Forfatter Emne: "skotte woody" eltæning  (Læst 4435 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline thor

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
"skotte woody" eltæning
« Dato: Okt 04, 2009, 08:32 »
Hej har lige tilsluttet en brugt skotte woody pillefyr. Jeg har slået pausefyring fra, men fyret stopper aldrig med at kører. Er det ikke mulig at jeg ikke få den til at stoppe, og så starte på eltæning

mvh thor

Offline tn

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 53
  • Respekt optjent: +3/-0
    • online pillefyr
Sv: "skotte woody" eltæning
« Svar #1 Dato: Okt 04, 2009, 09:20 »
Hej har lige tilsluttet en brugt skotte woody pillefyr. Jeg har slået pausefyring fra, men fyret stopper aldrig med at kører. Er det ikke mulig at jeg ikke få den til at stoppe, og så starte på eltæning

mvh thor

Hej Thor
Fyret vil forsøge at holde den indstillede temp, ved at regulere ydelse op og ned. Så udmiddelbart vil den køre hele tiden
Hvis den er reguleret ned til minimums ydelse (10%) og temperatur stadig stiger, stopper den når den er 10 grader over indstillet temp.
D.v.s at hvis man ønsker at den ikke skal køre 10 % ydense hele døgnet , kan man sætte minimums ydelse op til f.eks 15-20 % så den stiger op til de 10 grader over indstillet temp, hvorefter den stopper, hvis pausedrift er sat til 0.
Herefter starter den igen, når temp er faldet til indstillet temp. - indstillet pause diff.
Venlig Hilsen
Tn
biocomfort + stokerkontrol
Tasso us kedel
http://pillefyr.tknweb.dk

Offline thor

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: "skotte woody" eltæning
« Svar #2 Dato: Okt 04, 2009, 16:18 »
Hej tn pro. Tror jeg har fundet løsningen. Fandt her i forumet, en måde at løse det på. nemlig dette
-----------------------------------------------------------------------------------------
I styreboksen findes 2 klemmer mærket "ekstern kontakt", som netop er til dette formål.
Der sidder sikkert i dag en "lus" (et stykke ledning) mellem de to klemmer.
I stedet for "lusen" kan du montere en kontakt, som så vil få fyret til at køre når kontakten er sluttet og stoppe når kontakten er åben.

I stedet for en kontakt kan du montere et tænd/sluk ur med et potentialfrit kontakt sæt i f.eks. det her fra Harald Nyborg http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7816&Grp=&n=10
eller en termostat i VVB'en, som f.eks. vare nr. 472128013 fra http://www.hedestoker.dk/shop/category.asp?id=382

Det er simpelt, billigt og velfungerende  Wink
--------------------------------------------------------------------------
Men tak for dit svar.
Jeg lukker tråden

Offline Frank_rasmussen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 759
  • Respekt optjent: +23/-31
Sv: "skotte woody" eltæning
« Svar #3 Dato: Okt 04, 2009, 17:43 »
Måske er der også en urstyrring indbygget i din Woody.

I version 6 af styrringen, som er den eneste jeg rigtig kender, er det ret let at finde ud af, og man kan samtidig urstyre varmvandsbeholderen, hvis man har zoneventil til at skifte mellem varmt vand og øvrig husopvarming.
« Senest Redigeret: Okt 04, 2009, 20:54 af Frank_rasmussen »
Woody 10 kW (høj sort/rød kedel) (v. 6.85)
140 kvm hus fra 1914 med 1. sal fra 80'erne
Iltstyring, VVB-prioritering og kompressor rens
160 l Metro vandvarmer med elpatron

Offline thor

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: "skotte woody" eltæning
« Svar #4 Dato: Okt 05, 2009, 18:27 »
hej frank

nej der er ikke tidsstyring i den. men jeg har løst det ved at koble en gamle termostat med føler til den. Nu kører den på temp. ligesom på min gamle stoker gjorde.

mvh thor