Forfatter Emne: Hjælp ny pillefyr ejer  (Læst 14513 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Paw

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1210
  • Respekt optjent: +36/-6
Sv: Hjælp ny pillefyr ejer
« Svar #30 Dato: Jan 14, 2013, 06:16 »
Tak for alle de fine svar. Tror det giver mere mening Idag. Går ud og starter helt forfra idag;)
Ja de kører på samme skorsten, dog ik samtidig. Det kører på hver sin kreds, så nej pillefyr varmere ikke akkutanken op.
også det der var min tanke men også skorsten må da være en ordentlig moppedreng, når der sidder en reka på, var det 57 kw ?, så kan den rykke noget varme ud af woodyen.
Hvor stor er din lysning i skorstenen ?
« Senest Redigeret: Jan 14, 2013, 06:27 af paw »
MVH Paw
Intet er umuligt, det tager bare lidt længere tid.

Service videoer fra NBE
https://mhes.dk/hjem-2/videoer

Læs her
http://www.mhes.dk/

Mit fyr online
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?&mac=pawerwoody

Offline Claus Kiel

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 29
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Hjælp ny pillefyr ejer
« Svar #31 Dato: Jan 14, 2013, 07:32 »
Den er ca 20-25 cm i diameter, så vidt jeg husker. Men har jo trækregulator på pillefyret, som næsten er lukket hele tiden. Så tror da ikke at trækket er for voldsomt.
MVH Claus Kiel
200 m2 fra 1950
Woody BS 20, 16 kW brænder, Chip 6.79,
320 L silo
REKA halmfyr 56 kW

Offline Claus Kiel

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 29
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Hjælp ny pillefyr ejer
« Svar #32 Dato: Jan 14, 2013, 07:56 »
Hej Claus
Lige lidt info...
Jeg bliver lidt forvirret når jeg læser dine indlæg.
Du skriver at du får for mange piller på herden og senere i tråden skriver du at formålet er at bringe dit forbrug ned.
Hvis du har for mange piller på herden vil de langsomt hobe sig til et lille bjerg som næsten kvæler ilden og smider en masse sorte piller i skuffen. Er det det du slås med , ? eller mener du at der er for mange piller den tager ind men i øvrigt brænder den dem udemærket. Hvis det er det sidste får du faktisk et højere forbrug ud af at presse din pillemængde fordi dit bål bliver for magert og den skal kører højere op i ydelse for at holde setpunkt. Derved vil den måske ligge på 80% ydelse hvor den kunne nøjes med 60 hvis du ikke havde presset pillemængden ned..
Synes godt nok også 60 kg er lige vel meget til 180kvm . Nu skriver du godt nok at akku og piller fyr har hver sin kreds men et eller andet sted render de jo sammen. Er du 100% på at pilefætter ikke har hul til akku og der ikke er flow igennem den når scotten kører..

Hey Lamborg. Min vvs mandhar sat det nye fyr op, så den har mulighed for at bruge ekspansionsbeholderen fra halmfyret, men den kører ikke gennem akkubeholderen. Lukker/åbner for 2 kuglehaner når jeg skifter mellem de to anlæg. Og når jeg kører med mit pillefyr, kan jeg se at temp på akkubeholder er kold. Så stoler på min vvs mand at han har lavet det ordentlig.

Mht forbrug. Er jeg som sagt ny på området, og er i tvivl om hvordan den perfekte forbrænding/flamme skal se ud. og om der ligger for mange eller for lidt piller på herden ved jeg jo heller ikke.
Lige nu kører den med skorstentræk på 0 og blæser er på 15,22 og 30% og synes det ser fint ud både aske og ingen røg fra skorsten. drift ligger fra 40% - 70%. Har brugt 50 kg det sidste døgn, så lidt bedre er det da blevet.
Men har svært ved at holde min 100% flamme på de der 30cm, som anvist på div. billeder og papir.

Så er i tvivl om jeg skal skruge træk op på 1 og skruge blæser højere op i håb om måske at komme længere ned i drift%.
Må se om jeg ikke kan få en fagmand ud og kigge på sagen;)
MVH Claus Kiel
200 m2 fra 1950
Woody BS 20, 16 kW brænder, Chip 6.79,
320 L silo
REKA halmfyr 56 kW

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Hjælp ny pillefyr ejer
« Svar #33 Dato: Jan 14, 2013, 11:04 »
Hej Claus.
Lyder som om du er ved at have styr på det.
Skorstens træk har ikke nogen indflydelse på 100% . Kun at der bliver tilført ekstra piller ved 10% . Så lad den stå.
Op hvor solen ikke skinner med cm på flammen :-) . Du skal gå efter røg metoden .. Stil ned indtil den ryger . Ikke op af skorsten men i brændkammer bliver sort og du kan se den soder i spidsen af flammen. Så stiller du en op indtil det passer . Når du stiller kan de kikke på billede 3 i hoved menu hvor der står aktuell blæser og ønsket blæser. Når de to tal er ens kan du kikke om det er ok . Bare en hjælp til at vide hvornår blæser har nået det du ønsker..
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline Claus Kiel

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 29
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Hjælp ny pillefyr ejer
« Svar #34 Dato: Jan 14, 2013, 11:09 »
Super lamborg. Prøver jeg når jeg kommer hjem
MVH Claus Kiel
200 m2 fra 1950
Woody BS 20, 16 kW brænder, Chip 6.79,
320 L silo
REKA halmfyr 56 kW