, gammelt Woody fyr
« Svar #5 Dato: Apr 18, 2019, 10:53 »
Okay så. Det virkede ikke at pille chippen ud og trykke på plads igen. Det lykkedes dog at låne en styreboks, en bio-comfort, som jeg har monteret med alle stik og sensorer mv, og nu lader det til at køre upåklageligt. Hvor får jeg bedst fat i sådan en boks/chip?

Offline scottedor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 738
  • Respekt optjent: +28/-4
Sv: Fejltænding, gammelt Woody fyr
« Svar #6 Dato: Apr 18, 2019, 23:36 »
hedestoker eller scottedoktor
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat

Offline KasperJ

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Fejltænding, gammelt Woody fyr
« Svar #7 Dato: Apr 24, 2019, 18:22 »
Det virkede sørme, fik fat i en ny chip som jeg netop har monteret, og nu kører det vidst :) Til gengæld er det på polsk eller lignende :/ Kan man skifte sproget på sådan en styring?

Og tusind tal for hjælpen..

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4450
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Fejltænding, gammelt Woody fyr
« Svar #8 Dato: Apr 24, 2019, 19:28 »
Mener at man holder pil ned--eller pil op, inde mens der tændes for strømmen, så kommer man ind i grundindstilling.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline scotten

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 548
  • Respekt optjent: +12/-3
  • På piller
Sv: Fejltænding, gammelt Woody fyr
« Svar #9 Dato: Apr 25, 2019, 07:55 »
« Senest Redigeret: Apr 25, 2019, 07:56 af scotten »